Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har kjent hverandre i omtrent 3 år. Vi møttes da vi begynte på samme skole og vi ble sammen ikke så lenge etterpå. Samtidig ble han veldig betatt av en ny klassevenninne. Vi slo opp etter 1,5 år pga henne og fordi han slet med å takle at jeg hadde min fortid med andre menn. I løpet av det neste året fikk han skaffet seg sin egen fortid (han rotet også med klassevenninnen ved en anledning). Men vi greide aldri å gi hverandre opp og til slutt fant han ut at han ville ha meg tilbake. Det er nå ett halvt år siden og vi er fortsatt sammen.

Men så er det denne klassevenninnen som er en så god venn for ham, og siden jeg er av den sjalu typen så plager dette meg. Hun er ganske flørtete av seg og det hjelper ikke akkurat på. Vi bor heldigvis ikke i samme by som henne lenger og jeg trodde at da kom dette til å gå over av seg selv. Kanskje gjør det det med tiden, men nå holder de fremdeles kontakten via telefon og internett. Jeg takler det normalt ganske greit, men det siste "sprellet" som gjorde meg forbannet var når jeg fant ut han hadde skiftet passord på telefonen sin (slik jeg ikke skulle få spille), men jeg fant selvfølgelig ut at koden var navnet hennes.

Han forklarte det med at han skulle gjøre det raskt og at navnet passet med antall siffer som skulle brukes. Og så greier han å vri det hele om til å handle om min fortid igjen. Jeg stiller ikke sterkt i diskusjoner generelt, så det hele ender med at den dør ut.

Jeg hadde en kompis som var forelsket i meg og dette likte ikke typen min så det endte med at jeg kuttet mesteparten av kontakten med ham, og til slutt all kontakt siden han opparbeidet seg vaner som strider mot norsk lov. Jeg har heller ingen kontakt med noen andre tidligere menn i livet mitt, så jeg føler meg litt urettferdig behandlet.

Jeg har ikke noe ønske om å forby typen å ha klassevenninnen som venninne, men hvordan ignorerer jeg tanken på at han kanskje fortsatt har følelser for henne?

Dette ble langt og sikkert rotete, men håper noen tar seg tid til å komme med tips. Vi har det bra ellers altså :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det høres ut som han fortsatt er forelsket i henne. den unnskyldningen om passordet var utrolig dårlig. han prøver nok bare å legge all skylden over på deg så han kan fortsette med ting som han gjør

AnonymBruker
Skrevet

Dere burde begge jobbe med å kvitte dere med sjalusien. Uansett.

Skrevet

En god idè for begge parter er å rydde gamle pøk ut av veien. Du har fjerna skjellettene dine. Han bør fjerne sine.

Hvis ikke han skjønner hvordan det oppleves for deg, så er det fordi han ikke VIl skjønne det. Og da sitter du med svaret på problemet..

AnonymBruker
Skrevet

Han blånekter på at han fortsatt har følelser for henne, men det gjorde han også før det ble slutt mellom oss den første gangen.. Så det er vel derfor jeg har litt tilitsproblemer. Jeg føler jo at han elsker meg, for det viser han meg. Men det med passordet var sinnsykt idiotisk, ettersom jeg ikke har noe behov for at han skal tenke på henne hver gang han bruker telefonen sin.

Tror vi begge vil bli kvitt sjalusien, men hvordan?

Han fjernet de skjelettene som dukket opp da det var slutt mellom oss, etter ønske fra meg. Men klassevenninnen har betydd så mye for ham, så han sier han ikke vil avslutte vennskapet. Og han sier han forstår at jeg ikke liker det.

Gjest Seniorita
Skrevet

Dump han ! Jeg hadde en sånn type en gang , tro meg når jeg sier at han kommer nok ikke til å forandre seg til det bedre ... :/

Gjest Venelite
Skrevet

det med passordet var en jææævlig dårlig unnskyldning spør du meg, jeg synes nå han allerede har gått for langt, jeg foreslår at du viser han det du har skrivd her, kanksje han forstår det litt mer da. Egentlig burde han bare kutte ut denne veninna hvis han mener han fortsatt vil være med deg. Men snakk med ham.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok ikke til å dumpe ham med det første. Vil virklig at dette skal funke, for han er snill og god ellers. Vi prøvde å snakke med en slags samlivsterapaut via helsestasjonen en gang, men han fyren var litt rar. Føltes som han satt og smålo av oss, så det ble ikke noe mer av det.

Han kommer ikke til å kvitte seg med venninnen, men siden de ikke sees daglig slik de gjorde før, så er det ikke så ille synest jeg. Det er bare at jeg er ganske nysgjerrig av meg. Så jeg snikleser meldingene hans og telefonloggen for å se om de har kontakt. :rodme: Dette vet han og han sier at jeg leser på eget ansvar. Det vet jeg jo, og det er jo ikke gøy å se hun skrive at hun savner ham, men da har jeg hvertfall kontroll på hva som blir sagt. Og på denne måten har jeg funnet dritt før dessverre. Men det er sikkert første steg for å bli kvitt sjalusien og slutte med dette.

AnonymBruker
Skrevet

:filer:

Seriøst?

AnonymBruker
Skrevet

Men det er sikkert første steg for å bli kvitt sjalusien og slutte med dette.

Tuller du?

Sjalusi er overdrevet kontrollbehov. Du blir ikke kvitt det ved å intensivere kontrollen din over ham. På denne måten kommer sjalusien din bare til å bli verre, tro meg.

AnonymBruker
Skrevet

Tuller du?

Sjalusi er overdrevet kontrollbehov. Du blir ikke kvitt det ved å intensivere kontrollen din over ham. På denne måten kommer sjalusien din bare til å bli verre, tro meg.

Skriveleif, det skulle stå Å ikke OG. Dårlig setning i utgangspunktet. Det jeg mente var så klart at om jeg slutter å snoke så er det første steg til å bli kvitt sjalusien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...