AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Er du flink til å tipse på ferieturen så de stakkars lokale får betalt sitt livsopphold? Det er bedre å gi det du har av sparepenger framfor å bli oppfattet som gjerrig! Servitørene i Oslo lever også under fattigdomsgrensen, så der er det best å tipse 20% - mist! http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10003788
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Tror sannelig jeg skal tipse HUNDRE prosent neste gang, for de stakkars servitørene i Oslo har det jommen ille. SÆRLIG
Illuminati Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 De stakkars servitørene i Oslo har VALGT å være servitør, det er frihet i Norge og jobber nok!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 De stakkars lavtlønte servitørene i Oslo fortjener jo at alle gir 100% i tips, siden de har stilt opp på jobb og greier!
skandale Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Herregud, jeg hater at tipskulturen skal adopteres hit til Norge. Servitørene her får grei lønn, og bør ikke forvente så og så mange prosent i tips. På enkelte steder får man jo mer uhøflig behandling dersom man ikke tipser. Det er dyrt nok å spise ute, om en ikke må regne med 20 prosent i tips i tillegg også. Greit at noen synes det er høflig og raust å tipse, men her i Norge er det faktisk ikke nødvendig, så slutt å påstå at det er det.
Gjest Pucifer Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Mange steder er det direkte uhøflig å tipse for mye også.
Gjest Iah Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Jeg tipser selvsagt når jeg er på ferie i land hvor dette er forventet. I Norge derimot, tipser jeg konsekvent ikke. Det er ikke nødvendig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå