Gå til innhold

1 år igjen, og jeg kjenner jeg blir mer og mer stresset!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer ikke å bestemme oss for hvor vi skal gifte oss. Vi hadde bestemt oss, booket kirke og lokale. Nå føler vi at det ikke er aktuelt lenger da vi trolig flytter ut av kommune/fylket et par mnd før vi gifter oss. Lang historie..

Uansett, vi blir ikke enig om sted. Det vil si, vi er ikke uenig om sted heller;) Det er to steder vi har snakket om at kan være aktuelle, det ene er kirken hvor mine foreldre giftet seg den andre er kirken hvor hans foreldre giftet seg. Men vi klarer liksom ikke å bestemme oss hvor hvilken kirke.

Ingen av oss føler at den ene kirken er mer riktig enn den andre.

Hvordan kan vi bestemme oss?

Hvordan skal dere gifte dere? Hvordan bestemte dere dere?

Er det evt noen andre måter å gifte seg på? Ikke strand, hage, tinghuset eller kirke? Kommer liksom ikke på andre muligheter :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en av kirkene som er mer praktisk en den andre? Jeg ville valgt den kirken som var lettest og komme til for alle, den som var nærmest lokalet dere skal leie o.l

Skrevet

Er det en av kirkene som er mer praktisk en den andre? Jeg ville valgt den kirken som var lettest og komme til for alle, den som var nærmest lokalet dere skal leie o.l

Nei, den ene kirken er 3 timer unna, den andre 8 timer unna, sånn som det er per i dag. Så kan på en måte hende at den som er 3 timer unna er mer praktisk. Men foreløpig har vi ikke sett noe OK lokale i nærheten. Det har vi forsåvidt ikke ved kirken som er 8 timer unna heller. Men ved kirken som er lengst unna har mamma en del kontakter, så kan hende det blir enkleste for oss det. Hun skulle ringe å undersøke litt de forskjellige mulighetene for oss der, snille mammaen min <3

Begge kirkene er OK å komme til for gjestene, noen av gjestene får litt reisevei uansett hvor vi ender opp.

Hehe, føler vi har to gode alternativer. Kanskje bare trekke lapp :P

Skrevet

Noen venner av meg hadde vielsen og bryllupet sitt på et koselig, gammelt hotell. Kjempekoselig og fint! Og jeg likte den human-etiske sermonien de hadde godt. (Men jeg er ikke så begeistret for kirkevielser, synes de ofte blir litt "automatiske").

Skrevet

Vi valgte kirken der jeg kommer fra (der mamma og pappa fortsatt bor) hovedsaklig fordi det var der færrest trengte overnatting. (min familie bor i nærheten slik at de reiser hjem til seg selv etter endt fest)

Hadde vi tatt kirken der han kommer fra måtte vi ha hatt overnatting til nesten alle. Ikke at det har noe å si, men svigerfar mente det var en selvfølge å gifte seg der jenta var fra (kanskj litt gammeldags :P )

Hadde også kirken som vi nå sogner til på listen vår før vi valgte, men siden vi ikke vet om vi bor her neste år slo vi dette fra oss.

Skrevet

Dere burde også tenke på størrelse. hvor mange gjester får dere, og hvilken kirke passer best til antallet?

Skrevet

Jeg kommer egentlig fra Oslo, men bor i kristiansand hvor min kjære er fra. Vi skal ha vielsen her på en koselig gård hvor vi skal ha både vielse og fest. Vi skal bare ha et lite bryllup. Presten er en jeg kjenner litt fra før og vi skal bare ha en vielse med selve ekteskapsinngåelsen. Vi valgte Kristiansand rett og slett fordi det er mer praktisk enn å skulle styre med det i Oslo. Hvis moren din kan hjelpe litt til med planlegging så ville jeg kanskje lagt bryllupet til der de giftet seg. rett og slett av praktiske årsaker...

Skrevet

Jeg kjenner problemet, for det samme står vi og lurer på!

Så egentlig blir det lokale som bestemmer det for oss... Enten kirken der vi begge blir hørende til, ellers blir det en som ligger ca midt mellom mitt og hans hjemsted.

Skrevet

Takk for svar.

Mamma har hjulpet meg en del, og vi har funnet noen lokaler på begge steder. Skal dra å se på det ene neste helg, jeg håper at det er helt perfekt! :)

Det kjennes fortsatt ikke riktig ut da, men kanskje det ikke skal gjøre det? Har jo aldri gjort dette før. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...