AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Hei. Vi var i banken idag og fikk innvilget lån til totalrenovering av huset. Da jeg er 32 år og de faste utgiftene er såpass høye, sa damen i banken at hun anbefalte oss å heller inkludere de 2000 vi sparer på min BSUkonto i måneden i nedbetaling i lån, da vi på sikt vil komme bedre ut av det økonomisk (færre år å ta lånet over). Det jeg glemte å spørre om var om det da samtidig vil være lønnsomt å tømme kontoen min, istedenfor å ha det stående. Det er snakk om ca 70.000. For har jeg forstått det riktig at etter at man har fått igjen (de nå 4000,-) på skatten på det man har spart foregående år er det kun vanlige renter av denne kontoen? Det er ingen andre fordeler? Som sagt er jeg 32 år og har bare knappe to år igjen med BSUsparing.
Illuminati Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Nei, spar på BSU, renten på lånet må være over 12% for at det ikke skal lønne seg. Du får 4.000 i fradrag hvert år + bedre renter enn noen annen sparekonti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå