Gjest Rådvill Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Jeg skal ta abort til uken. Gruer meg veldig - har dere noen erfaringer og dele med meg? Vet ikke hvilke av de 2 metodene jeg skal ta men tror jeg tar medisinsk abort. Tar gjerne i mot råd og erfaringer?
Plutseliten Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Jeg har dessverre ingen råd og komme med i og med jeg ikke har gått igjennom dette selv. Følte bare for å ønske deg lykke til. Det må være en vanskelig situasjon å være i..
Gjest Den Dama Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Hei, Jeg tok kirurgisk abort rett før påske. Synes dette var den mest humane metoden for min egen del. Ikke så mye smerte, og ikke noe som måtte sjekkes etter aborten var utført. Sykepleierne og legene på sykehuset var veldig fine og forholde seg til. Fikk noe å sove på, og våknet opp igjen etter inngrepet var utført. Spiste litt, og så fikk jeg dra hjem. Nå er det over, og jeg er glad for at jeg tok det valget jeg tok. Ønsker deg lykke til, og husk at det er mange som har tatt den samme besluttningen som deg. Har et barn fra før, så jeg vet hvor mye som egentlig kreves for å ta dette valget også. Stor klem til deg!Det går nok bra!
Gjest Harriet Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Tok kirurgisk abort for noen år siden, gikk veldig fint. Fikk en pille jeg tok kvelden før tror jeg det var og det satte i gang aborten. Vi satt og slappet av før inngrepet fikk litt smertestillende og slikt. Var flere damer som skulle ta abort så vi satt i komfotable stoler bak hvert vårt forheng i et stort rom. Jeg fikk veneflon og full bedøvelse så etter at jeg la meg til rette på operasjonsrommet og fikk sprøyten så husker jeg ingen ting før jeg våknet opp i en seng litt senere. Hadde ikke noe vondt egentlig, men blødde i ganske lang tid etterpå, 2-3 uker eller noe slikt. Litt sår i kroppen etter bedøvelsen/narkosen i noen dager men ellers gikk det veldig greit.
Gjest love Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Jeg tok for noen år siden, kirurgisk her også. Det gikk greit, ingen smerter eller blødninger i ettertid. Ingen kjip opplevelse verken før eller under inngrepet, gikk stille go rolig for seg. Men møtte veggen og dalte ned i depresjonen tre uker senere. Tok meg fri fra alt og dro bort, og etter to uker var jeg meg selv igjen. Har ikke angret siden da forholdet jeg var i var særdeles dårlig.
Gjest Rådvill Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 takk for svar og råd. dere tror ikke at man ikke kan bli gravid igjen etter å ha tatt abort? Er det noen som har råd om hva som er best - altså hvilke av de 2 abortmetodene som er tryggest? Vurderer kirurgisk abort egentlig. Er så redd..
Gjest Enhjørningen Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 takk for svar og råd. dere tror ikke at man ikke kan bli gravid igjen etter å ha tatt abort? Er det noen som har råd om hva som er best - altså hvilke av de 2 abortmetodene som er tryggest? Vurderer kirurgisk abort egentlig. Er så redd..
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 kan man velge? det kunne ikke jeg. jeg måtte ta medisinsk. og det er vel noe av det jævligste jeg har gjort. jeg tror jeg var uheldig for jeg har ikke hørt om andre som gikk igjennom det samme helvete som jeg da de tok medisinsk abort.det tryggeste er faktisk medisinsk da det er mer skånsomt mot kroppen og man slipper narkose, som igjen er en risk i seg selv. men når det kommer til det psykiske så ville jeg glatt valgt kirurgisk men det var ike et alternativ visstnok siden jeg var under 10 uker på vei. jeg kunne ikke velge med andre ord. før var det inntil 8 uker. nå er det 10
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 ang det å ikke kunne bli gravid igjen etter en abort. tro meg, det kan du. det er svært sjelden at det oppstår komplikasjoner som gjør det slik at du ikke kan bli gravid igjen
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Jeg har tatt medisinsk abort. Det gikk helt fint både fysisk og psykisk. For de aller fleste går det fint, ikke la deg skremme av skumle historier TS. Det var litt vondt, som en litt sterk mensen, men ikke verre enn det. Å ta abort er i mange tilfeller det riktige. Ønsker deg masse lykke til, det går nok bra Bare til å spørre om det er noe ang. med abort du lurer på. P.S Jeg fikk ikke velge, men ville tatt med. uansett fordi jeg tror det er best for kroppen å slippe narkose.
<CupCake> Skrevet 10. august 2010 #11 Skrevet 10. august 2010 Jeg tok kirurgisk abort når jeg var 16 år (er 23 nå). Selve aborten gikk fint, ble bedøvet og ble trillet inn og gikk under narkose - våknet opp uten noe smerter å nevne. fikk noe ekstra smertestillende og var på vei hjem ganske fort. Hadde to dager sykemelding og tilbake på jobb (hadde et friår fra skolen). Jeg har ikke noe tips egentlig, jeg var fornøyd med hvordan det gikk med meg. Selv om jeg vet at jeg gjorde det riktige valget og jeg aldri har angret valget jeg tokk så er det likevel det mentale som jeg har slitt med og ennå gjør av og til. Lykke til og håper alt går bra med deg *klem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå