AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Dersom man har en fotvorte - har man da vorteviruset i hele kroppen/blodet, eller er det lokalt i huden på foten der vorten sitter? Er man mer utsatt for vorter generelt dersom man har en fra før (tenker da ikke på å smitte seg selv, men om man er mer utsatt for annen smitte)? Også lurer jeg på, kan en fotterapaut hjelpe med fotvorter? Hvordan foregår det i så fall? Flytende nitrogen har ingen effekt på meg. På forhånd takk for svar TS
frk.Sjovn Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Om det er noe vortevirus i hele kroppen eller bare i/ved foten vet jeg ikke, men man er ikke utsatt for å få fler andre typer vorter andre steder hvertfall Det kan så absolutt fjernes ved å gå til en fotdame/mann, men det kan ta sin tid. Tror jeg hadde ukentlige besøk over en periode på to måneder før de ble helt borte. Det dukket også opp et par nye, men de forsvant temmelig fort under behandlingen.. Litt vanskelig å forklare prosessen, men de tar i bruk skalpell eller fil, vortekrem, noen plaster som dekker over området mens du venter på neste time og litt slikt.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 En liten avsporing her - jeg går ukentlig i svømmehall. Er fotvorter noe jeg burde bekymre meg for? Er det lett smittsomt? hilsen svømmejenta.
Brunhilde Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Viruset sitter, såvidt jeg vet, i selve vorten. Fotpleier kan sannsynligvis hjelpe deg å bli kvitt den og ja, fotvorter smitter, ofte i svømmehall.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Jeg hørte en lege fortelle om fotvorter på et tv program: At fotvorteviruset er så harmløst og vanlig at kroppens immunforsvar ikke regarerer på det (eller rettere sagt ignorerer det). Men når man behandler fotvorten lenge nok blir immunforsvaret til slutt irritert - og aktivert. Så jeg tror vanlig fotvortemiddel som du smører på selv, er like effektivt som behandlinger du betaler for. Det enkle er ofte det beste? Men det krever litt tålmodighet! Men det stemte på meg. Jeg hadde en fotvorte jeg hadde hatt i flere år, og halvhjertede forsøk på å fjerne den fungerte aldri. Men etter 1-2 måneders sammenhengende behandling (irritasjon) med fotvortemiddel begynte det å skje noe. Det tok ikke lang tid før den var helt borte.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Jeg har hatt en i maange år nå. Har prøvd både krem, fryse og brenne den bort, men den sitter der fremdeles. Frysingen har vel vært noe halvhjertet siden jeg ikke bor i hjembyen min, men bare bruker fastlegen min som holder til i hjembyen. Så det har vært i feriene jeg har prøvd å bli kvitt den. Kanskje jeg må prøve en fotpleier til høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå