Gå til innhold

Hvorfor har du ikke iPhone?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Android- hva er det??

Noe som knuser Appel!!

Skrevet

Android er en teknologi, operativsystem mener jeg å huske, som brukes i noen iPhone-alternativer.

Skrevet

Synes det virker som alle utenom meg har iPhone. Jeg har ikke helt forstått hvorfor iPhone er best, men det kan jo se an som jeg går glipp av noe, i og med at "alle andre" anskaffer seg en.

Selv synes jeg den er litt stor og klumpete, og kunne helst ønsket meg en lignende telefon, men mye mindre.

Så hvorfor har ikke dere andre iPhone? For dyr? For stor? Andre ting?

Fordi jeg har denne, og den er mer enn bra nok!

Skrevet

Android er en teknologi, operativsystem mener jeg å huske, som brukes i noen iPhone-alternativer.

Android er et linux-basert operativsystem som er utviklet av Google. Dette kan brukes på mobiltelefoner, men også på andre enheter som f.eks. lesebrett eller tablet-pc-er. På samme måte som at operativsystemet til iphone brukes på både iphone, ipod og ipad.

Det er mange produsenter som bruker Android i sine smarttelefoner etter hvert, både HTC, Samsung, Motorola og Sony Ericsson. Og sikkert flere.

Hvorfor jeg ikke har iphone? Jeg misliker sterkt at noen andre skal bestemme innholdet på et produkt jeg har kjøpt og betalt.

Skrevet

Makan til useriøs synsing. Skjønner godt bakgrunnen og hovedbudskapet for det nettvenninnen skriver i sine innlegg. Du kommer med mer feilinformasjon enn henne. At disse telefonene ikke er farligere enn andre telefoner og at Iphone 3G IKKE står på listen er bullshit. Iphone 3G står faktisk på ANDRE PLASS når det gjelder SAR-verdier. Tror du bør sjekke opp dine egne fakta.

http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article320117.ece

Du burde kanskje være mer kritisk til hva du selv linker til? Å plukke 5 på topp/5 på bunn av de 25 mest solgte telefonene på Elkjøp en vilkårlig uke i 2008 er ikke akkurat solid vitenskap. Hvilke merker/modeller hadde Elkjøp tilgjengelig den uken? Hvilke ellers populære modeller på det norske markedet ble den uken solgt lite eller ikke i det hele tatt fra Elkjøp pga tomt lager, manglende avtale med leverandør, ugunstig prising osv og er således fraværende fra denne listen? Hvilke mobiler var som regel upopulære og under topp 25, men solgte ekstra godt den uken pga reklamekampanje/dumpingpris? 25 er et altfor lite utvalg når vi vet at en større aktør som Nokia eller Sony Ericsson alene har flere modeller enn det i salg.

FCC måler samtlige modeller som skal på markedet i USA, hvor maksimal SAR er satt til 1.6 W/kg mot 2.0 W/kg hos oss. Topp 20-listen deres pr 24. juni 2010 (kun modeller fortsatt i salg) viste at man måtte ha minst 1.47 for å overhode komme med på listen, som inkluderer kjente modeller fra Nokia, Sony Ericsson, Blackberry og HTC. iPhone 3G, den iPhone med høyest SAR hittil, har lusne 1.38 W/kg.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har en iPhone liggende, men jeg bruker den ikke, uten at jeg egentlig kan si hvorfor. Trives godt med min gode gamle nokia. Musikk har jeg på ipoden og bra bilder kan jeg ta med speilreflekskameraet mitt. Så lenge jeg kan ringe og sende sms med telefonen min så er jeg storfornøyd :)

Skrevet

Noe som knuser Appel!!

Hva er Appel?

Skrevet

Hva er Appel?

En form for frivillig tvangstrøye... :popcorn:
Skrevet

En form for frivillig tvangstrøye... :popcorn:

Det heter nok Apple..ikke Appel

Tvangstrøye...sikter du feks til at Apple bestemmer hvilke apps som skal i Appstore?

Mener du da også det er feil at Tanum bokhandel bestemmer hvilke bøker de vil ha i hyllene sine?

Skal alle bare kunne skrive sin egen bok og sette inn i hylla på bokhandelen uten å få tillatelse av eieren?

Skrevet

Det heter nok Apple..ikke Appel

Tvangstrøye...sikter du feks til at Apple bestemmer hvilke apps som skal i Appstore?

Mener du da også det er feil at Tanum bokhandel bestemmer hvilke bøker de vil ha i hyllene sine?

Skal alle bare kunne skrive sin egen bok og sette inn i hylla på bokhandelen uten å få tillatelse av eieren?

Du kan vel heller sammenligne det med at du kjøper en bokhylle fra Tanum bokhandel, og kun bøker kjøpt fra Tanum kan oppbevares i den.

Skrevet

For det første kommer det ikke på tale å betale så mye penger for et abonnement. For meg er det på grensen til galskap. Dessuten finnes det alternativer der ute som virkelig er strålende, som f.eks HTC sin Desire !

Skrevet (endret)

Apple skal være så vanskelig og egen på alt. Du MÅ ha appleprodukter for å bruke apple. Kan ikke ha flash feks, for det liker ikke apple. Kan ikke overføre musikk uten itunes. iphonen min hengte seg opp flere ganger, ble skikkelig treg.

For all del, det er en flott telefon med flott design og enkel å bruke, så hvis man er villig til å bruke kun produkter fra Apple, så er det bare å kjøre på hehe..

Android er så myyye bedre og enklere, krever ingen spesialprogrammer for å brukes. Plugg telefonen rett i pcen og last over det du måtte ønske.

Pr i dag kan du installere flash kompabilitet på Iphone. http://www.dinside.no/848571/slik-faar-du-flash-paa-iphone

Faktisk finnes det flere program for enkel overøring av alle typer filer, som f eks SharePod. Enklere kan det vel ikke bli!

:kaffekopp:

Endret av Goggen
Skrevet

Android er et linux-basert operativsystem som er utviklet av Google. Dette kan brukes på mobiltelefoner, men også på andre enheter som f.eks. lesebrett eller tablet-pc-er. På samme måte som at operativsystemet til iphone brukes på både iphone, ipod og ipad.

Det er mange produsenter som bruker Android i sine smarttelefoner etter hvert, både HTC, Samsung, Motorola og Sony Ericsson. Og sikkert flere.

Hvorfor jeg ikke har iphone? Jeg misliker sterkt at noen andre skal bestemme innholdet på et produkt jeg har kjøpt og betalt.

Nå er Android også kommet til Iphone. Apple tapte også nettopp en rettsak i USA hvor retten slo fast at Jailbreaking av Iphone er lovlig. Dvs at man kan laste ned hundretusenvis av applikasjoner. Apple er selvsagt sur og du mister garantien, men beholder "friheten". Iphone kan også enkelt restores tilbake til fabrikkinnstillinger.

Skrevet

For det første kommer det ikke på tale å betale så mye penger for et abonnement. For meg er det på grensen til galskap. Dessuten finnes det alternativer der ute som virkelig er strålende, som f.eks HTC sin Desire !

Jeg betaler 49,- ekstra for 100 MB data trafikk i mnd. Forøvig bruker jeg Talkmore Link abbonement som ikke koster meg mere enn 39 øre pr sms/min. Det har jeg og mange flere råd til.

Skrevet
[...]Mener du da også det er feil at Tanum bokhandel bestemmer hvilke bøker de vil ha i hyllene sine?

Ignorerer første del, da problemstillingen bare viser at du ikke har giddet å lese hele tråden, eller ikke har maktet å forstå den...

Når du kjøper en av Tanums overprisede dagsplanleggere, kan du rable hva pokker du vil i den. For eksempel en hilsen, et dårlig dikt, husholdningsbudsjettet eller et ex libris. Du eier boka fysisk, ikke Tanum. Du er da vel ikke så stokk stupid at du kjøper ferdigrablede skrivebøker, gjør du?

Skrevet

Du er da vel ikke så stokk stupid at du kjøper ferdigrablede skrivebøker, gjør du?

Nei, men du er tydeligvis så stokk stupid at du ikke skjønner hele bildet jeg forsøkte å trekke!

Apple har de apps de vil i butikken sin. På samme måte har Tanum de bøkene de vil i hyllene.

Apple vil ikke ha det slik at enhver guttunge kan lage en dritt-app og legge ut i Apples butikk. De vil ha kontrollen over hva som puttes i iPhonen.

Det handler ikke om ferdigrablede skrivebøker. Da er det i tilfelle ditt hode det har rablet for...

Skrevet

Er det noe som er inni HTC?

ja ?

Gjest Pucifer
Skrevet

Jeg sitter å vipper mellom iPhone og HTC desire akkurat nå, og tenkte jeg kanskje kunne høre i denne tråden, beklager om jeg kupper den, om hvordan det er med apps på HTC desire. Er det slik som i iPhone, at man bare trykker seg inn på en side og laster ned de spill man vil, eller må man styre og ordne og leite seg frem på internett for å finne spill som passer til Desire?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...