Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal snart reise til NYC og lurer på om noen har bra tips til hva en bør få med seg! Gjerne butikker,museer ol. Har vært der før så har fått med meg times square:)

Og hva bør en ungå?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hva en bør gjøre avhenger litt av hva en er interessert i. Men her er noen forslag:

- tur til Statue of Liberty/Ellis Island

- se på utsikten fra Empire State Building eller Top of the Rock

- gå på broadway show

- spise verdens beste ostekake på Junior's

- gå på tur med bigapplegreeter

- American museum of Natural history

- Guggenheim

- Omvisning i FN bygningen

osv osv :-)

Her er et par reisebrev som kanskje kan gi deg litt info: http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm og http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . God tur :-)

Skrevet (endret)

- spise verdens beste ostekake på Junior's

Usj, for en skuffelse den kaken var i mine øyne... smakte bare smør og sukker.

Andre forslag:

- Central park

- Brooklyn Bridge

- Båttur

- Chinatown, billig fotmassasje for slitne føtter.. :)

- Century 21

- Se et off broadway stykke, hvis ingen av broadway stykkene frister. Du kan kjøpe siste liten billetter som er rabatterte på boden på Times Square.

+ bruk søkefunksjonen, så dukker det nok opp mange andre tips.

Endret av ejoty
Skrevet

Jeg går heller for å gi deg tips om å smake på muffins på Magnolia bakery. Fra sex og singgeliv.

Det finnes forskjellige selskaper som selger sightseeingturer fra enten filmer eller serier. Det synes jeg var spennende. Og blir noe jeg kommer til å få med venninnene mine på når vi skal til New York.

Skrevet

tusen takk for tips! Gleder meg skikkelig til å dra:)

Skrevet

Kan anbefale deg å ta Sex og singelliv-touren, meg og venninnen min tok den i juni og vi var veldig fornøyde;)

Ellers gjorde vi dette, som jeg vil anbefale til andre:

- Century 21. Fant nydelig kjoler der!

- Spaserte i Central Park

- American Museum of Natural History, The Met og The Frick Collection

- Shopping i SoHo, flere gode restauranter der også;)

- Spis lunsj på Alice's Tea Cup

- Magnolia Bakery (gå rundt i Greenwich Village og Meatpacking District)

- Spis dim sum på Buddakan (fra den første sex og singelliv filmen, kjempegod mat og drinker)

Skrevet

Dette er kanskje et kjempesært reisetips, men å gå på Bodies: The Exhibition er kanskje noe av det mest interessante jeg har gjort i New York. Og jeg har gjort "alt".

Det er rett og slett en utstilling av døde kropper og organer, og selv om det høres helt makabert ut er det faktisk ekstremt interessant, man lærer kjempemasse, og ikke minst er det noe man ikke akkurat ser hver dag :)

Her er noe av det man får se.

Skrevet

Dette er kanskje et kjempesært reisetips, men å gå på Bodies: The Exhibition er kanskje noe av det mest interessante jeg har gjort i New York. Og jeg har gjort "alt".

Det er rett og slett en utstilling av døde kropper og organer, og selv om det høres helt makabert ut er det faktisk ekstremt interessant, man lærer kjempemasse, og ikke minst er det noe man ikke akkurat ser hver dag :)

Her er noe av det man får se.

Jeg var der faktisk i 2008! Utrolig bra utstilling... litt creepy og klarer ikke helt å spise kjøtt med fettkant lengre,men bra tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...