Gå til innhold

Underlag til huskestativ?

lille katt

Anbefalte innlegg

Sikkert mange av dere som har huskestativ i f.eks. tre hjemme i hagen, hva har dere på bakken? Hos oss er det helt umulig å få gress til å gro, for eksempel, det blir slitt ned med en gang, og det blir groper som blir sølete når det regner litt.

Hva kan man ha under som holder underlaget greit og usølete? Er ikke så opptatt av sikkerhet, men det bør ikke være stein eller pukk, liksom :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sand eller grus pleier de ihvertfall å ha på lekeplassene.

Sant, men vårt huskestativ står midt på en plen, men plenen gror ikke akkurat under huskene. Vi må ha noe som holder seg på plass, og som det går an å klippe plenen rundt. Ser for meg at sand vil flytte seg rundt? Grus er kanskje bedre (men litt skarpt for de minste når de faller av huska, kanskje?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men vårt huskestativ står midt på en plen, men plenen gror ikke akkurat under huskene. Vi må ha noe som holder seg på plass, og som det går an å klippe plenen rundt. Ser for meg at sand vil flytte seg rundt? Grus er kanskje bedre (men litt skarpt for de minste når de faller av huska, kanskje?)?

Grus kan jeg garantere at vil flytte seg rundt- og du vil få mer problemer med det i gressklippern.

Legg ned sand med kanstein rundt eller gamle, impregnerte telefonstolper. Dvs at du må ganske enkelt lave et "område" til huskene dine. Det vil se penest ut også.

Og grus er faktisk ikke det beste å ha under lekeapparater uansett. Bare tenk på alle skrubbsår som blir værre med grus...

Men husk på alle katter i nabolaget- som syns sand er toppers å grave ned møkka si i. Så da må du kanskje dekke sanda med hønsenetting om natta. Sett lengder med hønsenetting fast i to og to planker så det går greit å ta den av og legge den på. Du ruller den sammen når den tas av og plankene bør være impregnerte og tunge nok til å holde nettingen greit på plass.

Eller så kanskje flis er noe? Men det har jeg ikke prøvd sjøl. Må i tilfelle etterfylles med flis da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nødvendig å ha noe under da?

Ikke et must, men siden den står på gresset er det så kjipt når det er to slitte groper under huskene. Det mest upraktiske er at det lett blir sølete der, og ungene ser ut som om de har vært i sølebad når de bare har vært ute for huske litt.

Å dekke til sand med hønsenetting el. lign. er dessverre ikke aktuelt - hvis vi skal ha noe under, må det være noe som ikke trenger å tas opp og ned hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...