Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidlig ute, men mannen og jeg har planer om å ta en romantisk weekendtur eller langweekendtur neste sommer (juli).

Så spørsmålet mitt er bare HVOR vil dere anbefale oss å dra? Vi er åpen for alt, bare det er romantisk :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som reiser på romantiske turer her eller? :sjenert:

Skrevet

Nå er ikke jeg av den romantiske typen, men har hørt av venner

at Paris og Roma skal være veldig fint for slikt.

Jeg var i Budapest i April og fikk da inntrykk av det kan være en romantisk by det og (og mye billigere enn Paris og Roma :gjeiper:).

På mange av spa'ene og kurbadene er det blitt tilrettelagt for par. Noe som gikk igjen på de nyere kurbadene var f.eks små "grotter" hvor par kunne gjemme seg bort og spabehandlinger "for to" var det også mye av. Hvis dere kan tenke dere noe slikt, så er Budapest å anbefale:)

Skrevet

Venezia, ingen over, ingen ved siden :)

Skrevet

Anbefaler også Venezia, og vil legge til Capri (dog kanskje ikke i absolutte høysesong, det er ei lita øy) og Cinque Terre.

Skrevet

Paris, en nydelig by :)

Skrevet

Hei

Enhver plass kan være romantisk så lenge man er sammen med den en er glad i :-) Og folk har forskjellige oppfatninger om hva romantikk er så det er ikke så lett å komme med noe fasitsvar. Men byer som Paris og Roma er nydelige mål, Amsterdam er faktisk sjarmerende med alle kanalene. Jeg har lagt ut reisebrev fra disse plassene på min hjemmesiden - du kan jo se om du finner noen gode tips der :-)

Skrevet

Topp 3 romantiske byer i Europa:

1. Venezia - toppen av romantisk by!

2. Roma - god nr 2!

3. Amsterdam - kanalene, alle de smale husene og avslappa stemning.

Minus ved:

Venezia - dyrt og masse turister. Men det gjør ingen verdens ting..

Roma - Hott, spesielt i juli/august. Men å være i Roma i juli er mye bedre enn å ikke være i Roma i juli for å si det slik..

Amsterdam - styr klar av området rundt Centraalstation og RedLightDistrict.

God tur!

Skrevet

Vi har snakket om både Venezia og Roma, men det er jo så dyrt - særlig Venezia...

Takk for tips, skal se på dine reiseskildringer, gard.

Kom gjerne med flere ideer! :D

Skrevet (endret)

Jeg var i Venezia i forrige uke. Første gang jeg har vært der, og det var bare SÅÅÅ romantisk. Skulle ønske jeg hadde med en kjæreste da, ja *sukk*. Men å dra med mor og søster er koslig det også :)

Dere bare må dra dit, jeg skal iallfall dra dit flere ganger!!!

Her gikk vi omkring i de koslige gatene og over de mange broene som holder byen sammen. Dere må få med dere broen Rialto??? Og St Marks Basin, tror jeg det heter, er over-romantisk. Spesielt om kvelden. Det må bare oppleves, kan ikke forklare det.

Jeg har vært mange steder, men Venezia er det beste jeg har opplevd.

Har også vært i Roma en gang, men syns ikke det er så bra som Venezia. Vil forresten anbefale å ikke dra til Roma i august, for det var så mye mennesker så vi måtte stå i kø i timesvis på alt.

Men selvfølgelig, Roma, Paris, Amsterdam er nydelige byer, bare at ingen slår Venezia.

Det er kanskje fordi det ikke er noe biltrafikk der?

Det som var dyrt i Venezia var å ta turistbåt. Det var veldig dyrt, men overkommelig. Gondol var ganske dyrt også, men verdt pengene om man vil oppleve det. Spurte om prisen på båt-taxi også, og det var hår-reisende ...

Så vi gikk omkring i Venezia istedenfor, det gikk kjemegreit. :)

Endret av meridian
Skrevet

Helt klart nydelige Paris =)

Kanalcruise på Seinen, Sacre Ceour, Eiffeltårnet. Magisk by.

Roma og Venezia kan jeg ikke anbefale, rett og slett fordi jeg ennå ikke har vært der. ;)

Skrevet

York i England. Fantastisk nydelig!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Venezia, ingen over, ingen ved siden :)

Jeg er også enig i at Venezia, Roma og Paris er romantiske byer.

Men i juli så er det varmt og det er mye turister...

Selv har jeg vært på romantiske turer til Krakow, Verona, Sevilla, Reykjavik, Samos, Bergen, København og Malmø.... Det er så sant det Gard sier om at enhver plass kan være romantisk så lenge man er sammen med den en er glad i.

Hva slags omgivelser trives dere i?

Vil dere ha strand eller byferie?

Må dere ha aktiviteter eller holder det med å bare være i hverandres selskap?

Endret av Lizzee
Skrevet

Mannen og jeg skal fly til Paris, leie bil og kjøre til Champagne om noen uker. Champagne ligger bare ca. 90 minutters kjøring fra Paris og anbefales på det varmeste! Nydelige byer (f.eks. Reims, Epernay, Troyes) og utallige vakre landsbyer. God mat, vakkert landskap flust av små, hyggelige hoteller i alle prisklasser, og selvsagt mye deilig champagne.

Vi gjorde det samme for 8 år siden på den tiden av året du planlegger turen din, og det var helt fantastisk. :)

Vi har også veldig lyst på en tilsvarende tur til Normandie, som også er i behagelig kjøreavstand fra Paris, ved en senere anledning.

Jeg har gjort ganske mye research i forbindlelse med turen vi snart skal avgårde på, og jeg deler gjerne hvis du sender meg en PM.

Skrevet

Men vi har ikke førerkort :gjeiper:

Skrevet

Men vi har ikke førerkort :gjeiper:

... :idesmil: ...men det går jo :tog:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...