Gå til innhold

Problemer med Office word 2007 i Windows 7..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med at når jeg skriver, er det akkurat som om det er hurtigtaster i tastaturet, og de blir aktivert HELE tiden. Teksten flytter seg til venstrestilt, høyrestilt, endrer skrifttype, innrykk, you name it. Når jeg tenker meg om er dette ikke bare i word, men også når jeg skriver her skjer det morsomme ting hele tiden, og jeg holder på å bli gal. Nye vinduer åpner seg, alt jeg har skrevet blir slettet etc.

Jeg har en Dell Inspiron om det har noe å si.

Jeg er helt elendig på datamaskiner og vil gjerne få denne funksjonen slått av, lar det seg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det en bærbar PC du har?

Jeg har en bærbar på jobb og hadde problemet med at mens jeg skrev så kunne fingrene komme borti det firkantede pad området ovenfor tastaturet. Det virker som en mus. Jeg hadde ekstern mus så det var utilsiktet at jeg kom borti muspaden.

Resultatet av dette var at musen flyttet seg til steder som jeg ikke ønsket og mens jeg skrev så kunne jeg aktivere tilfeldige kommandoer. Dette problemet ble ikke borte før jeg deaktiverte den innebyggede muspaden slik at kun ekstern mus virket.

Har selv Office 2007 og Windows 7 på min stasjonære PC og aldri opplevet at den autoformaterer etc.

Jeg tror ikke dette har noe med Office å gjøre siden du har problemet med mange programmer. Det virker mer som at musen din vandrer utilsiktet mens du jobber og at du da tilfeldigvis aktiverer noe. Forsøk å se om musen beveger seg mens du skriver. Den skal stå helt stille om du ikke selv flytter den. Kommer du derimot borti muspaden med fingrene så vil muspekeren flytte på seg.

Her er liste over hurtigtastene i Word 2007:

http://support.microsoft.com/kb/290938/no

Som du ser er mange av dem avhengig av at du trykker ned CTRL, ALT og SHIFT i kombinasjon med andre taster. Det er vel lite sannsynlig at du i vanvare hele tiden trykker ned CTRL, ALT eller SHIFT?

Endret av Paladin
Skrevet

Ja, mulig du har rett med den musen, men jeg har i alle år hatt en sånn mus og ikke hatt det problemet før, prøver å holde hendene unna den. Skal prøve litt bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...