AnonymBruker Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Har funnet ut at eg har dermatitt, noe som er svært lite kjekt. Eg har atopisk eksem, som også kalles atopisk dermatitt. Men mistenker at eg også har perioral dermatitt. For øyeblikket har eg veldig tørr hud i pannen og rundt munnen der utslettet er, men eg aner ikkje hva eg kan/bør smøre meg med. Fete kremer bør unngås (har eg lest her), og det eineste eg har i skapet er slike som eg trur eg fete. Spenol, apobase... Noen som kan gi meg råd om hvilken krem eg bør kjøpe? Det klør og i tillegg til utslettet har eg små sår etter å ha klødd meg, blir gæren.. Har ikkje peiling på hva eg bør kjøpe selv, gidder ikkje kaste vekk masse peng på noe som er feil heller.
Sugerøret Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Har funnet ut at eg har dermatitt, noe som er svært lite kjekt. Eg har atopisk eksem, som også kalles atopisk dermatitt. Men mistenker at eg også har perioral dermatitt. For øyeblikket har eg veldig tørr hud i pannen og rundt munnen der utslettet er, men eg aner ikkje hva eg kan/bør smøre meg med. Fete kremer bør unngås (har eg lest her), og det eineste eg har i skapet er slike som eg trur eg fete. Spenol, apobase... Noen som kan gi meg råd om hvilken krem eg bør kjøpe? Det klør og i tillegg til utslettet har eg små sår etter å ha klødd meg, blir gæren.. Har ikkje peiling på hva eg bør kjøpe selv, gidder ikkje kaste vekk masse peng på noe som er feil heller. Kun en ting : Hudlege!! både atopisk og perioral ? Uff kjedlig kombo. En hudlege kan hjelpe deg Har perioral selv og fikk streng beskjed om å KUTTE ut alt av kremer+antibiotika kur. Men atopisk hud SKAL ha fete kremer + kortison i perioder. Mulig du ikke har perioral men betennelse pga atopiske huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå