Gå til innhold

Hårball hos katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene katten vår har kastet opp hårballler flere ganger i uka den siste tida. Er dette normalt? Katten virker ellers å være i fin form, spiser og drikker normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hende det er røyteperiode, kanskje? Min katt og kattene til ei venninne har ihvertfall begynt å røyte innmari mye de siste ukene. Min hoster helst hårballer ute, så jeg har ikke kontroll på om han har hatt flere i det siste, da...

Skrevet

Du får middel mot hårballer på dyrebutikken.

Skrevet

Hvis den røyter mye så er det vanlig. Du kan jo børste den litt for å få av det verste. Syns det hjelper på min. Bruker også fôr med hårballkontroll.

Skrevet

Da slår jeg meg til ro med at det er normalt. Katten røyter mer enn vanlig, og hårballer kommer ikke så hyppig som de har gjort i det siste. Skal finne fram en børste og hjelpe katten litt. Tar meg også en tur innom dyrebutikken og ser etter det middelet som ble nevnt.

Takker for svar! :)

Skrevet

Litt maltsnop eller ren malt på tube får hår til å gli lettere gjennom systemet. Fås på dyrebutikk.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vil på det varmeste anbefale royal canin sitt anti hairball tørrfor! Hadde samme problem, men etter de begynte med dette kommer det kanskje en hårball hver 3 uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...