Gå til innhold

Barnehage etter å ha hatt litt feber dagen før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en jente som har vært litt slapp (ikke sengeliggende) og hatt såvidt feber over normalen( 37,7-37,8) og så har hun hatt litt vondt i magen.Jeg har holdt henne hjemme fra barnehagen igår og har henne hjemme idag. Hun ser ut som hun holder på å kvikne til idag. Hun hadde feber i halv seks tidebn i dag tidlig, men har ikke hatt feber siden. Så bare lurte på om hun holder seg feberfri hele dagen og natten om hun da kan gå i barnehagen imorgen viss formen ellers er fin? Hva er "reglene/uskrevne" reglene for dette?

Hva med å gå ut en liten tur ut? Jeg tenker at man bør holde et barn inne uansett når det har hatt feber samme dag også selv om det kvikner til og er feberfri utover dagen, men ønsker å høre hva andre mener.Blir veldig takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener allmenn tillstanden har alt og si. I min verden er ikke temperatur under 38 feber. Datteren min er hjemme nå med 40 i feber, og henne holder jeg nok hjemme til hun har hatt to feber frie dager, da hun er veldig sliten. Tror nok ikke du trenger å holde barnet hjemme en feberfri dag etter så lav feber. Jeg hadde nok sendt barnet i barnehagen med temperatur på 38 også jeg..

Skrevet

Man skal holde barnet hjemme en feberfri dag. Jeg trodde det var en allmenn regel som alle barnehager har. Mulig jeg tar feil, men jeg forutsetter at de andre foreldrene i vår barnehage følger slike regler for håndtering av sykdom! Vi gjør det og utsetter ikke andre barn for unødig smitte (som fx Jens i sin verden som glemmer at det påvirker MIN verden...) og personalet som slipper å ta seg av en tufs unge.

Skrevet

Hei igjen:) Takk for svar! Jeg ser at flesteparten er enig med meg i at barnet trenger en feberfri dag hjemme fra barnehagen. Jeg ville bare vite det, fordi det er en annen i slekten som mener at man skal ta barnet i barnehagen dagen etter at det har hatt feber og at man bør ta barnet ut på tur samme dag som det har hatt feber.

Dere er vel også enig i at det ikke er br å ta barnet ut på tur samme dag som det har hatt feber selv om det er i god almenntilstand?

Skrevet

Nei, det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Det kommer helt an på hva slags tur, trille tur eller lang skogstur? Frisk luft har aldri kverket noen, men det er stor forskjell på å leke litt ute med mamma i sandkassen og ha en hektisk dag med mange barn og mange timer i barnehagen. Der kommer det mer foreldreskjønn inn - mener jeg.

Skrevet

Det som er, er at barnet klarer seg helt fint hjemme i ro og mak, men i barnehagen er det full action, og det kan være tungt for barnet. Nå hadde ikke ditt barn så høy feber, og hvis det er i god form hele denne dagen, så ser jeg for meg at det burde være helt ok å dra i barnehagen i morgen.

Det er bare å følge med på formen til barnet ditt, og får det feber igjen i løpet av denne dagen, så ville jeg holdt det hjemme i morgen.

Skrevet

Det regnes forresten ikke som feber før man har over 38. Men jeg ville sett an allmenntilstanden.

Skrevet

Jeg har feber når jeg har 37,5, så man skal nok se det an hva som er normaltemperatur for barnet :) Jeg har til vanlig 36-36,5, mens andre kan ha 38 uten å ha feber.

Du har rett i at allmenntilstanden har mye å si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...