Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes utrolige mange synspunkt på dette, så derfor spør jeg;

Hvor langt må man gå med en annen person for at det skal kalles utroskap?

Er utroskap kun fysisk eller kan det være psykisk også?

Mulig det finnes en annen tråd om dette men jeg fant ingen.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Vel, du lagde nyss en tråd om det med brukernavnet ditt ;)

Utroskap kan ikke defineres med en grense gjeldende for alle. Utroskap er når grensene, satt mellom deg og din partner, overskrides

AnonymBruker
Skrevet

Eg syns det er utroskap om mannen tenker mye på en dame, eller hvis han runker til tanken av andre damer. Men eg er ekstremt sjalu da, å det skal ikke mye til før eg "klikker" :P Eg syns også at om han ikke sier ifra hvis han får melding av andre damer grenser på utroskap, men den kan bli litt drøy :P Heldigvis har eg verdens snilleste mann som holder seg unna "sånne ting" :):)

Skrevet

Kyss på kinnet går greit, kyss på munnen går ikke greit. Grensa hos meg går ved kyss på munnen.

Hva som skjer i fantasiverden, må da hver enkelt få bestemme selv. Så lenge jeg er god nok i den virkelige verden!

Skrevet

Utroskap må defineres av hvert enkelt par, som må sette grensene sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Dama mi var ute på byen igår, og ringte meg når hun kom hjem. fikk da høre at hun hadde pratet mye med en fyr og han hadde fulgt henne til bussen. Plutselig sa hun; Så fikk han ett hadetnuss, bare sånn at du vet jeg ikke var utro .. (?) I mine øyne er det å kysse en random fyr utroskap, men det er det tydligvis ikke i hennes, selv om jeg vet hvordan hun ville reagert hvis jeg gjorde det samme. Hun sa idag at det ikke var noe big deal, men som å kysse en homsevenn eller noe. Men jeg mener, du gjør ikke det med en random fyr du møter samme kveld alikevel? eller er det jeg som er helt teit som reagerer på dette?

Skrevet

Vel - det er forskjellig for forskjellige par - for min del er det å dyrke om man har blitt litt småbetatt av en annen (fordi det kommer til å skje at man blir litt betatt av andre om man er sammen lenge nok); kyssing utover kyss på kinnet (om man sosialiserer med folk fra visse land, kommer man ofte ikke unnå noen kyss på kinnet ;)); og selvfølgelig alt fysisk og seksuelt.

Fantasier kan alle ha, det er privatverden for alle. Men å konsekvent fantasere om en bestemt person blir litt småsuspekt.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Om han har sex med noen han ikke tørr å fortelle meg om.

Skrevet

litt småbetatt av en annen (fordi det kommer til å skje at man blir litt betatt av andre om man er sammen lenge nok)

Virkelig?

For meg kan utroskap være både psykisk og fysisk. Alt utover klem er for meg utroskap, men det kommer an på situasjonen også. Det er selvsagt ikke utroskap om kjæresten kysser sin mor på kinnet. Og psykisk? Vel, drømme og fantasere om andre. For meg er det utroskap. Men igjen: kommer an på måten det gjøres på.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva er egentlig utroskap? -Og finnes det noe svar? Jeg tror faktisk det kan variere fra forhold til forhlod.I et forhold der man er trygge på hverandre, kan grensene være mindre snevre enn i et nytt forhld eller der man ikke er trygge på hverandre. Jeg har ikke noen fasitt, men man er definitivt over streken når man gjør "noe det kan bli barn av".

Skrevet

Jeg tror jeg hadde hatt lettere for å tilgitt fysisk utroskap enn psykisk.

Men jeg er ikke så gæren på det. Syns egentlig at mange jener er i overkant sjalue, og holder typen sin alt for mye i strikk! Jeg stoler på kjæresten, og han har ikke skuffet meg så langt :) Å "nusse" noen er vel strengtatt ikke utroskap i mine øyne, men et intest kyss begynner vel å bli på grensen til hva jeg kan tollerere.

Skrevet

Virkelig?

Jepp.

Jeg tror virkelig at om man er sammen lenge nok, da kommer det til å skje at man synes at noen er litt attraktiv eller at man har veldig god kjemi med noen. Men da burde man ikke dyrke eller oppsøke det så det ikke blir noe mer, og det kommer til å forsvinne like fort.

Skrevet

Jepp.

Jeg tror virkelig at om man er sammen lenge nok, da kommer det til å skje at man synes at noen er litt attraktiv eller at man har veldig god kjemi med noen. Men da burde man ikke dyrke eller oppsøke det så det ikke blir noe mer, og det kommer til å forsvinne like fort.

Vel, kanskje du og mange andre, ikke jeg. For meg er det utroskap. Jeg kunne aldri fått meg til å gjøre noe slikt.

Skrevet

Virkelig?

For meg kan utroskap være både psykisk og fysisk. Alt utover klem er for meg utroskap, men det kommer an på situasjonen også. Det er selvsagt ikke utroskap om kjæresten kysser sin mor på kinnet. Og psykisk? Vel, drømme og fantasere om andre. For meg er det utroskap. Men igjen: kommer an på måten det gjøres på.

Helt enig!

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg at alt du opplever som utroskap, er utroskap. Jeg tror likevel du vil få problemer med å følge med på hva som skjer i partnerens drømmer, spesielt i det de fleste glemmer drømmene sine raskt. Dersom han forteller at han drømte om en annen, forstår jeg likevel godt at dette oppleves som utroskap.

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg at alt du opplever som utroskap, er utroskap. Jeg tror likevel du vil få problemer med å følge med på hva som skjer i partnerens drømmer, spesielt i det de fleste glemmer drømmene sine raskt. Dersom han forteller at han drømte om en annen, forstår jeg likevel godt at dette oppleves som utroskap.

PS: Beklager dårlig språk. Stryk "likevel" i den siste setningen (gjerne i den andre setningen også).

Skrevet

Nå vet jeg at han har hatt fantasier om andre, jeg er nemlig ikke helt naiv. Men dette handlet egentlig mest om hva jeg følte. Uansett, det er noen kamper man tar, andre ikke. Jeg orker ikke å krangle om det rett og slett. Jeg er kun den som blir såret uansett. Ergo: jeg vet hva som skjer, jeg bare vil ikke høre om det.

Skrevet

Virkelig?

Signerer denne!!!

Om kjæresten fantaserer om en eller annen modell, vær så god. Fantaserer han stadig om samme dama på jobben f.eks. - no way. Da er det også følelser inne i bildet og han har gått over min grense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...