Gå til innhold

Er dentasticks bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært å fått fjerna tannstein hos hunden i dag. Hun er 2 år gammel og hadde allerede begynt å få en del tannstein.

Jeg er nå ute etter å forbygge det og lurer på om noen har noen lure tips? :)

Jeg må fortsette å gi ho tørrfor og være litt flinkere til å pusse tennene hennes, men ellers...? Tyggebein og dentasticks, har det noe for seg?

Jeg er litt skeptisk til matbutikk produkter kjenner jeg..

Er det samme hvilket fòr hun får?

Hun har gått på Royal Canin det siste halve året. Før det gikk hun på Hills.

...eller er alle veterinærfòr like bra?

Fikk ikke så mye info hos verinæren da hun ikke snakket så godt norsk :/

Godjenta ligger her med kritthvite tenner og er glad som aldri før, så sånn skal de fortsette! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får hun tyggebein ala dentasticks o.l trenger du ikke tenke på tannstein lenger. Helt supert.

Skrevet

Så bra! Mener du bare sånne "vanlige" pedigree man får på matbutikken, eller kjøper du noe spesialgreier hos veterinær?

Er det unødvendig med tannpuss om hun får dentastick? :)

Skrevet

Min hund fikk bare løs mage av dentasticks, og han spiser nesten alt mulig uten å bli dårlig.

Plaque off pulver fungerer kjempebra for mange, men det bør has i maten hver dag. Tørrfor kan gi mer plakk siden det blir smuler liggende i munnhulen. For som f.eks Vom og hundemat eller Norwegian Polar anbefales :)

Skrevet

Legg dentasticsen i kjøleskapet eller fryseren før bruk, da tar de bedre.

Skrevet

Får ikke hunden bein eller noe annet å bryne tennene og kjevene på?

Skrevet

Joda, bikkja får både bein og dentasticks, men lurer bare på om det har noe for seg.. At det hjelper liksom...?

Skrevet (endret)

Jeg ga min hund Dentastixs hver kveld, og han hadde ikke noe tannstein i det hele tatt.. Ga han dem fra han var valp og han var på sin føste tann sjekk da han var fire år og han hadde ikke noe tannstein! :) Så jeg må si at de hjalp veldig, var dem man får kjøpt i vanlig mathandel! Så anbefaller den på det sterkeste!! :):)

Endret av Diabla
Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

PlaqueOff er enda mer genialt om du har hund som sliter med tannstein.

Hell litt pulver på maten, enkelt og greit.

Skrevet (endret)

Hvilken rase har du?

Jeg har selv en leonberger og her har dentasticks lite for seg. Et jafs så er de borte til tross for at hun får de største. For en mindre hund som tygger skikkelig kan de nok forebygge tannsten. Jeg har blitt anbefalt å pusse tennene på min da leonbergere er mer utsatt for tannsten enn andre raser. Ubehandlede ben er bra for forebygging. ( Veldig viktig at de ikke er kokt eller stekt)

Red : feilstaving

Endret av Sinner
Skrevet

Føler liksom bare at det er et jafs her og, det er derfor jeg lurer på om det egentlig har noe for seg?

Blanding av border collie og engelsk setter...

Skrevet

vi hadde border collie og den fikk en dentastix hver dag så lenge den levde, hadde alltid kjempefine tenner ingen plakk selv om tenna ble nedslitt/kortere etterhvert. Så ja, det funker kjempebra.

Skrevet (endret)

har ikke fungert her.Det bare blir smuler igjen og har ingen innvirkning på tenna til pelsen.Da går jeg heller over med ei tannbørste og ei skrape innimellom

Nå gir jeg heller tørka (steinharde) brødskive på kvelden og tørt tørfor til kvelds.(morgen oppbløtt)

Det er bedre enn dentalstiksen som til og med vår vetriær sier er kjøpstriks.

Leon mer utsatt for tannstein har jeg aldri hørt men sikkert forskjell fra vovve til vovve.

Noen har mer tannstein enn andre,samme går for oss mennesker. Selv om noen ganger er det rasebetinget

Endret av Kårky
Skrevet

Føler liksom bare at det er et jafs her og, det er derfor jeg lurer på om det egentlig har noe for seg?

Blanding av border collie og engelsk setter...

Hvis hunden ikke tygger men har det i seg i et jafs vil jeg ikke tro det har noen effekt. Vil heller anbefale deg å gi harde bein og ev. pusse tennene om den godtar det. Finnes mange tannkremer på markedet med leversmak ol. Enkelte raser, slik som min, er nok mer utsatt for tannstein enn andre raser men de to rasene din er blanding av vet jeg lite om dessverre. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...