Gå til innhold

Ned i vekt IKKE samme med å bli kvitt cm rundt magen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har alltid trodd at det å gå ned vekt i kilo vil redusere centimeterne rundt magen osv. F.Eks hvis man går ned 4 kilo vil man bli et visst antall centimeter mindre rundt magen.

Jeg leser likevel her flere innlegg som går på folk som går ned mange kilo og i følge BMI skulle vært slanke, men fortsatt sliter med for tykk mage etc.

Det jeg da lurer på er om det er noen forskjell på de to? Kan man virkelig gå ned i vekt, men fortsatt ha fleskete mage selv om vekten skulle tilsi noe annet?

Selv går jeg raskt ned i vekt, har hatt BMI på 19 (undervektig) mange ganger men ALDRI klart å få flat mage. Hva kan være grunnen til dette? For mye karbohydrater/sukker og fett i kosten? Skulle jo likevel logisk sett tro at ikke noe fett ville bli lagret når man går i kaloriunderskudd? Noen med peiling?

Takker veldig mye på forhånd! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De største kildene til magefett er: :lete:

- Raske karbohydrater/Sukker

- Stress

- Søvnmangel

Felles for disse er at de utløser hormoner som lagrer fett, som insulin og kortisol.

Gode tiltak mot magefett er:

- Mindre sukker/raske karbohydrater (Sukker kan du i grunnen bare kutte ut, du har ikke bruk for det uansett, men ikke bytt ut med light-produkter istedet, det er enda værre for helsa di!)

- Yoga/pilates/avslapningsøvelser

- Lære seg å si NEI (=mindre stress)

- Finne ut hvorfor man sover dårlig og gjøre noe med det (f.eks sovemaske/ørepropper/bedre madrass)

- Legge seg tidligere og få ca 8 timers søvn HVER natt.

- Og spis mer fett, spesielt Omega 3!

Og nei, jeg gidder ikke dokumentere med googling og linker, jeg skal nemlig drikke kamillete og legge meg så jeg beholder min flate mage.. :natti:;)

Endret av MarilynM
AnonymBruker
Skrevet

Fasongen på magen din henger sammen med mye rart. F.eks ryggsøylen din. Har man tendens til svai rygg (svært vanlig, spesielt hos stillesittende kvinner), vil magen følge svaien og få en litt rund form.

Videre kan det hende du er en av de maaaange som fra naturens side har et lite fettlager på magen, og dermed ikke vil få plankeflat tenåringsmage uansett hva du gjør.

Med andre ord: Det er ikke normalt for en voksen kvinne å ha helt flat mage, uansett. :)

Til spørsmålet ditt: Det er fullt mulig å bli slankere uten å gå ned i vekt (ved at man bygger muskler og går ned i fettprosent, for muskler er tynge enn fett). Motsatt kan man sikkert også gå ned i vekt ved å miste muskelmasse og legge på seg litt fett, uten å bli nevneverdig slankere.

Skrevet

Om du har litt ekstra rundt magen, er det etter all sannsynlighet fett.

Om du plutselig en dag veier mindre på vekta, trenger ikke det betyr at du har mindre fett på kroppen. Kroppen består, som du vet, av mer enn bare fett. Du kan ha mistet vann, mat/ avfallsstoffer og muskler også.

Så nei, det behøver ikke være noen sammenheng. Derfor skal du fokusere på cm framfor vekt.

Skrevet (endret)

dobbelpostet

Endret av Annikken
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen og takk for alle svar! Endelig god fakta på fenomenet jeg sliter med! Dere hadde alle veldig nyttige svar.

Jeg vil gjerne også informere om at jeg ikke er noen voksen kvinne, jeg er så ung at det absolutt ikke ville vært unormalt å ha flat plankemage, kjenner mange min alder har det.

Masse flott informasjon, det å gå i kaloriunderskudd og leve på 1500 kalorier per dag som består av hvitt brød med gulost, litt kjøtt og et par is vil dermed ikke være en sikker kilde til flat mage, selv om man i kilo vil gå ned? Da er det nok en grunn til at jeg har bommet. :enig:

Etter hva dere skriver så antar jeg at for å redusere magefettet/den fleskete magen og få en flatere mage burde jeg spise en god del kalorier (gjerne 2000 per dag) men at de bør bestå av sunn mat? Altså kjøtt, fisk, grønnsaker, bittelitt ris til middagen og bærsmoothie vil være et ideelt opplegg? Er jeg litt nærmere realiteten nå?

Forstår at is og sjokolade ikke er med på å gjøre magen mindre selv om man går i kcal-underskudd. Er smoothie greit forresten? Min smoothie lager jeg av frukt, bær, appelsinjuice og en yoghurt? Er dette ok, eller blir det for mye karbo og sukker?

Sover mye, stresser lite men blir fort noen skåler is og noen sjokoladeplater i uken... ikke helt bra forstår jeg! Gikk opp 3 kg i ferien og tenkte at nå skulle jeg gå 500 kalorier i underskudd hver dag og gå ned i vekt, men skjønner at det er HVA jeg spiser jeg bør fokusere på.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem treningen! Styrketrening = lavere fettprosent = flatere mage og generelt strammere kropp

Skrevet

Hei igjen og takk for alle svar! Endelig god fakta på fenomenet jeg sliter med! Dere hadde alle veldig nyttige svar.

Jeg vil gjerne også informere om at jeg ikke er noen voksen kvinne, jeg er så ung at det absolutt ikke ville vært unormalt å ha flat plankemage, kjenner mange min alder har det.

Masse flott informasjon, det å gå i kaloriunderskudd og leve på 1500 kalorier per dag som består av hvitt brød med gulost, litt kjøtt og et par is vil dermed ikke være en sikker kilde til flat mage, selv om man i kilo vil gå ned? Da er det nok en grunn til at jeg har bommet. :enig:

Etter hva dere skriver så antar jeg at for å redusere magefettet/den fleskete magen og få en flatere mage burde jeg spise en god del kalorier (gjerne 2000 per dag) men at de bør bestå av sunn mat? Altså kjøtt, fisk, grønnsaker, bittelitt ris til middagen og bærsmoothie vil være et ideelt opplegg? Er jeg litt nærmere realiteten nå?

Forstår at is og sjokolade ikke er med på å gjøre magen mindre selv om man går i kcal-underskudd. Er smoothie greit forresten? Min smoothie lager jeg av frukt, bær, appelsinjuice og en yoghurt? Er dette ok, eller blir det for mye karbo og sukker?

Sover mye, stresser lite men blir fort noen skåler is og noen sjokoladeplater i uken... ikke helt bra forstår jeg! Gikk opp 3 kg i ferien og tenkte at nå skulle jeg gå 500 kalorier i underskudd hver dag og gå ned i vekt, men skjønner at det er HVA jeg spiser jeg bør fokusere på.

HURRA!! Du har så sinnsykt skjønt det!! =D Det er HVA du spiser som betyr noe! Dette høres veldig bra ut! =D Når det gjelder smoothien vil jeg foreslå følgende oppskrift:

|/2 banan

200-250g frosne bær

1 egg

2 ss olje (tran/omega 3-olje/linfrøolje)

1-2 ss proteinpulver uten smak og søtningsmiddel. Hempprotein er veldig næringsrikt.

Søt med Stevia, Agavesirup, Sukrin eller Yakonsirup. (kan f.eks kjøpes billig på iherb.com, bare hold deg under 200 kr pr pakke)

Du kan også vurdere kokosfett som en god kilde til fett, dette er fettforbrennende. Les f.eks siste utgave av I Form, de har en artikkel om det. (At kokos er sunt har ENDELIG blitt allmenn viten.. På tide..) :D

Skrevet

HURRA!! Du har så sinnsykt skjønt det!! =D Det er HVA du spiser som betyr noe! Dette høres veldig bra ut! =D Når det gjelder smoothien vil jeg foreslå følgende oppskrift:

|/2 banan

200-250g frosne bær

1 egg

2 ss olje (tran/omega 3-olje/linfrøolje)

1-2 ss proteinpulver uten smak og søtningsmiddel. Hempprotein er veldig næringsrikt.

Søt med Stevia, Agavesirup, Sukrin eller Yakonsirup. (kan f.eks kjøpes billig på iherb.com, bare hold deg under 200 kr pr pakke)

Du kan også vurdere kokosfett som en god kilde til fett, dette er fettforbrennende. Les f.eks siste utgave av I Form, de har en artikkel om det. (At kokos er sunt har ENDELIG blitt allmenn viten.. På tide..) :D

Hahahaha men så har jeg nå bommet en del ganger og! :gjeiper: Så foreksempel 2000 kalorier på en dag vil kunne føre til en flatere mage så lenge kaloriene kommer fra "sunn" mat?

Hva med juice, soyamelk og yoghurt da? Hvor "greit" er det? Er f.eks litt hver dag ok?

Takk for masse gode tips, mye nyttig info, trodde proteinpulver og Sukrin var vedig fy-fy og fikk kroppen til å produsere fett, men hvis det er helt OK kan man jo få en super smoothie! Kokosfett er bra ja? Jeg elsker ihvertfall kokossmaken og har begynt å spise kokosyoghurt (O% fra Yoplait) er den grei? Var ikke mer enn 8-9 karbo per 100 gram så tror du jeg kan unne meg en slik hver dag? I såfall ville desserten vært i boks!

Skrevet

Ikke glem treningen! Styrketrening = lavere fettprosent = flatere mage og generelt strammere kropp

Jepp, og trener du styrke i rygg og mage/bryst får man også bedre holdning og retter seg opp, og da blir også magen flatere og mindre synlig.

Skrevet

Hahahaha men så har jeg nå bommet en del ganger og! :gjeiper: Så foreksempel 2000 kalorier på en dag vil kunne føre til en flatere mage så lenge kaloriene kommer fra "sunn" mat?

Hva med juice, soyamelk og yoghurt da? Hvor "greit" er det? Er f.eks litt hver dag ok?

Takk for masse gode tips, mye nyttig info, trodde proteinpulver og Sukrin var vedig fy-fy og fikk kroppen til å produsere fett, men hvis det er helt OK kan man jo få en super smoothie! Kokosfett er bra ja? Jeg elsker ihvertfall kokossmaken og har begynt å spise kokosyoghurt (O% fra Yoplait) er den grei? Var ikke mer enn 8-9 karbo per 100 gram så tror du jeg kan unne meg en slik hver dag? I såfall ville desserten vært i boks!

Tror nok ikke det er noe galt med 1-2 smoothies daglig, det er jo sunne, gode kalorier.

Per 100 gram er er det jo mye mindre karbohgydrater, sukker, fett og kalorier i yoghurt enn f.eks iskrem så et par ygohurt er vel og forsåvidt en slank dessert.

Skrevet

Tror nok ikke det er noe galt med 1-2 smoothies daglig, det er jo sunne, gode kalorier.

Per 100 gram er er det jo mye mindre karbohgydrater, sukker, fett og kalorier i yoghurt enn f.eks iskrem så et par ygohurt er vel og forsåvidt en slank dessert.

Ok, så en smoothie daglig (med ingrediensene jeg nevnte) vil ikke bremse ferden mot flatere mage?

Har ofte hørt om folk som har spisedag en gang i uken, hvor de spiser godteri, sjokolade osv. Det høres etter min mening veldig fristende ut, men jeg har tenkt på at det må være veldig ødeleggende mht resultater? Ihvertfall for min del blir det fort 3-4000 kalorier ekstra på en spisedag så hele uken vil jo være i kcal-overskudd deluxe.

Men hadde jo vært veldig befriende å kunne se frem til en slik dag. Er det noe med at sukker/karbohydrater og annet "usunt" forbrennes på en annen måte når det kommer samlet en dag i uken?

Skrevet

Ok, så en smoothie daglig (med ingrediensene jeg nevnte) vil ikke bremse ferden mot flatere mage?

Har ofte hørt om folk som har spisedag en gang i uken, hvor de spiser godteri, sjokolade osv. Det høres etter min mening veldig fristende ut, men jeg har tenkt på at det må være veldig ødeleggende mht resultater? Ihvertfall for min del blir det fort 3-4000 kalorier ekstra på en spisedag så hele uken vil jo være i kcal-overskudd deluxe.

Men hadde jo vært veldig befriende å kunne se frem til en slik dag. Er det noe med at sukker/karbohydrater og annet "usunt" forbrennes på en annen måte når det kommer samlet en dag i uken?

Et skikkelig lavkarboopplegg er det meningsløst å gjennomføre 6 dager i uka. Kroppen din må få tid på seg til å venne seg til å leve med lite karbohydrater, og det får den ikke hvis du skal gi den sukkerkick en gang i uka.

Hvis du først begynner på lavkarbo tror jeg heller ikke du vil føle et behov for å skeie ut så ofte. Lysten på noe søtt forsvant rett og slett på for meg, og jeg var en skikkelig sukkerjunkie. I stedet begynte den maten jeg spiste på en måte å smake mer og bedre.

Når det gjelder utskeielser for min del så har jeg gjerne lagt dem til ferier og helgeturer. Samfunnet er ikke tilpasset et lavkarbo kosthold, derfor er det litt vanskelig å gjennomføre når du er ute å reiser, synes i alle fall jeg. I ferier og på helgeturer er det dessuten godt med et glass vin eller to :) Jeg kan også skeie ut hvis det er en spesiell anledning, eks en bryllupsmiddag i sommer. På vanlige vennemiddager pleier jeg ikke å skeie ut. Da spiser jeg det jeg har "lov" til, og passer gjerne på å ikke være alt for sulten i utgangspunktet, i tilfelle jeg får servert noe som er helt "umilig". Jeg dikterer ikke menyen på noe vis, og jeg gjør minst mulig vesen ut av mitt kosthold.

Jeg spiser forøvrig ikke frukt, jfr smothieplanene dine.

Skrevet

Et skikkelig lavkarboopplegg er det meningsløst å gjennomføre 6 dager i uka. Kroppen din må få tid på seg til å venne seg til å leve med lite karbohydrater, og det får den ikke hvis du skal gi den sukkerkick en gang i uka.

Hvis du først begynner på lavkarbo tror jeg heller ikke du vil føle et behov for å skeie ut så ofte. Lysten på noe søtt forsvant rett og slett på for meg, og jeg var en skikkelig sukkerjunkie. I stedet begynte den maten jeg spiste på en måte å smake mer og bedre.

Når det gjelder utskeielser for min del så har jeg gjerne lagt dem til ferier og helgeturer. Samfunnet er ikke tilpasset et lavkarbo kosthold, derfor er det litt vanskelig å gjennomføre når du er ute å reiser, synes i alle fall jeg. I ferier og på helgeturer er det dessuten godt med et glass vin eller to :) Jeg kan også skeie ut hvis det er en spesiell anledning, eks en bryllupsmiddag i sommer. På vanlige vennemiddager pleier jeg ikke å skeie ut. Da spiser jeg det jeg har "lov" til, og passer gjerne på å ikke være alt for sulten i utgangspunktet, i tilfelle jeg får servert noe som er helt "umilig". Jeg dikterer ikke menyen på noe vis, og jeg gjør minst mulig vesen ut av mitt kosthold.

Jeg spiser forøvrig ikke frukt, jfr smothieplanene dine.

Takk for ditt svar! Jeg har ikke tenkt til å gjennomføre et lavkarboopplegg, jeg forsøker vel egentlig bare å kutte ut godteri, sjokolade etc. samt spise små mengder med pasta, brød og ris for å få et mye magrere kosthold som igjen kan føre til en flatere mage.

Tidligere har jeg bare sørget for å gå i kaloriunderskudd, men fylt opp dagsinntaket på f.eks 1500 kalorier med litt for jye brød, is osv. så nå vil jeg prøve å heller ligge i kalorioverskudd, men bare sunne matvarer så fettlagrene i kroppen får lite næring og kroppen har energi til å forbrenne fett.

Ditt opplegg hørtes uansett veldig bra ut, flott jobbet, virker som at du holder deg sunn. Du kan si mitt kostholdsopplegg nå iblir som emn slags blanding av lavkalori og lavkarbo. Vet at smoothie er veldig karbohydratrikt og har veldig høy GI-indeks så derfor jeg lurer på om en om dagen blir for mye. Vil jo ikke erstatte godsakene jeg kutter ut heller. Spisedag vurderer jeg, men det virker på meg som om det blir for mye kalorier pr. uke.

Gjest tronder
Skrevet

Det du ikke skal gjøre for å få flat mage er å ligge i kalorioverskudd. Fett som lagres på kroppen er resultat av kalorioverskudd. Gjerne øk matinntaket men da må også aktivitetsnivået økes tilsvarende.

Dropp dette med type diett om kroppen fungerer godt på all type mat, dette med lavkarbo har kommet som en enkel måte for å kutte ut søtsaker behovet. Samtidig så viser det seg også at en del folk fungerer bedre på lavkarbo enn karboholdig kost.

Selv har jeg gått ned 4buksestørrelser det siste året, og har ikke fulgt noen fast matplan, har selvfølgelig passet på totalt matinntak, men det er treningen og økning av fett/proteiner, da spessielt proteiner som har fått kroppen til å krympe. får en metthetsfølelse nå, som jeg ikke får av rent karbo kosthold.

For deg er det totalt inntak = totalt forbruk som gjelder.

Dette med spisedag kan jeg også belyse, da jeg brukte dette litt i vinter. Trente da 6dager i uka, med forskjellige typer spinning og styrketrening. Regnet ut at jeg måtte trykke i meg ca 3800cal om dag for å holde vekta, noe jeg ikke hadde sjangs til på en vanlig dag, greide ca 2100cal om dag. Da er det godt å bare ta en dag å spise på mens man har treningsfri, for å skape en viss balanse i ukestotalen.

Øk styrketrening og husk, det mest gjenstridige fettet som sitter på kroppen er mellom navlen og skrittet. Dette skal du jobbe ekstremt hardt for å bli kvitt siste rest av. Det er mulig, men da skal du vite hva du spiser og hvordan du trener.

Skrevet

Det du ikke skal gjøre for å få flat mage er å ligge i kalorioverskudd. Fett som lagres på kroppen er resultat av kalorioverskudd. Gjerne øk matinntaket men da må også aktivitetsnivået økes tilsvarende.

Dropp dette med type diett om kroppen fungerer godt på all type mat, dette med lavkarbo har kommet som en enkel måte for å kutte ut søtsaker behovet. Samtidig så viser det seg også at en del folk fungerer bedre på lavkarbo enn karboholdig kost.

Selv har jeg gått ned 4buksestørrelser det siste året, og har ikke fulgt noen fast matplan, har selvfølgelig passet på totalt matinntak, men det er treningen og økning av fett/proteiner, da spessielt proteiner som har fått kroppen til å krympe. får en metthetsfølelse nå, som jeg ikke får av rent karbo kosthold.

For deg er det totalt inntak = totalt forbruk som gjelder.

Dette med spisedag kan jeg også belyse, da jeg brukte dette litt i vinter. Trente da 6dager i uka, med forskjellige typer spinning og styrketrening. Regnet ut at jeg måtte trykke i meg ca 3800cal om dag for å holde vekta, noe jeg ikke hadde sjangs til på en vanlig dag, greide ca 2100cal om dag. Da er det godt å bare ta en dag å spise på mens man har treningsfri, for å skape en viss balanse i ukestotalen.

Øk styrketrening og husk, det mest gjenstridige fettet som sitter på kroppen er mellom navlen og skrittet. Dette skal du jobbe ekstremt hardt for å bli kvitt siste rest av. Det er mulig, men da skal du vite hva du spiser og hvordan du trener.

Okey, så det du sier er altså at det å ligge i kaloriunderskudd er like viktig som hva man spiser? For det jeg trodde var at det bare handlet om hva man spiste, altså at man f.eks spiste protein og grønnsaker og droppet f.eks sjokolade i kosten og kuttet veldig ned på pasta, ris etc. så ville magefettet forsvinne! Men du mener at magen kan bli flatere uansett kost bare man holder seg konstant i kaloriunderskudd?

Jeg føler at en spisedag på en måte når det gjelder sukkerinntak og kalorimengde ødelegger en ellers sunn uke! Det jeg tenker på nå er om jeg skal ha en dag hvor jeg holder meg på 1700-1800 kalorier men fyller opp f.eks 800 med junk-food eller godis.

Spennende å høre om ditt opplegg, gratulerer med nedgangen i buksestørrelser! Hvor lite usunn mat tror du man må spise da, for å klare å få flat mage? Ingenting? Og hvor lang tid tar det før magen er blitt betydelig mindre? 3-4 uker?

Gjest tronder
Skrevet

Ser ut som om jeg ble litt utydelig her,

Kaloriunderskudd er viktig ja, fordi kroppen hos de fleste tviholder på magefettet til det siste. Når det er sakt, ikke sult deg heller, men hold en ca 500cal under vedlikeholdsnivå. Altså litt mindre enn det du spiser for å holde vekta.

*Merk, hvis du har spist fryktelig lite over lang tid, er kroppen stillt inn på sult, og du vil risikere å legge på deg litt i starten fram til kroppen er blitt vant til matmengden. (Jo-jo slanking er ofte et resultat av denne formen for slanking)

Angående spisedag, den trenger du ikke tenke på, da jeg ikke ser for meg at du trener såpass hardt som det jeg gjorde. *Spisedagen brukes kun for etterfylling av mat for å ikke gå i underskudd uken sett over det hele. Det er heller ikke snakk om å bare trykke ned junkfood, selv om det er enkel måte å øke kaloriinntaket.

Du sier rundt 1700kalorier om dagen uka igjennom, hvis kroppen din egentli skulle ha hatt nesten 4000kalorier om dag så sier det seg selv at du blir liggende i et stort underskudd. Og et så stort underskudd er ikke bra for muskelvekst. Kroppen går inn i sparemodus og til slutt får du ikke framgang eller noe.

Når slanking så ville jeg ha sett på vedlikeholdskaloriinntaket ditt og trekkt ifra rundt 500kalorier, ikke så mye mer, for da går kroppen raskere inn i sparebluss, noe du ikke vil.

Når det gjelder type mat, så kan man egentli spise hva man vil ja, her igjen inntak satt opp mot forbruk. Om du klarte å holde deg mett på is hver dag, så vil du kunne spise kun is hver dag i teorien. Kroppen trenger ting og tang i form av vitaminer og mineraler også, men et balansert kosthold er bra for den strukturerte.

Om du tar en kikk på ris og kornprodukter så er det veldig mange som dropper dette, da det ofte ikke gir en like god metthetsfølelse som fett og proteinbaserte måltider, samtidig er korn/ris veldig energirikt. Så sjangsen for å komme i kalorioverskudd er mye større, samtidig som kroppen ikke får i seg nokk proteiner for muskelvekst.

For deg vil vel en diett på rundt 1800-2100kalorier være riktig, med litt styrketrening lagt inn. Tenker da: Knebøy, Markløft, benkpress, roing og mageøvelser være supert. Gjerne legg inn 1 eller 2 økter med kondisjon.

Vil vel anta at du vil starte å se forskjell i løpet av 1 måneds tid. I allefall vil humøret stige og energioverskudd i hverdagen komme.

Lykke til, og håper postene mine er forståelige nå.

Jeg er ingen ekspert, men har lært en del igjennom prøving og feiling innen kosthold og trening de siste årene.

Skrevet

Spist sunt og tren riktig. Det er ikke verre enn som så. Å telle kalorier og karbohydrater er ikke nødvendig så lenge man spiser de riktige matvarene. Spiser man næringsrik og sunn mat, vil appetitt og matmengde reguleres naturlig (med mindre man har en psykisk usunt forhold til mat, og f.eks trøstespiser eller sulter seg ubevisst).

Skrevet

De største kildene til magefett er: :lete:

- Legge seg tidligere og få ca 8 timers søvn HVER natt.

:natti:;)

Fasongen på magen din henger sammen med mye rart. F.eks ryggsøylen din. Har man tendens til svai rygg (svært vanlig, spesielt hos stillesittende kvinner), vil magen følge svaien og få en litt rund form.

Jøye meg... her var det mange rare svar å få.

Det er ingen fasit på hvor mange timers søvn et menneske trenger. Noen trenger åtte, noen seks, noen klarer seg til og med fint med fire.

Bare tull at man må ha akkurat 8 timers søvn hver natt. :gjeiper:

Også til svai rygg.

jeg er enig i at magens fasong kan avhenge av det med f.eks svai rygg, men når du skriver at stillesittende kvinner får svai rygg må jeg le litt.

Jeg skjønner vel hva du mener (altså ved hjelp av styrketrening så vil ryggen rette seg opp?), men selve ryggsøylen er som den er. Har selv veldig svai rygg, og jeg får ikke gjort stort med ryggsøylen, men styrketrening hjelper absolutt.

Skrevet

Jeg synes du skal slutte å være så opphengt i å ha flat mage. Det er helt naturlig for kvinner å ha litt fett på magen - sånn er det bare. Selv om du er så ung at mange jevnaldrende har flate mager, så må du huske at det ikke er sånn for alle og at mange av dem vil ha litt mer former om noen år (inkludert litt mer på magen). Ikke bruk livet på å jage etter et tilnærmet uoppnåelig mål som det å få "plankeflat" mage. Det er ikke verdt det. For all del, spis sunt og hold deg i form, men ikke gå inn i statistikken over kvinner som bruker hele livet på å hige etter et urealistisk ideal som bare gjør dem misfornøyde med seg selv. Det er så mye mer her i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...