Crow Jane Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 *tenke, tenke* Min mor har altså fremdeles en gammeldags bilderørs-TV. Den fungerer forsåvidt godt nok den, men den er over 15 år gammel og hun imponeres over bildene jeg kan få på min TV når hun er her. Problemet med å skifte ut den gamle TV'n med en flatskjerm er at hun absolutt insisterer på å ha bilder av barnebarna og en lampe (!) oppå den, slik hun kan med den gamle. Bak TV'n er det et vindu, så en veggseksjon er ikke noe alternativ. Å bruke vinduskarmen til disse tingene er heller ikke noe alternativ, siden vinduskarmen blir for lav ift. skjermen. Jeg så at "Gjør det selv" hadde en flott løsning (Se her), men jeg er ingen Byggmester Bob. Noen forslag? Har noen sett liknende møbel i butikken? Jeg finner bare TV-møbler som har hyller under, ikke over...
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Ikea har noe lignende, men blir kaskje litt større enn det du hadde tenkt? Ikea
Crow Jane Skrevet 10. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2010 (endret) Kjempegodt forslag, men det blir litt i høyeste laget... bør egentlig ikke være høyere enn en meter.... pga. vinduet. Tror også det blir bedre med et møbel som ikke må forankres i veggen bak. På den måten kan man knote med ledninger og damen kan støvsuge hvor hun vil Endret 10. august 2010 av Crow Jane
AnonymBruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Hvorfor ikke henge skjermen på veggen og en hylle over, ev. sette skjermen på et bord og henge hylle over, noe ala. dette. hylle over skjerm
Crow Jane Skrevet 29. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2010 Fordi det er et vindu med blomsterbrett i veien... og blomsterbrettet kan ikke være "hylle" for TV, fordi det blir for lavt. TV'n kommer til å stikke omtrent 10-15 cm opp i vindu...
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Og å flytte TV til en annen vegg der man ikke blir blendet av vinduet i tillegg er helt uaktuelt? Like uaktuelt som å forklare damen at bildene må få en ny plass?
Rabadamtimtim Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Og å flytte TV til en annen vegg der man ikke blir blendet av vinduet i tillegg er helt uaktuelt? Like uaktuelt som å forklare damen at bildene må få en ny plass? Må du forstå at det er om å gjøre å finne unnskyldninger til hvorfor mor ikke skal bruke opp penger som kan arves på flatskjerm her!
Kosemose Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 Dette høres ut som et fastlåst dillema for deg og din mor. Ærlig talt, hva med å forklare henne at hun må velge: TV med innebygd bilde-og-lampehylle eller TV-uten-innebygd-lampe-og-bildehylle-men-med-bedre-bilde. Og leave it to that. Eller du kan sette opp to store hylleknekter på hver sin side av TV og legge en hylleplate over, slik at den går akkurat over TV. Trenger ikke være snekker for å feste hylleknekter til veggen på hver side av tv og legge en hylleplate over. De har mange fine knekter/hylleplater på IKEA og overalt ellers.
Crow Jane Skrevet 29. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2010 NEI VET DU HVA!! Maken til frekkhet, Rabadamtimtim... min mor er fri til å bruke sine penger til akkurat hva hun vil, men hun er heldig nok til å ha en datter som ønsker å hjelpe henne med å løse et problem. Min 70-år gamle mor, som har sittet i samme sofakroken og sett på TV i over 30 år er ikke åpen for forandring, så det å velge en annen vegg er utelukket. Det er forøvrig jeg som ønsker en ny TV til henne. Og det gjør jeg fordi hun har begynt å snakke om det etter å ha sett på TV hos meg, fordi hun begynner å se litt dårligere og fordi hun ikke er noen utadvent person, men bruker mye tid foran den TVn. Da ønsker jeg også at opplevelsen skal bli best mulig for henne. Men når man blir møtt med kommentarer som den siste der - så er man ikke så lysten på å stille fler spørsmål til KGs brukere. *Sukk*
Crow Jane Skrevet 29. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 29. august 2010 Til dere andre.... Ser ut som jeg ender opp med å tweake en lav bokhylle fra Ikea. Takk for hjelp
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2010 #12 Skrevet 29. august 2010 (endret) På disse oppussingsprogrammene på TV har jeg sett et møbel med hylle på toppen som TV er skjult inni. Når TV skal brukes heves hele toppen når TV stiger opp fra sitt skjulested. Nå har jeg prøvd å finne noe sånt uten hell på google. Leter videre. Kunne det vært en løsning? Endret 29. august 2010 av Blondie65
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2010 #13 Skrevet 29. august 2010 Den som lete han finne ... Pop up TV Bygg selv versjon Her med hylle på toppen
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #14 Skrevet 29. august 2010 Må du forstå at det er om å gjøre å finne unnskyldninger til hvorfor mor ikke skal bruke opp penger som kan arves på flatskjerm her! Er det mulig..
Crow Jane Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 18. oktober 2010 Oppdatert og løst: Selv 70-åringer lar seg overtale, det tar bare veldig lang tiiiiid! Enden på visa blir nå et tv-møbel som er 60 cm bredere enn TVn og plassering av lamper og bilder ved siden av. Selve TVn henges med veggfeste i veggen slik at det ikke er noen reell vekt på møbelet. Dermed kan det skyves vekk for vindusvasking. TVn vil stikke noen cm over blomsterbrettet i vinduskarmen - dette for å få den i riktig tittehøyde. Takk for råd og vink - det løste seg på overraskende vis til slutt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå