Gå til innhold

svigerforeldre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine svigerforeldre har informert mannen min om at de kan tenke seg å komme til oss i jula, "låne" huset vårt og invitere yngstesønnen og datteren hans dit. Yngstesønnen og datteren skulle egentlig på besøk til svigers, men så kom altså svigers opp med dette forslaget. Må nevne at yngstesønnen selv har rekkehus, med plass til svigers der. Jeg synes ikke dette er greit, vi har ikke bestemt selv hva vi skal i jula og jeg liker ikke å få dette "tredd over hodet". Synes det i dette tilfellet hadde vært mer naturlig at de hadde reist til yngstebroren. Hva synes dere? Greit nok at vi har mer plass, men likevel...Er jeg urimelig sær og vanskelig? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med mannen om det (sønnen deres!) og sagt hva jeg følte og tenkte. Hørt hva han følte og tenkte og kompromisset med et eller annet.

Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert det. Det er noe helt annet hvis dere selv vil invitere dem til dere i jula enn at de inviterer seg selv og andre opp til dere. Det synes jeg er ganske upassende.

Skrevet

Dine svigerforeldre har informert din mann om at de kan tenke seg å komme...

Hvis det ikke passer, så får dere si det da.

Synes det er litt trist at ikke foreldre har lov til å invitere seg hjem til egne barn uten å ha blitt invitert..

Her har nå vi fått spørsmål om hvor vi skal feire jul (og om vi vil ha besøk når vi har sagt av har tenkt å feire hjemme..) Så ikke på det som upassende.

Får også spørsmål fra tid til annen om det passer at de kommer en helg, noen ganger passer det - andre ganger ikke.. Men det plager meg jo ikke at noen spør.

Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var en kjempe koselig tanke og takket ja. Men nå har jeg også tidenes svigemor som er som en mor/vennine. :)

Men komme ann på hvilket forhold du har til svigers. ikke alle synes det er like greit å være så mange i et hus. Hva med at de bor hos dere litt av julen?

Skrevet

Låne huset? Hva vil det si? At dere to ikke skal være der?

Uansett. Dere har to valg:

1. Dere sier; "Ja, det høres hyggelig ut, dere er hjertelig velkomne!"

2. Dere sier; "Nei, det passer dessverre ikke, for i år har vi planlagt å ..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...