Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe jeg kan gjøre med min uregelmessige syklus?

Det kan gå alt fra 15-16 dager til 30-32 dager mellom to mens.......

Er plagsomt å aldri vite når neste mens kommer, og legen er liksom ikke helt villig til å ta meg mer seriøst enn "det går seg nok kansje til med årene"....

Vi har ikke begynnt å prøve helt enda, men jeg er jo ikke fersk, med mine 32 år på baken....

Og jeg har ikke lyst til å vente mange år med at dette skal gå seg til....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det ikke finnes en metode for å stabilisere syklus på annet enn p-piller, som ofte er en midlertidig løsning. Når man ikke lengre er tenåring er det også lav sannsynlighet for at ting stabiliserer seg av seg selv, men man vet jo aldri.

Uansett ville jeg bedt om henvisning til gynekolog for innvendig ultralyd, samt å ta blodprøver. På den måten utelukker man at det er en fysisk årsak eller hormonforstyrrelse som ligger bak variasjonene i sykluslengde. En variabel syklus tyder også ofte på at eggløsningen ikke skjer helt som den skal, så det er greit å vite hva man har å forholde seg til før man blir prøver =)

AnonymBruker
Skrevet

Takker!

Det er mye å holde styr på , sånn etterhvert! :)

Jeg kan jo legge til at jeg var helt regelmessig når jeg gikk på pillen, så kuttet jeg ut den, og etter et par-tre måneder så var jeg forholdsvis stabil på 26-28 dagers syklus, og holdt den stabil forholdsvis lenge.

Men til nå i år så har syklusen vært heeeelt på bærtur. fra 20 juni til i dag så har jeg hatt mens 3 ganger (ikke spotting, men full uke)......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...