Gå til innhold

Tipser du nok på ferieturen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du flink til å tipse på ferieturen så de stakkars lokale får betalt sitt livsopphold? Det er bedre å gi det du har av sparepenger framfor å bli oppfattet som gjerrig!

Servitørene i Oslo lever også under fattigdomsgrensen, så der er det best å tipse 20% - mist! :)

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10003788

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror sannelig jeg skal tipse HUNDRE prosent neste gang, for de stakkars servitørene i Oslo har det jommen ille.

:fnise:

SÆRLIG

Skrevet

De stakkars servitørene i Oslo har VALGT å være servitør, det er frihet i Norge og jobber nok!

AnonymBruker
Skrevet

De stakkars lavtlønte servitørene i Oslo fortjener jo at alle gir 100% i tips, siden de har stilt opp på jobb og greier!

Skrevet

Herregud, jeg hater at tipskulturen skal adopteres hit til Norge. Servitørene her får grei lønn, og bør ikke forvente så og så mange prosent i tips. På enkelte steder får man jo mer uhøflig behandling dersom man ikke tipser.

Det er dyrt nok å spise ute, om en ikke må regne med 20 prosent i tips i tillegg også.

Greit at noen synes det er høflig og raust å tipse, men her i Norge er det faktisk ikke nødvendig, så slutt å påstå at det er det.

Gjest Pucifer
Skrevet

Mange steder er det direkte uhøflig å tipse for mye også.

Skrevet

Jeg tipser selvsagt når jeg er på ferie i land hvor dette er forventet. I Norge derimot, tipser jeg konsekvent ikke. Det er ikke nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...