Gå til innhold

Briller eller linser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om det er mange her inne som til vanlig bruker briller og om du kommer til ha brillene på eller heller skaffe deg linser på bryllupsdagen?

Har selv briller, bruker ikke linser, men lurer fælt på om jeg ska skaffe meg det til bryllupet?? Fordeler og ulemper......??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt begge deler. Fortiden brilleslange.

På konf bildene ble det tatt en del bilder uten mine daværende briller siden moten endrer seg og det kan være kjekt å se hvordan man så ut uten briller da man var ung. (Men jeg myser som bare pokkern)

Driver selv og vurderer fram og tilbake nå (trenger nye..)

Pro linser:

Slipper unna dugg, kliss (masse kyssing og muligens litt klining?) og alt annet som disse brilleglassene tiltrekker seg.

Slipper unna reflekser i brilleglassene på bildene.

Ingen kommer til å si til deg om tjue år at "ha så teite briller du hadde da" istedenfor "å så fin kjolen din var"... (med mindre det er en kremdott ala 1986)

Pro briller:

Hvis man anskaffer seg linser like før bryllupet og de klør masse og man gnir seg i øynene og drar sminken utover som resultat av dette...

Sen kveld... røyking i lokalet, eller generelt sett tørr luft kan føre til tørre øyne...

Det er da sånn du ser ut nå!

Jeg ønsker meg veldig linser om dagen, skal sjekke prisene snart...men liker briller også så vi får se... Men med tanke på den lørdagen om en ca 10 mnd så frister linser enda mer...

Hilsen Brilleslangen

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har et linseabonnement. Dagslinser fem dager i uken kr 350,- på Brilleland.

Selv føler jeg meg mye penere uten briller.

På jobben er jeg mye ute og i ruskevær, som vi har mye av i Bergen er det veldig praktisk med linser. De dugger ikke og de ripes ikke. Minsten kan heller ikke ødelegge dem.

Aller aller mest har jeg lyst å operere.

*Spare til operasjon etter Rhodosturen*

Skrevet

Åh - anbefalar linser! Mamma gifta seg seint på 70-talet. Takk og lov for at ho hadde linser den dagen (brukte briller til vanleg)! Som det er NO er ho søt på brurebildet - hadde ho hatt brillene sine, hadde ein ledd høgt når ein såg det... Brillemotane er noko av det som skiftar oftast, og briller gjer då òg mykje av seg!

Ein får lett linser for eit par veker, viss ein går til optikaren og seier at ein vurderer å byrje med det... Så det kan jo vere ei løysing...?

(Eg brukar sjølve linser alltid, så aldri noko spm. for meg.)

Ei anna side av saka: Ei venninne av meg, som alltid har brukt briller, brukte dei ikkje då ho gifta seg. Og nesten ingen kjende ho att!! Men det var eit resultat av mange ting - forutan brillene hadde ho luggen sin saman med håret (ikkje rett ned som vanleg), ho sminkar seg aldri, og var den dagen sterkt sminka etc... Men verd å tenke på dette òg - viss du legg vekk brillene, bør du gjerne tenke ekstra på at du ikkje endrar på for mykje anna - som hår etc...?

Skrevet

Syns du skal få deg linser jeg, så kommer øynene dine og ansiktet godt frem. Ofte kan bruder med briller få et litt strengt uttrykk på bilder :briller:

Skrevet

Syns også du burde ha linser, syns liksom det tar seg litt bedre ut jeg da. Skaff deg noen engangslinser og prøv noen dager i forkant - det er ikke alle merker som passer like godt til øynene. Du kan sikkert be om noen gratisprøver hos optikeren (det fikk i alle fall jeg npr jeg skulle finne riktig linsemerke).

Skrevet

Jeg bruker briller på jobb og linser på fest og i helgene. Jeg brukte linser i bryllupet (det er jo absolutt fest! :) )

Jeg anbefaler deg absolutt å bruke linser i bryllupet - de andre har allerede gitt mange gode argumenter for det. Men kom deg til optiker fort. Jeg trengte noen dager på å lære meg å ta de på og av og litt tid til å venne meg til å ha på linsene.

Noen reagerer feks veldig på røyk når man har på linser. Derfor kan det være greit å ha med brillene i tilfelle du må ta av deg linsene i løpet av bryllupet.

Skrevet

Har jo mest lyst på linser jeg oxo, men endel av mine nærmeste sier at jeg ikke skal ha linser for det er ikke meg. De er vante med å se meg i briller og vil gjerne se meg i dem på dagen vår...

Men her er det kommet mye bra frem, så jeg tror det blir linser :)

Takk jenter :D

Skrevet

Personlig syns jeg at linser ser penest ut, uten unntak på alle. På bryllupsdagen vil man jo ta seg best mulig ut. Briller er mer i veien. SKjønnheten kommer mer fram også.

Gjest maja04-ulogget
Skrevet

Jammen det er jo enda en stund igjen til bryllupet er det ikke? Hvis du begynner nå med linser så får de litt tid til å venne seg til å se deg slik også!

Lykke til

Skrevet

Uten tvil linser! Jeg burde egentlig gå med briller/linser hele tiden, men gjorde det ikke frem til et par måneder før bryllupet fordi jeg IKKE liker å gå med brillene mine. Så jeg skaffet meg linser noen måneder før bryllupet og var da godt vant med å bruke dem. Bruker de daglig nå - og det er som om man ikke har dem på en gang. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
men endel av mine nærmeste sier at jeg ikke skal ha linser for det er ikke meg. De er vante med å se meg i briller og vil gjerne se meg i dem på dagen vår...

:o Den har jeg hørt en del ganger også.. "du må ikke klippe deg, det er så deg å ha langt hår" osv..

men når forandringen først har skjedd er kommentarene;

"nææææ!!! så fin du ble!! jeg hadde aldri trodd du kunne se sååå flott ut!" osv

gå for det du vil lille venn!! :)

Skrevet

Selv bruker jeg briller ja ...hmpff....og det optimaaaaaaaaale ville jo vært å tatt sånn øyeoperasjon til 25 tusen og fått "twenty-twenty vision" meeen...når man er på budsjett så..hm..nuvel :-?

Venninna mi gifta seg i fjor og hun er også "brilleslange"...men når de skulle ta bildene i studio så tok hun dem av seg. Hun sa sjøl at hun følte seg som den flaggermusa i studio....blind som juling :ler: - - men tenkte som mange andre av dere her at brillemoter forandrer seg, og som også nevnt, om 20 år f.eks vil kanskje folk reagere mer på brillene kontra kjolen etc. Så derfor tok hun dem av - - og jeg kommer nok til å gjøre det samme ja!!

Skrevet

Jeg bruker vanligvis bare briller, men bruker linser noen ganger på fest, i ferier ol. Jeg kommer garantert til å ha linser på meg i bryllupet rett og slett fordi jeg ser penere ut med linser. Selvfølgelig vil jeg ta med brillene mine i tillegg, for jeg blir nok antakeligvis sliten i øynene, antydning til hodepine ol. etterhvert.

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos en øyenlege og fått beskjed om å "putte noe foran øya" som han sa....

Dere som er linse- og brillebrukere til vanlig... Hva anbefaler dere da...?

Skrevet
Jeg har akkurat vært hos en øyenlege og fått beskjed om å "putte noe foran øya" som han sa....

Dere som er linse- og brillebrukere til vanlig... Hva anbefaler dere da...?

Linser som sagt! Bruker selv dagslinser som jeg bare kaster om kvelden. Da kan man nærmest glemme at man ikke har perfekt syn. Linser er noe av det mest geniale som er funnet opp synes jeg! :)

Skrevet

Litt utenfor temaet dette her selvsagt, men hva koster linser da?

En link??

Fins det mange alternativer?

Jeg har visstnok skjeve hornhinner, kan man få fargelinser til dette?

Skrevet

Tex, jeg anbefaler softlens dagslinser. Men man bør ha et par briller også, la øynene få litt fri fra tette linser av og til. På søndager er jeg brilleslange!

Skrevet

Jeg bruker Focus Dailies og inkl. kontroll kommer de på ca. 1900kroner i halvåret. Så det er ikke akkurat billig nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...