Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg var på pc'en til kjæresten min her om dagen, og skulle tegne etter et bilde, og ved et mistak fikk jeg lagt ned bildet, så da gikk jeg inn på "nylig brukte filer" eller hva det heter for noe, for å hente det tilbake. Og da så jeg at det var en fil som het "Sexy snuppa mi" eller noe lignende, og da ble jeg selvsagt nysgjerrig og måtte gå inn på filen. Og det var et nakenbilde av ekskjæresten hans. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere, jeg visste at han hadde bilder av eksen, men ikke sånne bilder. Jeg kikket ikke noe videre, for jeg hadde ikke lyst til å se om det var noen flere for å være helt ærlig.

Han og eksen var forlovet, og skulle gifte seg, men det ble slutt noen måneder før bryllupet. Dette er ca et år siden nå, og vi har vært sammen i et halvt år ca.

Så da spør jeg dere hva dere tror? Virker det som han lengter veldig etter eksen, siden han har nakenbilder av henne på pc'en, og har vært inne og sett på det nylig? Og hvordan ville dere reagert i en sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer: sendes til deg for dette kan umulig være gøy!

Jeg hadde bokstavelig talt klikka! Og det er ikke noe jeg annbefaler at du gjør. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg fortsatte forholdet. Ta det med opp med han. Hvorfor ser han på disse bildene? OG HVA I ALL VERDENS NAVN OG RIKE FOR ET KALLENAVN PÅ BILDET?!?!?!?

Gjest hollandgirl
Skrevet

ufff.. det må være en ubehagelig opplevelse. Du bør ta den opp med ham og spør ham om han har fortsatt følelse for hans eks. om svaret er ja, da er det best å gjøre det slutt.

Skrevet

Jeg hadde elegant sletta bildet og ikke sagt et pip. Tviler på at han hadde turt å komme til meg å spørre om det. Og i så fall skulle han faen meg fått så ørene varmet.

Skrevet

Der sa du det. Slett de. Enkelt og greit.

Gjest wild bird
Skrevet

Ingen hadde vel likt å finne noe sånn på pc`n til kjæresten sin, men å slette dem på egen hånd hadde jeg aldri gjort! Det er jo direkte frekt og langt over grensen for hva man kan tillate seg.

Jeg hadde heller sagt til han at jeg hadde kommet over bildene, og bedt han slette dem. Om han ikke var villig til det, så hadde jeg nok hatt store problemer med å fortsette forholdet.

Og tittelen på mappa var sikkert laget mens han fortsatt var forlovet med henne. Ikke noe mer dramatisk enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Spør ham du. Kommunikasjon løser de fleste konflikter.

Skrevet

Ville dere klart å beholde roen? Om dere så et nakebilde av eksen til kjæresten din?

Personlig ville jeg blitt utrolig dårlig inni meg, kjent meg kvalm. Tror rett og slett jeg ville blitt utrolig dårlig.

Hadde aldri klart å ta dette opp på en normalt måte. Men hva er vel normalt i en slik situasjon?

Skrevet

TS her..

Vi har snakket om det før, og han sier at han ikke har følelser for henne mer, og at hun er en psykisk syk jente som han ikke vil ha noe mer med å gjøre.. Det var før jeg så bildet altså. Og tittelen på bildet skjønte jeg jo at han ikke hadde endret siden det ble slutt..

Skrevet

Jeg ville nok blitt skikkelig sur. At man beholder en del bilder av eksen synes jeg i og for seg er greit. De er jo en del av ens fortid, men å beholde nakenbilder synes jeg faktisk er respektløst både overfor eksen og for "den nye".

Skrevet

Jeg fant tilsvarende bilder på pcen til min daværende samboer. I tillegg var det NYE samtalelogger med eksplisitt innhold mellom han og eksen.

Jeg kastet opp, gråt, og vi kranglet i en uke. Det ble ikke slutt før ett år senere, men det var et bortkastet år.

(og nei, jeg snoket ikke. Kom over en fil ved et uhell, og ett klikk fører til det neste... Skulle ønske jeg ikke hadde sett det jeg så)

However, ditt tilfelle er ikke så ille! Gamle bilder er sånt som kan skje. Kanskje han så på dem før han skulle slette? Fortell hva som skjedde og gi han en sjanse til å forklare+beklage+slette :)

Skrevet

Jeg synes også du burde gi mulighet for forklaring før du gjør noe dramatisk. Jeg hadde absolutt ikke akseptert noe sånt - alle har en fortid og det er helt greit å ha bilder av ekser, men å samle på nakenbilder er over grensen.

Men jeg tror ikke det hjelper å klikke i vinkel heller. Jeg vet ikke om jeg selv hadde vært så rolig som jeg liker å tenke, men synes absolutt at slike samtaler er mer konstruktive om man ikke klikker helt og klarer faktgisk å høre hva den andre sier også :)

Uansett, lykke til! :klem:

Skrevet

Vel. Jeg regner med at han bare ikke har slettet det, og satset på at du ikke skulle finne det ut. Men samtidig syns jeg det sier litt om hvor alvorlig han tar sitt forhold til deg.

Jeg ville slettet det (shift+del) og så tatt det opp dersom han hadde sagt noe. Hvis han prøver å vinkle det som til det er du som SNOKER, er ikke det noe du skal trenge å finne deg i!

Skrevet

Jeg ser ikke helt hva du ville oppnådd med å slette dem...

Da vil du bare fortsette å lure på om han fortsatt tenker på henne, evt. savner bildene... Han kommmer mest sannsynlig aldri til å spørre etter bildene...

Nei, her må det nok en god gammeldags samtale til!

:klem:

Skrevet

Tråden er ryddet.

Supramundane, mod.

AnonymBruker
Skrevet

TS her..

Vi har snakket om det før, og han sier at han ikke har følelser for henne mer, og at hun er en psykisk syk jente som han ikke vil ha noe mer med å gjøre.. Det var før jeg så bildet altså. Og tittelen på bildet skjønte jeg jo at han ikke hadde endret siden det ble slutt..

Jeg forbløffer meg ofte over hvor vanskelig det tilsynelatende er å ta opp problemer med kjæresten sin. Hvis dere er helt ferske, ok, men det er dere ikke. Du har brukt et halvt år av livet ditt sammen med denne fyren, og du fortjener å få vite om det er verdt det å kaste bort et sekund mer.

Ikke "klikk i vinkel", som noen her sier, og ikke slett bildene. Spør ham om hvorfor, og forbered deg på hva som helst.

Gjest Venelite
Skrevet

ta det opp med ham, vær streng, jeg skjønner ikke hvorfor han bare ikke har slettet de selv siden han har sett på det nylig. Jeg hadde nok blitt litt sint av noe sånn.

Men prøv å ta det opp på en grei måte først, og hvis han ikke kommer med noen troverdig unnskyldning så si at sånn har man bare ikke på pcn når man er i et forhold, det er respektløst og han burde ha tenkt så langt når han først åpna de bildene.

Gjest Awsome
Skrevet

Det eg hadde reagert aller mest på er at bildet låg under "nylig brukte"... Det vil jo si at han mest sannsynlig har kikka på bildene for ikkje så lenge siden.

Skrevet (endret)

Han har dem sikkert for å trekke dem frem til skrekk og advarsel, med jevne mellomrom, for å påminne ham om hvor stor pris han setter på hva han har nå?

.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Han har dem sikkert for å trekke dem frem til skrekk og advarsel, med jevne mellomrom, for å påminne ham om hvor stor pris han setter på hva han har nå?

.

Ja, det kan jo godt hende. :)

Eller kanskje han bare kom over den gamle filen ved en tilfeldighet og gikk inn og så på den bare for moro skyld. Det kan jo være ganske uskyldig...

Jeg vet ikke om jeg hadde hatt det så travelt med å slette nakenbilder av en eks. Det er på en måte litt morsomt å ha, så lenge man ikke viser dem til andre.

Men dersom det er slik at kjæresten din bruker bildet til å runke til, blir det jo noe annet. Da er han dumpemateriale. For å finne ut av dette, synes jeg du skal spørre han på en nøytral måte hvorfor han har bildet, så får du se hvilken reaksjon du får fra han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...