Gå til innhold

Charter til "syden" og grytidlig/veldig sen avreise/ankomst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Vi har begynt å tenke på en tur til varmere strøk i høst, og i den forbindelse ser jeg at mange av charterselskapene har veldig tidlige/sene ankomst/avreisetider. Jeg ser for meg at det må være veldig upraktisk å vekke et lite barn for så å reise til flyplassen. (mitt barn er snart 3 år og sover vanligvis fra ca 1900 - ca 0700)

Jeg lurer derfor på hvordan dette har funka for andre som har prøvd det? Om flightene går på natten, slukkes lysene sånn at det er lettere å sove, eller er det fortsatt styr med mat og annet?

Hadde vært fint med andres erfaringer!

Alicante :)

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Du kan ikke anta at det hverken er spesielt mørkt eller spesielt stille ombord på flyet, selv ikke på natta. Det kan hende at belysningen dimmes litt, men helt mørkt er det ikke og mattrallene går uansett.

Skrevet

Min erfaring er at på charterfly er det mye styr uansett når på døgnet man reiser.

Skrevet

Hehe, takk for svar begge to. Det var nettopp det jeg "frykta" :) Jeg synes det er så kjekt med faste leggerutiner - da er hverdagen vår aller best, og jeg er usikker på om jeg vil tulle til dette ved å reise på senkveld/natt/grytidlig morgen.

Gjest navnelapp
Skrevet

Reis med rutefly. Då kan du dra når det passar din familie.

Skrevet

Morgenfly er best, da kan det hende barnet er trøtt pga stått opp tidlig, så det sovner. På ettermiddagsflyet treffer man alle som kommer fra andre steder i landet og som har tilbragt hele dagen i baren på Gardermoen....

Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem fra ferie på Kreta der avgangen var kl 09 på mårran. Vi måtte m.a.o opp kl 05 og ble henta av bussen kl 06. Ja, poden var litt trøtt men det gikk egentlig veldig greit. Han fikk litt mat på flyet og sov ca 1 time totalt. Den siste timen var han noe utålmodig men det er vel ikke annet å vente. Jeg var litt usikker på dette med å reise charter med en liten tass, men det gikk veldig greit. Ok, så bli soverytmen noe rotete akkurat den dagen men det ordner seg ila påfølgende dag.

God tur :)

Skrevet

Et barn på nesten 3 år er da vel litt tilpasningsdyktig og tåler en dag eller to med "rot" vil jeg tro.

Vi skal reise nå snart, og vår avgang er kl 21.30 på kvelden, og vi regner med å være fremme på hotellet ca 3-4 på natten.

Og jeg tror virkelig at vår nettopp-3-åring greier dette fint (selv om han vanligvis sover fra 20-9)

Regner ikke med at humøret blir så veldig bra den første dagen vår der, men tror nok også det går over all forventning. Utrolig hvor mye disse "små" greier å tilpasse seg

Skrevet

Takker for flere svar!

Vi endte med å bestille tur som har sen utreise og hjemreise, for reisemålet og hotellet fristet så veldig :)

Jeg har vurdert saken, og som dere sier vil jo dette gå seg raskt til. Jeg var litt betenkt med tanke på å forstyrre evt medpassasjerer, men hun begynner jo å bli såpass stor at hun kan tilpasse seg litt, og heldigvis er ganske grei å avlede ennå.

Skrevet

Hadde hjemreise fra Kreta midt på natta for et par år siden. Det ble opplyst at de små skulle få mat ganske kjapt før de andre slik at de evnt. kunne få sove. Maten ble på denne turen servert kjapt og de hadde litt andre rutiner ang. servering. Lyset ble dempet etter ca en time og turen var ganske rolig faktisk uten hyl og skrik fra de små.

• 4 uker senere...
Skrevet

Et barn på nesten 3 år er da vel litt tilpasningsdyktig og tåler en dag eller to med "rot" vil jeg tro.

Vi skal reise nå snart, og vår avgang er kl 21.30 på kvelden, og vi regner med å være fremme på hotellet ca 3-4 på natten.

Og jeg tror virkelig at vår nettopp-3-åring greier dette fint (selv om han vanligvis sover fra 20-9)

Regner ikke med at humøret blir så veldig bra den første dagen vår der, men tror nok også det går over all forventning. Utrolig hvor mye disse "små" greier å tilpasse seg

Spent på å høre hvordan det gikk med dere, om dere har kommet hjem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...