Gjest ikke bare Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Ja som sagt så tror jeg ikke noen liker meg.. Ikke bare pga dårlig selvtillitt jeg sier dette, men etter år der jeg har observert dette. Jeg er en rolig person, men stort sett hyggelig og hilser pent som oftest på naboer og de jeg kjenner til. Det samme på jobb.. Men, folk virker likegyldig i forhold til meg og vil ikke ha en samtale med meg eller de kan godt ignorere meg. Er ikke så veldig flink til smalltalk, men er det bare det som gjør at jeg ikke blir likt? Kanskje vanskelig å svare på, men..
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Er det virkelig slik at personer rundt deg ikke liker deg, eller kan det være at du er innesluttet og sjenert, slik at de ikke vet hvordan de skal forholde seg til deg? At du ikke "byr" på deg selv, og de synes det er vanskelig å finne noe å snakke med deg om, fordi de ikke vet hvem du er?
-milla j- Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Hvis det er naboene dine du mener ikke liker deg tror jeg ikke du trenger å være bekymret. Jeg er nok også sånn som du beskriver, når det gjelder naboer og andre ikke-venner. Hvis du har det vanskelig i venne-sammenheng er det ikke sikkert at folk ikke liker deg, det kan jo også være at du er usikker og får dem til å bli usikker på deg? Smalltalk er en ting, en annen ting er jo å finne tonen og klare å gi av deg selv og snakke med folk uten å være redd for ikke å bli likt. Bare den tanken er kanskje nok til at du gir ut et signal om at du mistrives i situasjonen. Vanskelig å svare med så lite informasjon...
Optimist6 Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Hvis du mener at du ikke er flink til å småprate, så kan du heller stille masse spørsmåler til dine medmennesker du ønsker å bli kjent med. Helst ikke veldig personlig til å begynne med... f.eks "Hvorfor valgte du å jobbe her, hvorfor tok du den utdanning, pleier du å se på simpsons, liker du Michael Jackson's musikk, synes du Bush er en mongolid...." osv.. Folk liker å snakke om seg selv, og hvis du er god lytter så blir du godt likt :D Lytt og lytt og lytt og still flere spørsmåler...hvorfor, hvordan, hvor,når og hvem.... verdt å prøve du taper ikke noe på det...
AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Bush er en mongolid. Personhets mot USAs tidligere president kan du la være å spre her inne.
lille-lure Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Tull og tøys! Du er kanskje litt sjeneret, men tror ikke du er et dårlig mennesker! Sikkert kjempe snill og søt.
Kenneth199 Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Da sier jeg bare, hvis du bor i Stavanger området så send meg en PM så kan vi gå å bowle på onsdag, med en totalt fremmed! Så får du prata litt drit med meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå