Gå til innhold

Sender en sms - mottager får sms-en flere ganger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

1) Veldig ofte når jeg sender sms, så får mottageren denne smsen flere ganger etter hverandre. Dette har skjedd med mange personer, så det er altså min mobil det er noe galt med. Likevel, i "sendte elementer" står det alltid at smsen kun er sendt èn gang.

Jeg har OneCall som abonnement.

2) Et annet problem jeg har, og dette har kun skjedd med en person, er at når jeg sender en ny sms, så mottar hun en sms som jeg har sendt til henne for kanskje en uke siden. Prøver jeg på nytt å sende melding, så får hun fremdeles en gammel melding. Dette har skjedd både mens jeg har hatt to ulike mobiler, og hun har også hatt to uliker mobiler. Det er altså vanskelig si hvor feilien ligger, men jeg antar det er min mobil, eller mitt simkort.

Er det noen som vet hvorfor dette skjer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Glemte å si at jeg har en LG gd510 mobil nå, hadde en eldgammel nokia tidligere.

Problem nr 1 har oppstått med LGen, husker ikke helt om det skjedde med den gamle mobilen

Problem 2 har oppstått med begge mobiler.

Skrevet

Dette har skjedd med både meg og min mor. Det vi måtte gjøre for å få dette til å slutte var å ta kontakt med mobilselskapene våre og oppgi våre mobilnummer og et ca tidspunkt på når vi sendte den første meldingen som ble sendt om igjen hele tiden. Etter at de fikk trykke litt på datamaskinene sine gikk det greit, og vi slapp telefonterroren med :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd med både meg og min mor. Det vi måtte gjøre for å få dette til å slutte var å ta kontakt med mobilselskapene våre og oppgi våre mobilnummer og et ca tidspunkt på når vi sendte den første meldingen som ble sendt om igjen hele tiden. Etter at de fikk trykke litt på datamaskinene sine gikk det greit, og vi slapp telefonterroren med :fnise:

Okei. Men jeg har sannsynligvis ikke den aller første meldingen, da det begynte for mange måneder siden og det var med den forrige mobilen min. Men får vel prøve å kontakte selskapet ja, sikkert lurt. :)

Hvilket mobilabonnement har du forresten?

Skrevet

Jeg har Chess, mens moren min har Telenor.

Jeg vil tror at det burde være mulig å gjøre noe med selv om du ikke vet akkurat når den første meldingen ble sendt. Du får ringe til dem og så ordner det seg nok :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...