Gå til innhold

enkel pastasaus?

Chord

Anbefalte innlegg

Skal lage meg en pasta og kyllingrett, og trenger en saus å ha til pastaen. Noen som har en god, men enkel oppskrift å komme med?

Jeg har forresten matfløte, melk, paprika og noe andre grønnsaker jeg kan ha i..

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har tomater så kan du kutte dem opp og steiker dem (helst i en teflonpanne, for det er lettest) til de blir saus, så kan du ha oppi hva du vil som du syns er godt.

Jeg pleier å bruke sopp, litt salt, løk og kansje oliven eller mais.

Jeg veit ikke hvor mye du skal lage, men når jeg lager bare til megselv, så bruker jeg 4 tomater som verken er små eller store... Dvs. den størelsen vanlige tomater pleier å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg stekt løk, hvitløk og litt chili om du har. Kuttet grønnsaker og surra dem sammen med løk osv.

Så heller du over matfløte, blander i krydder, buljong, salt, pepper og kokes til grønnsakene er passe.

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville stekt kyllingen i biter, stekt sopp og/eller andre gode grønnsaker, helt over matfløte og tilsatt en god dæsj revet parmesan og litt soyasaus. Kvern pepper over til slutt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen pastasaus som er veldig lettvint og god er at du koker opp matfløte og pesto :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Her var det mange forslag. Nå kan jeg prøve flere sauser! Tusen takk! :)

Endret av Frozeneyes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...