tytebrett Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg har holdt på med en gutt i et par måneder nå, og hadde til igår bare et godt inntrykk av han. Jeg har vært i tidligere forhold der guttene har vært voldelig, utro osv. Så å stole på gutter når det kommer til forhold er veldig vanskelig for meg. Jeg har fortalt denne gutten dette, og han kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan behandle kjæresten sin på en sånn måte. Jeg snakket med han i tlf på søndag, og jeg ble helt sjokkert. Han hadde vært ute på byen på lørdagen og ringt meg om natten for å høre om han kunne få sove her. Jeg sa da nei siden jeg skulle opp 5 timer etter, og trengte søvnen. Det var helt greit, og han sa han skulle sende en sms når han kom hjem. I hvert fall, når jeg snakket med han i tlf på søndag sa han ting som at han var kåt og om ikke jeg kunne komme over dit og gjøre litt nytte av meg. At han hadde nå hatt sex med maaaange flere siden sist han sa antallet sitt til meg, at han hadde filmet seg selv mens han hadde sex med andre jenter. Plutselig var han ikke kåt lengre og det måtte være fordi han snakket med meg. At jeg lyste så liten sexappeal at han fikk innovertiss. Og om hvor mange jenter som hadde prøvd seg på han på byen den kvelden og alle smsene han hadde fått iløpet av natten. Det gjør meg absolutt ingenting at han forteller meg hvor mange jenter som prøvde seg på han, da blir jeg bare glad fordi jeg vet at det er meg han er glad i, og hvor frustrerende det må være for de. Men jeg sier selv aldri til han hvor mange som sjekket meg opp på byen når han spør, fordi jeg rett og slett ikke har noe behov for å fortelle det. Så avslutter han plutselig samtalen med at han ikke gidder å snakke mer med meg.... Idag når jeg snakket med han på tlf etter jobb, sa jeg at jeg syns han var drøy dagen før og at jeg ikke syns det var så gøy som han tydeligvis syns. Han kunne ikke skjønne hva han hadde sagt som var galt, og det endte med at jeg sa at jeg var oppgitt over hele situasjonen siden han visste godt at jeg ikke stoler helt på gutter. Kanskje dere syns jeg overreagerer, men jeg har en grense jeg også. Og om den blir nådd, så har jeg da rett til å si ifra til han uten at han skal vende hele situasjonen om til at jeg lager drama og blåser noe lite opp til noe stort.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Etter ting du har opplevd før, skjønner jeg ikke helt at du nesten vil prøve å unnskylde han med å si at du muligens overreagerer, kanskje han hadde en dårlig dag etc. Hva er det du vil med denne karen? Ser du for deg et forhold etterhvert? Er du fornøyd med forholdet dere har nå, bortsett fra denne hendelsen? Han høres ut som en jeg ville holdt meg langt unna i alle fall...
Gjest glimz Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Den beste tolkningen av den samtalen jeg kan fantasere meg frem til, er at hadde kamerater rundt seg under telefonsamtalen som han ville imponere ved å nedverdige deg. For det var det han gjorde, og slikt skal du overhode ikke finne deg i!!! Om han hadde hatt noen slags forklaring på sin idiotiske oppførsel da du snakket med han senere, ville det til nød virket NOE formildende, men neida. Dump han omgående, hvis det skal være slik i starten av et forhold, hva slags fornedrelser vil ikke vente ved et eventuelt fast forhold? Løp, og se deg aldri tilbake!!!
-milla j- Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Han har vel hatt deg for gøy og ikke vært interessert i et forhold. Hold deg unna den typen mannfolk. De kommer aldri med noe bra
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Han nedverdiget deg på telefonen med å si at du hadde så liten sexappeal at han fikk innovertiss og at han slutta å være kåt av å snakke med deg. Det er ingen from for dårlig dag, dette er en total drittsekk. Desverre så er det slik at når man har vært i dårlige forhold med voldelige eller utro mannfolk så er man nok litt ekstra sårbar for å tiltrekke seg en drittsekk enda en gang. Du har blitt nedverdiget så mange ganger at du ikke en gang gjenkjenner ordentlig når det skjer enda en gang. Ei jente som ikke hadde hatt din fortid i forhold hadde slengt på røret og gjort det slutt med denne gutten med en eneste gang. Dette er ingen dårlig dag, uansett hvor dårlg dag man enn har er det ikke ok å nedverdige noen. I løpet av mitt ti år lange forhold har aldri min mann noen gang nedverdiget meg på den måten. Dette er IKKE normalt, det er ikke ok og det er noe langt mer enn at du ikke syntes at dette var like morsomt som ham. Du sier at han ver litt vel drøy, men han var faktsik en mann som forsøkte og nedverdige deg og som mener at dette er ok. Jeg tror at du har veldig dårlig selvtilitt etter alt du har vært gjennom, noe som i og for seg er ganske naturlig. Jeg tror du er veldig på let etter en som virkelig elsker deg og dermed fremstår som et "lett bytte" for dårlige menn der ute. Det er nemlig ikke slik at alle menn er på den måten som dem i dine tidligere forhold har vært, så det er nok en grunn til at akkurat du har havnet med så mange av dem. Det er noe i måten de oppfatter deg på og ikke minst måten du ikke kaster dem ut på ved det første tegnet på idiotoppførsel som denne. Jeg beklager at jeg er litt hard, jeg mener ikke at dette er din skyld på den måten at du aktivt opprøker drittsekker og er svak. Men jeg tror du ikke setter høye nok grenser for hvordan du fortjener å bli hehandlet og på den måten ender opp med drittsekkene gang på gang. Dersom du trekker deg vekk ved første gang de nedverdiger deg eller får deg til å føle deg dårlig med deg selv vil du ofte komme deg ut av forholdet før de blir voldelige og nedverdiger deg totalt. Du er langt mer verdt enn dette, så hva er det egentlig som gjør at du tillater dette gang på gang?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Du overreagerer ikke. Derimot har du veldig dårlig selvtillit hvis du synes dette er i nærheten av ok oppførsel fra en kjæreste. Men det skulle ikke forundre meg om du fortsetter forholdet med ham, for han er jo sikkert "kjempesnill når han ikke er slem"
Gjest chickpea Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Han nedverdiget deg på telefonen med å si at du hadde så liten sexappeal at han fikk innovertiss og at han slutta å være kåt av å snakke med deg. Det er ingen from for dårlig dag, dette er en total drittsekk. Desverre så er det slik at når man har vært i dårlige forhold med voldelige eller utro mannfolk så er man nok litt ekstra sårbar for å tiltrekke seg en drittsekk enda en gang. Du har blitt nedverdiget så mange ganger at du ikke en gang gjenkjenner ordentlig når det skjer enda en gang. Ei jente som ikke hadde hatt din fortid i forhold hadde slengt på røret og gjort det slutt med denne gutten med en eneste gang. Dette er ingen dårlig dag, uansett hvor dårlg dag man enn har er det ikke ok å nedverdige noen. I løpet av mitt ti år lange forhold har aldri min mann noen gang nedverdiget meg på den måten. Dette er IKKE normalt, det er ikke ok og det er noe langt mer enn at du ikke syntes at dette var like morsomt som ham. Du sier at han ver litt vel drøy, men han var faktsik en mann som forsøkte og nedverdige deg og som mener at dette er ok. Jeg tror at du har veldig dårlig selvtilitt etter alt du har vært gjennom, noe som i og for seg er ganske naturlig. Jeg tror du er veldig på let etter en som virkelig elsker deg og dermed fremstår som et "lett bytte" for dårlige menn der ute. Det er nemlig ikke slik at alle menn er på den måten som dem i dine tidligere forhold har vært, så det er nok en grunn til at akkurat du har havnet med så mange av dem. Det er noe i måten de oppfatter deg på og ikke minst måten du ikke kaster dem ut på ved det første tegnet på idiotoppførsel som denne. Jeg beklager at jeg er litt hard, jeg mener ikke at dette er din skyld på den måten at du aktivt opprøker drittsekker og er svak. Men jeg tror du ikke setter høye nok grenser for hvordan du fortjener å bli hehandlet og på den måten ender opp med drittsekkene gang på gang. Dersom du trekker deg vekk ved første gang de nedverdiger deg eller får deg til å føle deg dårlig med deg selv vil du ofte komme deg ut av forholdet før de blir voldelige og nedverdiger deg totalt. Du er langt mer verdt enn dette, så hva er det egentlig som gjør at du tillater dette gang på gang? Jeg er helt enig og råder deg TS å lese dette innlegget nøye! Og ikke finn deg i denne respektløse behandlingen, det beste du kan gjøre er å bli kvitt denne mannen, han er ingen drømmeprins.. Jeg forstår at det er ikke lett å gjøre det slutt med en mann er glad i, men av og til er man nødt til å gjøre vanskelige valg, spesielt hvis man ønsker å endre på et destruktivt mønster.
Enhjørningen Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 Hei! Eg vil støtte meg til dei andre innleggene. Dette høyres ut som begynnelsen av ein ny tragedie. Viss du ikkje kutter han ut vil du ende opp i eit nytt dårlig forhold. Du kan bare tenke gjennom kva du har vore oppe i tidlegare.Du har sikkert veldig lyst til å finne ein som du kan elsker og som elsker deg. Det var flott av deg å ta hensyn til deg sjølv og sei at han ikkje kunne få komme, men hadde han vore ein å ta vare på så hadde han respektert deg og aldri nedverdiga deg på denne måten. Du gjør deg sjølv ein teneste med å bli kvitt han no, før du blir nedbrutt og tingene kjem ut av kontroll for deg. Du veit at det starter med slik drittslenging og unnskyld og ein ny fornærmande kommentar... Lykke til og ta vare på deg sjølv!
kanel23 Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 Ingen normale mennesker sier slikt uansett hvor dårlig dag de har. Når du i tillegg er et nytt bekjentskap, blir det bare enda mer ekstremt. Jeg tenker at han ble fornærmet fordi du ikke ville ha han inn på lørdag, og nå skal han ta deg for det. Han høres ut som den typen person som tråkker på andre for å få opp sin egen råtne selvtillit. Dropp han, seriøst! Nei, ingen ny sjanse!
tytebrett Skrevet 10. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2010 Tuuuuuuuuuusen takk for svar, setter utrolig stor pris på dere som tar dere tid til å svare og kommer med gode råd! Jeg har vokst opp i et hjem og fått det inn med morsmelken at vold ikke løser noe, og at det er uakseptabelt uansett! Dette kommer fra at min oldefar og morfar slo de de var glad i, og heldigvis var min mor og hennes brødre smart nok til å slutte med dette. Min mor jobber på et krisesenter for kvinner som er mishandlet, og jeg har stor respekt for det. Når jeg har vært i voldelige forhold har jeg gitt de ganske klar beskjed og avsluttet forholdet. Men jeg syns det er langt mer vanskelig å finne ut om noen bruker meg eller er utro. De gangene det har skjedd, har jeg oppdaget det etter at jeg har fått følelser for fyren, men jeg kjenner veldig mange personer fra forskjellige miljøer, og finner alltid ut av det tilslutt. Denne gutten her er faktisk veldig fantastisk bortsett fra det han sa til meg denne søndagen. Han har vært i et forhold i mange, mange år. Vi MÅ ikke ha sex hver gang vi sover sammen, faktisk har det ikke skjedd ofte. Han sier at det ikke er lett for han å ligge ved siden av meg en hel natt uten å gjøre noe, i hvert fall når vi ligger og koser. Han kommer og henter meg og kjører meg hvis jeg trenger det, til og med midt på natten selvom han skal på jobb kl 8 dagen etter. Vær gang vi er med hverandre spør han om han kan gjøre noe for meg - om jeg trenger noe fordi han vil at jeg skal være glad. Han har så stor respekt for jenter at han ikke går på strippeklubb med kompisene engang, fordi han syns gutter oppfører seg som dyr rundt slike jenter. Hver gang vi begge er ute på byen ringer han alltid meg tidlig på kvelden og spør hvor jeg er, for så å stikke fra vennene sine for å møte meg. MEN jeg har fått avsmak etter denne hendelsen. Han spurte hvorfor jeg ikke hadde gitt han beskjed om å slutte, og da sa jeg at jeg hadde gjort det. Jeg spurte hva som feilte han og at han måtte gi seg med å si sånne ting. Han ba meg da om å be han holde kjeft når han var sånn, for det var det som skulle til for å få han til å slutte. Jeg har egentlig masse selvironi og tar meg ikke selv så høytidelig, så et par spøker tåler jeg. Men ikke av denne typen, i hvert fall ikke når vi holder på. Jeg vil ikke høre om hva han har gjort med andre jenter, hvor mange han har hatt sex med, og jeg vil I HVERT FALL IKKE høre han snakke mer om eksen sin. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...jeg har jo ikke vært i et forhold der noen er glad i meg eller elsker meg, så jeg vet ikke hva jeg skal gå etter. Men det skal sies at jeg er veldig kresen, og det tar lang tid før jeg stoler på gutter, om jeg i det hele tatt gjør det. Jeg kan skjønne at jeg kan bli slitsom å være med for gutter pga dette, men det er noe jeg ikke kan noe for. Jeg har alltid trodd at jeg kommer til å ende opp helt alene med 40 katter tilslutt, og kanskje det er akkurat det som skjer...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #11 Skrevet 10. august 2010 Følg intuisjonen din du Føler du at det er feil, så er det feil! Om det er bare deg det er feil for i hele verden, spiller det ingen rolle. Det er feil for deg. Jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg har også vært i mange kjipe forhold, og har traff nylig noen jeg likte veldig godt. Han også kom med en remse som ikke var på langt nær så ille som din, men jeg merket at jeg bare mistet helt lysten. "Dette gidder jeg ikke en gang til". Kanskje man går glipp av noe fint ved å kutte noe så tidlig, men jeg vil faktisk heller gå glipp av det fine og i samme slengen gå glipp av noen som finner det for godt å snakke på den måten så tidlig. Det blir bare verre. Jeg har aldri opplevd at faresignaler bare "fader" ut. Er litt trist for det, for jeg likte ham, og vennene mine sier at jeg ikke skal henge meg opp i det, men jeg henger meg faktisk opp i det, og jeg orker ikke en runde til. Vil heller være litt trist nå, enn å slå hue i veggen i fremtiden fordi jeg ikke tok mine egne signaler på alvor.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #12 Skrevet 10. august 2010 AnonymBruker #11 igjen: Fortsett å prøve Ikke med ham altså, men med de du føler deg tiltrukket av. Føler du at du går i samme fella, så kutter du dem, og prøver igjen. Man finner ingen om man ikke prøver
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #13 Skrevet 10. august 2010 Plutselig var han ikke kåt lengre og det måtte være fordi han snakket med meg. At jeg lyste så liten sexappeal at han fikk innovertiss. Og om hvor mange jenter som hadde prøvd seg på han på byen den kvelden og alle smsene han hadde fått iløpet av natten. Så avslutter han plutselig samtalen med at han ikke gidder å snakke mer med meg.... Drømmeprins eller den store stygge ulven spør du. Det er jo helt klart en drømmeprins som sier slike ting. Tenk for en drøm å dele livet sitt med denne mannen. De fleste jenter misunner deg nok en slik god mann.
tytebrett Skrevet 10. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 10. august 2010 Drømmeprins eller den store stygge ulven spør du. Det er jo helt klart en drømmeprins som sier slike ting. Tenk for en drøm å dele livet sitt med denne mannen. De fleste jenter misunner deg nok en slik god mann. Hehe, liker svaret ditt! Men det jeg mente med overskriften er at han har vært en drømmeprins frem til denne hendelsen her, men etter dette er tydeligvis ikke dette tilfellet. Når jeg konfronterte han sa han at han ikke var perfekt, at han hadde sine feil. Men ærlig talt, hvis feilene hans er å snakke til meg på en slik måte, så ser jeg ikke noe grunn til å fortsette. Meeen det er vanskelig når man først har fått følelser for noen...
Gjest brutal_mann Skrevet 10. august 2010 #15 Skrevet 10. august 2010 Er imponert hvor rasshøl en bør være for å få damer til å falle for en...
tytebrett Skrevet 10. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 10. august 2010 Følg intuisjonen din du Føler du at det er feil, så er det feil! Om det er bare deg det er feil for i hele verden, spiller det ingen rolle. Det er feil for deg. Jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg har også vært i mange kjipe forhold, og har traff nylig noen jeg likte veldig godt. Han også kom med en remse som ikke var på langt nær så ille som din, men jeg merket at jeg bare mistet helt lysten. "Dette gidder jeg ikke en gang til". Kanskje man går glipp av noe fint ved å kutte noe så tidlig, men jeg vil faktisk heller gå glipp av det fine og i samme slengen gå glipp av noen som finner det for godt å snakke på den måten så tidlig. Det blir bare verre. Jeg har aldri opplevd at faresignaler bare "fader" ut. Er litt trist for det, for jeg likte ham, og vennene mine sier at jeg ikke skal henge meg opp i det, men jeg henger meg faktisk opp i det, og jeg orker ikke en runde til. Vil heller være litt trist nå, enn å slå hue i veggen i fremtiden fordi jeg ikke tok mine egne signaler på alvor. Ja, jeg har mistet litt lysten jeg også. Etter de tidligere forholdene jeg har hatt, så syns jeg virkelig at denne gutten ikke var som de andre. Jeg pleier å merke faresignalene ganske kjapt, men kanskje dette var en ny vri. Han er i såfall veldig dyktig. Når jeg snakket med han dagen etter sa han at han måtte si sånne ting til meg for å se hvor grensen min går, at det var for å bli bedre kjent med meg? Jiiiises... jeg var ikke interessert i å gjenfortelle det han hadde sagt til meg dagen før heller, fordi det såret meg. Og jeg sa jeg visste han kom til å si at han bare tullet og at jeg måtte tåle en spøk. Men at han ikke hadde peiling overhode på hva han hadde sagt til meg dagen før, skremmer meg litt. Kanskje det bare er like greit å dumpe hele fyren, vil heller leve singel et par år til og ende opp lykkelig, enn å kaste vekk mine "beste" år på en som ikke fortjener det.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2010 #17 Skrevet 10. august 2010 Men det jeg mente med overskriften er at han har vært en drømmeprins frem til denne hendelsen her, men etter dette er tydeligvis ikke dette tilfellet. Ofte er det sånn at de som viser sin drømmeprinsside i starten blir marerittmonster etterhvert. Selvrespekt selvrespekt selvrespekt... Hvis du ikke dropper han, tror han at han bare kan fortsette å behandle deg som dritt. Kanskje blir han verre og verre.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #18 Skrevet 10. august 2010 Når jeg snakket med han dagen etter sa han at han måtte si sånne ting til meg for å se hvor grensen min går, at det var for å bli bedre kjent med meg? Jiiiises... Bra sagt! Noen som vil teste grensen? Ut med dem! AnyonymBruker #11
Gjest chickpea Skrevet 10. august 2010 #19 Skrevet 10. august 2010 Kanskje det bare er like greit å dumpe hele fyren, vil heller leve singel et par år til og ende opp lykkelig, enn å kaste vekk mine "beste" år på en som ikke fortjener det. Det har du helt rett i!!
Ms. Brightside Skrevet 10. august 2010 #20 Skrevet 10. august 2010 Denne "typen din" virker som en komplett idiot. Blir lei meg når jeg leser slike tråder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå