Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2003 #21 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg bare lurer på om jeg skal gidde i det hele tatt.... Jeg ser alldeles ypperlig uten briller, men har som sagt skjeve hornhinner og blir "sliten" av og til...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har visstnok skjeve hornhinner Jeg har oxo skjeve hornhinner og fikk beskjed for ca.2.5 år siden at jeg kom til å få problemer hvis jeg skulle ha linser. Kom aldri til å få det helt perfekt... Jeg trasset i det og skaffet meg linser og fikk erfare at optikeren hadde rett...iallefall de linsene jeg fikk...Prøvde disse linsene ett halvt år og tenkte "er det slik det er å ha linser for meg med skjev hornhinne, da kan det bare være". Men nå tenker jeg som sagt på linser til bryllupet... Optikeren sa at jeg var nok en av de som alltid måtte bruke briller og aldri linser..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 1. oktober 2003 #23 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hmmm, hvorfor blir det problemer med linser selv om du har skjeve hornhinner? Jeg har også skjeve hornhinner og brukte linser for dette i mange år (men har nå gått over til vanlige dagslinser som ikke retter opp dette). Er det noe spesielt med øynene? Kanskje det hjelper med et annet merke..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 1. oktober 2003 #24 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg skal nok bruke linser på den store dagen, ja. Selv har jeg både briller og linser og bruker briller for å hvile øynene de dagene jeg er sturemus og sitter hjemme. Jeg er litt for forfengelig til å gå ute blant folk med briller på. Jeg kler dem så sltfor lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 1. oktober 2003 #25 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har ikke mye styrker, men bruker briller og linser for det. Hvorfor ikke se optimalt, mener nå jeg. På bryllupsdagen blir det nok linser. Dagslinser ligger gjerne på 1900 kr for et halvår inkl kontroll, i tillegg kommer nytilpasningen og "opplæring", hvilken linse du kommer til å bruke vil optikeren bestemme. Jeg kan feks ikke bruke Soflens, men derimot Dailies og Biomedics. Det har kommet dagslinser som korrigerer skjeve hornhinner, men jeg tror de er dyrere. Finnes også månedslinser og farvelinser som korrigerer skjeve hornhinner, hvis jeg husker rett. Noen har mer skjeve hornhinner enn andre som kan ha innvirkning på om hva som er best briller eller linser - har lite med linsemerke å gjøre. Anbefaler denne linken til Krogh Optikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hmmm' date=' hvorfor blir det problemer med linser selv om du har skjeve hornhinner? Jeg har også skjeve hornhinner og brukte linser for dette i mange år (men har nå gått over til vanlige dagslinser som ikke retter opp dette). Er det noe spesielt med øynene? Kanskje det hjelper med et annet merke..?[/quote'] Ikke noe spesielt med mine øyne nei...vet ikke hvorfor optikeren sa dette til meg... Brudulja: Men va slags merke brukte du for skjeve hornhinner?? og hvor handla du dem?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 1. oktober 2003 #27 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei, lurer på om det er mange her inne som til vanlig bruker briller og om du kommer til ha brillene på eller heller skaffe deg linser på bryllupsdagen? Har selv briller, bruker ikke linser, men lurer fælt på om jeg ska skaffe meg det til bryllupet?? Fordeler og ulemper......??! Anbefaler linser på det sterkeste. Bruker selv briller og hadde aldri brukt linser før vi ble forlovet. 9 mnd før vielsen begynte jeg med linser 3 dager i uken. Ønsket å venne meg til det, og at andre kunne få venne seg til tanken. Det var for min del uaktelt å begynne med linser kort tid før, og være helt ugjenkjennelig da dagen kom. Selv fotografen anbefalte linser pga refleksen som kan komme i brillene. Jeg angrer ikke en dag på at jeg begynte med linser. Nå bruker jeg linser oftere enn jeg bruker briller. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2003 #28 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ikke noe spesielt med mine øyne nei...vet ikke hvorfor optikeren sa dette til meg... Brudulja: Men va slags merke brukte du for skjeve hornhinner?? og hvor handla du dem?? Oj, det husker jeg virkelig ikke. Kanskje finner jeg noen gamle linsekort hjemme. Men det var helt vanlige linser som i tillegg korrigerte skjevheten. Jeg har kjøpt linser tre ulike steder, to av dem er ikke kjedebutikker, den tredje var Synsam. Linsene var sånne man hadde lenge, langt bortimot et år. Billigere i bruk enn dagslinser, men veldig kjipt når man mister dem (gjort det noen ganger ja). Disse linsene må vaskes med såpe hver dag, hvilket er utrolig kjedelig. Jeg var veldig sløv med det og det resulterte i ekle linseøyne! Men det har sikkert kommet mye nytt på markedet siden jeg brukte dem. Jeg er helt sikker på at du kan klare å finne noen som passer til dine øyne. Jeg ville forhørt meg med optikeren igjen hvis jeg var deg, det kommer stadig nye og forbedrede utgaver. Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 1. oktober 2003 #29 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg bare lurer på om jeg skal gidde i det hele tatt.... Jeg ser alldeles ypperlig uten briller, men har som sagt skjeve hornhinner og blir "sliten" av og til...... Det spørs hvor skjeve hornhinnene dine er.. Jeg har VELDIG skjeve hornhinner og får ikke linser som passer i det hele tatt. Har sikkert forsøkt 20 forskjellige linser og ingenting gir meg ok syn. Se bedre uten noe enn med endel linser faktisk.. Jeg brukte briller på vår bryllupsdag. Jeg er fornøyd med de brillene jeg har og føler at jeg får litt mer farge i ansiktet når jeg har de på. Dessuten er det jo meg.. Jeg bruker jo alltid briller.. Om jeg hadde muligheten til å bruke linser, ville jeg helt sikkert gjort det siden det er praktisk og enkelt. Når det gjelder skiftende mote, vil jo det gjelde kjolen også, så det hadde jeg ikke bekymret meg så mye for.. Lykke til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apple Skrevet 1. oktober 2003 #30 Del Skrevet 1. oktober 2003 Eg vil nok og anbefala linser, ettersom brillemoten endrar seg ganske mykje med åra. Eg trur nok at umoderne briller ser mykje "teitare" ut på bileta enn ein kjole som ikkje er så populær lenger. Men eg er ikkje enig med dei som seier at folk er finare utan briller! Eg synest at mange folk ser mykje stiligare ut med briller enn utan. Ein må jo sjølvsagt passa på å velja briller som ser bra ut på seg, men det kan vel ikkje vera så uendeleg vanskeleg? Eg føler at brillene lett kan gje meg eit litt friskare ansikt enn eg har dersom eg går utan, og på ein måte som sminke aldri kunne ha fått til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamo-Tutti Skrevet 6. oktober 2003 #31 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg synes det ikke er så nøye om brudebildet mitt kommer til å se umoderne ut om 10 år. Blir det for ille så kan det ofte hjelpe mye bare å skifte ut rammen e.l. Vil heller føle meg komfortabel på selve dagen. Derfor, HVIS jeg hadde brukt briller til daglig hadde jeg nok også brukt dem på bryllupsdagen min. HVIS jeg absolutt ville ha linser i steden så hadde jeg passet på å begynne å bruke dem i god tid i forveien - det er jo gjerne en viss tilvenning som må til. Selv kommer jeg til å starte dagen med linser, og avslutte den med briller. Lykke til! Miamo-Tutti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bente Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 6. oktober 2003 Tusen takk jenter. Dere har virkelig kommet med synspunkter for begge deler. Morsomt å lese :D Jeg har iallefall bestemt meg hva jeg skal.... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå