Gå til innhold

Hvilke sko er IN i høst?


Stress-less

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lett etter fine støvletter, de var jo så in ifjor. Fant ingen fine da, og håper å kanskje få litt hjelp nå til noen fine sko eller støvletter som er in i år :-)

Blir glad for linking, bilder, nettbutikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så mye peiling på sånt, men jeg dreiv å leita etter sko til en jeg kjenner, så kom jeg over denne siden her, som hadde utrolig billige merkesko http://shoesinlove.com/product_view.php?id=1011

Jeg fant Christian Louboutin der til en tuselapp og sånt.

Du finner sikkert no kult der inne tenker jeg, som ikke koster så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Hei :) Jeg er selv på jakt etter fine høstsko nå, men føler ikke det finnes så utrolig mye PENT.. Høststilen som råder i skobutikkene er veldig hard, om jeg kan kalle den for det.

Jeg ser masse militærinspirerte sko, sånne klumpesko som har kilehæl, platå og resten i samme farge og sånne overknee som ikke eiger form :P

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Synst faktisk ellos har ein del fine sko no for tida! Både støvlettar med og utan hel, flate sko, ankelstøvlettar osb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den siden du lenket til selger fake loubotins. Man faar ikke kjoept ekte louboutins for en 1000 lapp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sverger til doc martens året rundt :) De passer jo til alt omtrent, minus da jeg var og prøvde brudekjole noen ganger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den siden du lenket til selger fake loubotins. Man faar ikke kjoept ekte louboutins for en 1000 lapp!

Hvorfor skal ikke det gå ann? Det koster umulig mer enn 100 kr å lage et par sånne sko, så det burde kunne gå ann å selge dem billig om man selger rett fra et lager feks.

Men jeg tror også at det er fake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bryr meg ikke nok til å gidde det, men jeg er helt sikker på at den siden jeg linka til selger falske sko, selvom jeg veit at det hadde gått helt fint ann å selge louboutinssko til veldig mye mindre enn de blir solgt for, uten at noen hadde tapt penger på det.

Som sagt så koster det ikke mye å lage en sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det koster umulig mer enn 100 kr å lage et par sånne sko, så det burde kunne gå ann å selge dem billig om man selger rett fra et lager feks.

Imponerende gjort å uttale seg når man tydeligvis ikke har peiling på hva man snakker om :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg at jeg tar feil da, så skal jeg si unskyld.

Og husk at det er snakk om masseproduksjon, å at det dermed blir veldig billig.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver med noe innsikt i luksusmerkevarer vet at et par Louboutins koster mer enn 100 kroner paret å produsere, om du seriøst mener at jeg skal kaste bort tid på å "bevise det", må jeg skuffe deg. Det er ikke noe jeg akter å kaste bort tiden min på.

Jeg sier ikke at skoene koster 4000 kroner + per par å produsere, merkevarenavnet koster nok sitt, men at de koster langt over 100 kroner per par, forstår de fleste med interesse for merkevarer av høyere kvalitet.

Jeg har full forståelse for at ikke alle (du inkludert?) ser behovet for luksusmerker, og bruker penger på disse.

Det er derimot en stor kundemasse som gjør det, og dersom du skal komme med en så dum påstand som at Louboutins koster 100 kroner paret å produsere, er det du som skal underbygge din påstand med fakta fremfor å hevde at de som rister på hodet over tåpeligheter skal bevise det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

100 kr per sko blir vel 200 kr for et par, uten at det egentlig er vesentlig... Jeg ville bare pirke litt.

Jeg så et program en gang i tiden som handla om disse tingene. Det handla riktig nok ikke om dette merket, men for meg er det logisk at sko ikke blir noe dyrere å produsere bare fordi det er en kjent designer som lager dem.

Hvis du veit, som fakta, at det koster mer å lage de skoene der, som er omtrent like som alle andre sko, så har du sikkert helt rett.

Men poenget var ikke helt at de MÅTTE koste 100 kr å lage, men heller at det fint burde gå an å selge skoene til godt under 4000 kr paret (noen av dem koster mye mer) uten å tape på det.

Du er veldig aggressiv i skrivemåten, så jeg beklager om min snevre kunnskap om merkesko fornærma deg. Ta denne som et plaster på såret! http://4gifs.com/gallery/d/136914-1/Bananaman.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest en del om hvordan merkesko lages, og priser på fabrikker og stoff osv, så har jeg regna ut at på et par sko til 3200 kr så vil designer tjene sirka 400 kr.

Skoene koster så mye pga frakt, import, lønninger, avgifter på fabrikker osv... Selve prisen på å lage paret koster sirka 800 kr for designeren, som må betale fabrikken (selve produksjonen av skoene koster mye mindre, men det er ikke designeren sin skyld), så jeg tok feil fordi jeg ikke tenkte over at designeren ikke sammarbeider med en fabrikk som kun lager hans produkter... Selve skoen koster veldig lite å lage i segselv, men det koster designeren da 800 kr å få hvert par laget.

Prisene jeg brukte var i dollar, så det blir noe annerledes her i landet, pluss at skoene ville blitt solgt for mer enn 3200 i de fleste butikker pga merket.

Edit: Jeg glemte poenget mitt litt... Selve skoene koster sansynligvis ikker mer enn 400 kr per par, så den eneste måten det hadde gått ann å selge så billige sko som i linken jeg ga ut, som ikke var fake, var om fabrikken "stjal" en del av skoene de lagde for designeren, og hadde et fabrikkutsalg, eller om de inngikk en avtale med designern som var veldig ugunstig for han... Med andre ord er det alltid fake når det er så billig. Kansje med unntak av fjordårets modeller osv.

Ps. Dette gjelder ikke alle kjente og dyre merker. Veldig mange lever på merket sitt og lager dyre, dårlige ting.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver med noe innsikt i luksusmerkevarer vet at et par Louboutins koster mer enn 100 kroner paret å produsere, om du seriøst mener at jeg skal kaste bort tid på å "bevise det", må jeg skuffe deg. Det er ikke noe jeg akter å kaste bort tiden min på.

Jeg sier ikke at skoene koster 4000 kroner + per par å produsere, merkevarenavnet koster nok sitt, men at de koster langt over 100 kroner per par, forstår de fleste med interesse for merkevarer av høyere kvalitet.

Jeg har full forståelse for at ikke alle (du inkludert?) ser behovet for luksusmerker, og bruker penger på disse.

Det er derimot en stor kundemasse som gjør det, og dersom du skal komme med en så dum påstand som at Louboutins koster 100 kroner paret å produsere, er det du som skal underbygge din påstand med fakta fremfor å hevde at de som rister på hodet over tåpeligheter skal bevise det motsatte.

Ikke ta det så bokstavelig da.

Poenget er at å produsere merkevarer koster i grunn ikke såå mye mer enn å produsere f.eks sko kjøpt på Zara, eller lignende.

Ja, de har litt bedre skinn, jobber litt mer for å få sømmer og snitt bedre, bruker til tider litt bedre stoff, etc, men en så stor kontrast fra enkelte designere til billigkjeder er det ikke alltid.

Man blir passe lurt hvis man tror at alle designerene gidder å bruke så innmari mye på å produsere varene sine, enn hva f.eks Zara eller H&M gjør.

Jeg sier ikke at dette gjelder alle designere, men noen (en del) designere er bare humbug (du vet, barnearbeid og slikt). Såpass burde du vite, du som er så inn i dette. :)

Det er heller ikke en like stor kundemasse som før slik du påstår, som bruker så mye penger på designerklær, vesker etc lenger, pga miljøet. Miljøvern er mer "inn" enn en LV-veske for tiden (og godt er det). ;)

Kjendiser b.l.a leier oftere inn sko og kjoler fra designerene, i stedet for å kjøpe seg nye kjoler og sko fra dem hele tiden.

Dette var ikke vanlig for kort tid siden.

Ekte skinn er også "ut" (og gruuusomt), og flere og flere får øynene opp for dette. Derfor har de med litt vett mellom ørene forstått at design ikke alltid er trendy nå lenger. Derfor igjen synker også denne kundemassen du snakker om.

Jeg er eier av både Chanel, Gucci, Lv... ja flere designer-varer, uten at jeg er stolt av det, hehe, men vet ut i fra det at designervarer kan være like bra, eller dårlige som klær/vesker fra billigkjedene.

Endret av Sæzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...