AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Har begynnt å se etter kjole til bryllupet vårt neste år, hovedsaklig på nettet f.eks. finn.no eller brudesalonger sine sider. Til dere som selger kjolen deres på nettet hadde det vært fint å vite hvor høy du er og hvilken helhøyde du hadde da kjolen var brukt. Det er også viktig å fortelle hvilken størresle kjolen er i, gjerne hvilken størrelse du bruker til vanlig. Det er også ønskelig med kjolemerke og modell.. Jeg tenker at kjøper jeg kjole brukt, ønsker jeg å ha minst mulig å gjøre med den etter at den er kommet i hus, og da er det greit å vite om personen som har brukt kjolen før meg er ca like stor som meg. (Etter litt søk på finn, frister det veldig å dra i brudesalong å finne kjole...) Jeg tror annonser som har med størrelse og høyde får flere henvendelser enn andre som ikke har det.
tina89 Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 enig med deg her =) jeg endte opp med og kjøpe i salong da jeg er 157.. og kjolen måtte bestilles 10 cm kortere fra fabrikk pga broderi.
Niennas Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Helt enig! Jeg synes det er kjedelig å gå igjennom 70 annonser, bare for å KANSKJE se størrelsen. Jeg ville foretrukket om de skrev det i tittelen.
Pebbles Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Er så enige med dere andre.. Jeg kommer sikkert til å ende opp med kjole fra salong fordi de fleste annonsene som ligger på finn er ganske mangelfulle i mine øyner. Er enig med TS at kjøper jeg en kjole ønkser jeg ikke å måtte finne en skredder for å sy den opp eller ned, inn eller ut etter at jeg har fått den i hus. Lurer litt på om personer som legger ut annonse der det står drømmekjole.. blablabla.. og ingen ting om hvilken kjole det er og hvilken størrelse det er virkelig ønsker å få solgt kjolen..
Gjest Emera Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 (endret) Sant, dette. "Jeg følte meg som en prinsesse" sier en potensiell kjøper lite om hvordan kjolen er. Endret 9. august 2010 av Emera
Sapree Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Jeg fikk solgt brudekjole via finn. Her er i ihvertfall noen ting som er viktig å ha med: -Modell bilde av brudekjole OG normal person i brudekjolen (helst ikke med sladd foran ansiktet)i greit lys -Størrelse på kjolen, høyde på kjolen, farge, stofftype kjolen har -Hvilke designer kjolen kommer fra og modell nr Råd: -Separer sko, slør, underskjørt, smykker og kjole fra salget, ikke ha pakkepris. -Selg kjolen til UNDER halvpris, ellers risikerer du å ikke selge i det hele tatt.. -Ivory og hvite kjoler selger lettere enn kjoler i andre farger. -Vær realistisk, tenk om du selv skulle kjøpe kjole, kan din egen annonse overbevise deg? Unødvendig info er "jeg følte meg som prinsesse" blabla....Man er jo bruden, selvfølgelig blir man prinsesse uansett hvilke kjole! En annen ting er at det er flere som selger kjoler som er skredder sydd fra kina til vanvittig høy pris, feks verdien av kjolen er under 1000kr og selger den til over 3000kr..Man kan også tydelig se at kjolen ikke er lik orginalen og at stoffet ser billig ut..
Gjest Imsdal Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Et lite tips fra meg:) Jeg har sett på en kjole fra Lilly på Finn.no, tenkte jeg skulle titte på hjemmesiden til Lilly bare for å se - og der var den på salg! Hun på finn skulle ha 3000 nok og på lilly.dk skulle de ha 1500 dkk. Blir jo litt mer når man regner valuta og toll, men allikevel
Manuela Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 Har begynnt å se etter kjole til bryllupet vårt neste år, hovedsaklig på nettet f.eks. finn.no eller brudesalonger sine sider. Til dere som selger kjolen deres på nettet hadde det vært fint å vite hvor høy du er og hvilken helhøyde du hadde da kjolen var brukt. Det er også viktig å fortelle hvilken størresle kjolen er i, gjerne hvilken størrelse du bruker til vanlig. Det er også ønskelig med kjolemerke og modell.. Jeg tenker at kjøper jeg kjole brukt, ønsker jeg å ha minst mulig å gjøre med den etter at den er kommet i hus, og da er det greit å vite om personen som har brukt kjolen før meg er ca like stor som meg. (Etter litt søk på finn, frister det veldig å dra i brudesalong å finne kjole...) Jeg tror annonser som har med størrelse og høyde får flere henvendelser enn andre som ikke har det. Enig! Ser det er vanlig på de større utenlandske nettsidene hvor brukte kjoler selges. Her står det også om de er lagt opp eller ikke, høyden på bruden/hælhøyde, samt om kjolen er brukt eller om det er en vareprøve el.l.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Begynt så smått å kikke på kjoler jeg også, og jeg tenkte akkurat det samme som deg. Det burde være en slags rettledning på finn.no hva gjelder salg av brudekjoler, så ville folk fått solgt også tror jeg. kjolens størrelse, modell og designer Vanlig klesstr. for bruden Høyde på bruden Høyde på skoene som ble brukt til Hvor den er kjøpt eller sydd Det du betalte(og tilby gjerne kvittering dersom du har den) Og så skjønner jeg ikke at folk sladder brudebildene sine, det er ikke pinlig å selge brudekjolen sin. Det ødelegger inntrykket av kjolen - frisyre og type jente som har brukt den kan jo gi kjøper et inntrykk av kjolen er noe for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå