AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Har en garanti på kjøp av en brukt flatskjerm-TV på Finn fra privatpersoner eller forretninger som selger der? Har noen gode erfaringer?
Glitnir Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Dersom selger er privatperson, gjelder kjøpsloven og det dere avtaler ellers. Dersom vedkommende har kjøpt TVen fra en forretning i Norge, og det er innenfor reklamasjonstiden der, kan du reklamere til opprinnelig selger i opprinnelig kjøpers sted - etter forbrukerkjøpsloven. Ved kjøp fra forretninger på finn, gjelder forbrukerskjøpsloven og vanlig reklamasjonsadgang gjennom den. Garanti, som du snakker om, er noe produsenten eventuelt har utover lovpålagt reklamasjonsadgang, så der må du se hvilke regler som gjelder hos hver enkelt produsent.
Elensire Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 det vanlige når privatpersoner selger gjenstander på finn eller liknende nettsteder er at tingen selges "som den er". Jeg hadde ihvertfall aldri solgt en ting på finn og sagt at jeg gav ut garantier på lik linje med en butikk. Selger jeg en ting så er den ikke min lenger, og jeg er ingen butikk som kan verken reparere eller gjøre noe annet. Så jeg vil nok si at du ikke har noen annen garanti enn det som følger gjenstanden fra den ble kjøpt i butikk. så hvis du vil ha garanti så bør du heller velge å kjøpe tingen i en butikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå