Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg en positiv graviditetstest, 6 uker og 3 dager etter SA (ca. uke 5-6 sa vel legen at jeg var kommet til da).

Og jeg lurer nå på om jeg er gravid igjen eller om det kun er hcg som "henger igjen"... :sjenert:

Noen meninger/efaringer der ute? Dette er til å bli tullete av! Angrer så på at jeg ikke tok en test 2-3 uker etter SA for å sjekke da.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så kort på vei når saen skjedde, kan jeg nesten garantere at HCG ikke henger igjen lenger. Når folk mister rundt uke 12 sier de vel at HCG kan henge igjen i ca 3-4 uker.

Tror jeg vil si gratulerer, men du kan jo fortsette å teste de neste dagene for å se om streken er sterkere eller få tatt en blodprøve på legekontoret ditt! ;)

Skrevet

Gratulerer! Du er mest sannsynlig gravid :)

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg :D Hvordan føler du deg? Jeg har ikke fått det konstatert det av legen enda, men jeg kjenner det på meg, tett i nese, takler ikke lukt, kvalm osv.

Imorgen (mandag) ringer du legekontoret ditt, forteller hva som er greia, de ber deg komme å ta en blodprøve. Da måler de hormonet i blodet ditt. Du er nødt til å ta enda en blodprøve på onsdag, for de er nødt til å sammenligne blodprøvene, hvis den siste er høyere enn den første, så vet de med sikkerhet at du er gravid ;). Eller, hvis du har litt penger til overs, og ikke klarer å vente, så ringer du en privatlege og ber om en Vaginal UL. ;)

Imorgen kommer jeg til å få det konstatert av legen at jeg er gravid, og jeg får se hvor lang tid det tar før jeg får en UL da. De er jo nødt til å ta en UL for å sjekke hvor langt du er på vei;).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok også du er gravid:)

Men, greit å ta en sjekk hos legen. Jeg var ca sju uker når jeg hadde sa, og hos meg begynte hcg å stige (!) mye en uke etter saen. Den første blodprøven viste 5000 et eller annet og neste 43, for så å stige over 130 000.

Måtte etter to uker inn for utskrapning, ettersom det var mer igjen. Men, tror ikke det er veldig vanlig at hcg stiger etter en sa, for legene jeg var hos hadde aldri før hørt om det før.

Skrevet (endret)

Tror nok du er gravid:)

Endret av Marlene
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Jeg håper at jeg er gravid.. jeg får ikke dratt til legen for å sjekke, da legekontoret er stengt nå pga ferie. Det jeg kommer til å gjøre er å teste igjen om noen dager, og se om streken er sterkere eller svakere. Jeg håper at det ikke er hcg som henger igjen og det er rester som gjør det...uff, det hadde vært forferdelig, vil jo være ferdig med den SAen liksom..

Hvis det ikke er noen forandring på graviditetstesten vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre...da må jeg nesten bare vente og se, og vente til legekontoret åpner igjen.

Jeg har få symptomer, kun veldig ømme bryster, og litt småkvalme, mest om morgenen.

Fint hvis flere vil dele erfaringer!

Skrevet

Har du en helsestasjon i nærheten som du kan ringe til da? Grusomt med denne ventinga egentlig.

Skrevet

Imorgen skal jeg teste for å se om streken blir sterkere!! :jepp:

Har vært skikkelig dårlig de siste dagene, men tror egentlig at jeg bare er syk... :sjenert:

Skrevet

Hvordan gikk det? :)

Veldig positiv test + kvalme deluxe døgnet rundt = gravid igjen! :rødme:

Skrevet

Gratulerer!!:) Vi tok en test i går, etter en SA, og den var negativ etter 3 uker -- håper vi er like heldige som deg og står der med noen uker og har en positiv en!;)

Masse masse gratulerer!! :):klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...