Gå til innhold

Sminke på stranden... Alt smelter jo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jess, jeg trenger tips til strandsminke..

Alt av mascara og eyelinere bare smelter og renner utover, så jeg ser jo faktisk værre ut med sminke enn uten.. Pleier derfor å gå uten, men nå skal jeg til syden og har litt lyst til å se fin ut på stranden kjenner jeg.

Noen tips?

Hva slags make-up bruker du på stranden?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei!!

jeg synes man skal gå naturlig med naturen. på fester har jeg litt ekstra sminke, på hverdagene har jeg mindre, men på stranda, da hadde jeg valgt å gå for en vannfastmaskara. bruker den nye fra GOSH. jeg trener mye og lenge, så vetter en del, men den holder seg heeelt som den var fra starten. ikke sats på eyeliner. tror ikke de folka hadde brydd hvor lite sminke du har. naturligskjønn er du sikkert, men greit å fiffe på litt maskara synes jeg, da. klem

Gjest SmallTalk
Skrevet

Vannfast mascara, solpudder og lipgloss med farge det det jeg bruker. Annen sminke er i grunnen ikke nødvendig å ha på når man er på stranda.

Skrevet

lipgloss er greit. men omg ikke solpudder. det er bare tull. stranda inneholder sand og vann. skal du ha det morsomt, så må du bade. da vil du som er en solpudderbruker, se ikke så fint. pluss solpudder ødelegger huden ekstra pga UV-stråler.. anbefaler ikke det. klem

Skrevet

Hmm, og jeg som er så avhengig av eyeliner når jeg først bruker sminke.. Men godt mulig det er den som er problemet og som får meg til å se ut som et medlem av Adams Family!

Vannfast mascara, notert*

Skrevet

Hmm, og jeg som er så avhengig av eyeliner når jeg først bruker sminke.. Men godt mulig det er den som er problemet og som får meg til å se ut som et medlem av Adams Family!

Vannfast mascara, notert*

hehe det er bra. hvis du vil, kan du jo oxo pynte håret.. en blomst fra h6m f.eks.. vakkert det<:)

Skrevet

Drit i sminken! Farv heller bryn og vipper. Ta litt vaselin på kinnbena, vippene og bryna dine for en liten glød. Vippene blir litt "blankere" og brynene holder litt mere form.

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

lipgloss er greit. men omg ikke solpudder. det er bare tull. stranda inneholder sand og vann. skal du ha det morsomt, så må du bade. da vil du som er en solpudderbruker, se ikke så fint. pluss solpudder ødelegger huden ekstra pga UV-stråler.. anbefaler ikke det. klem

Vel, ingen hudpleiere har hittil frarådet bruk av solpudder på stranda. Og hvordan i all vide verden kan solpudder føre til skader pga UV-stråler? Man bruker da vitterlig en god solkrem for ansiktet under og solpudder over. Jeg tror ikke du helt vet hva UV-stråler er og hvordan de fungerer.

Forøvrig så lurer jeg på hvordan du bruker solpudder og hvilket solpudder du bruker? Guerlain Teracotta sitter ihvertfall gjennom hele dagen uten å smitte og has absolutt ikke i hele ansiktet. Tinninger, nese og hake er fint.

Endret av SmallTalk
Gjest SmallTalk
Skrevet

Drit i sminken! Farv heller bryn og vipper. Ta litt vaselin på kinnbena, vippene og bryna dine for en liten glød. Vippene blir litt "blankere" og brynene holder litt mere form.

Si meg, er du sprøyte gal? Man har IKKE vaselin på hud som skal ut i sola, da dette fungerer på samme måte som frityrolje gjør på pommes frites. Det steker huden! Dette er noe som vil få de fleste hudleger og hudpleiere til å vri seg i smerte.

Det er forøvrig en grunn til at man skal ta på solkrem minst 30 min før man skal ut i sola. For at oljene i solkremen ikke skal føre til at huden blir stekt.

AnonymBruker
Skrevet

Si meg, er du sprøyte gal? Man har IKKE vaselin på hud som skal ut i sola, da dette fungerer på samme måte som frityrolje gjør på pommes frites. Det steker huden! Dette er noe som vil få de fleste hudleger og hudpleiere til å vri seg i smerte.

Det er forøvrig en grunn til at man skal ta på solkrem minst 30 min før man skal ut i sola. For at oljene i solkremen ikke skal føre til at huden blir stekt.

Vaselin er ikke det samme som vanlige oljer. Det blokkerer heller litt stråler.

Skrevet

Vaselin er ikke det samme som vanlige oljer. Det blokkerer heller litt stråler.

Ehh? Vaselig ER vel en av de vanligste oljeproduktene og det blokkerer ikke annet enn porene dine.

Skrevet

Vaselin er vel ren mineralolje? Har heller aldri skjønt greia med å bruke sminke på stranda. Bruker jo stort sett solbriller. Permanentfarge på vipper og bryn før syden er kjekt men gir ikke volum til vippene, funker bedre enn ingenting.

Gjest Anjelika
Skrevet

Vannfast mascara, Lancome sine sitter utrolig bra (så du må kjøpe en sykt bra sminkefjerner i tillegg).

Finnes jo vannfaste eyelinere også, selv om jeg er for den naturlige looken på stranden så går det an å markere litt uten at det ser hardt ut.

Er ikke fan av å ha noe på huden, med svette og solstråler og bading så fungerer ikke det så bra. Fargede dagkremer er vel så langt jeg kan strekke meg, men egentlig synes jeg du skal la huden være fri. Så blir den fin og jevnt brun, det skjuler jo litt ujevnheter av seg selv.

Skrevet

Isteden for eyeliner kan du bruke en mørk øyenskygge under øynene som du påfører med en tynn pensel. Det funker for meg!

Gjest Nanne70
Skrevet

Solkrem med mattende effekt, f.eks. denne eller denne. Da slipper du å tenke på pudder o.l.

Skrevet

Bruk vannfast mascara og lipsyl med solfaktor:)

Skrevet

personlig kan jeg ikke bruke sminke på stranda.

Da ber jeg om kviseutbrudd og jeg blir lettere brent.

Dere som bruker solpudder ,dere får vel ikke smørt inn med solkrem i løpet av dagen da ? Legene anbefaler jo å smøre ofte ,ca 3 time eller oftere.Tar dere da med pudderet på stranden?

AnonymBruker
Skrevet

Ehh? Vaselig ER vel en av de vanligste oljeproduktene og det blokkerer ikke annet enn porene dine.

Med vanlige olje tenker jeg olivenolje og den duren. Smør ei stripe matolje og ei stripe vaselin og sett deg i sola. Så ser du forskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...