Gå til innhold

Hvorfor har du ikke iPhone?

Fremhevede innlegg

Gjest strykebrett
Skrevet

Anyway: Hva er poenget med innlegget ditt?

Jeg vil tippe at poenget er å dementere påstanden din om popcornpoppende mobiler. Det er ikke påvist noen helsepåvirkning av mobilstråling ut over det som kan tilskrives noceboeffekten til dags dato. Og når det gjelder de popcornvideoene må man være litt tett for å tro på de. Les artikkel her om du er interessert i vitenskapen bak.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Fordi Iphone har en enorm stråling. Og enkeltes helgeunderholdning går derfor ut på å bruke Iphone til å poppe popcorn, for så å legge ut "moroa" på Youtube.

Dette er bare filmtriks. Det utføres ved hjelp av demonterte deler fra mikro-ovner. Og om noen skal få den eniale ideen å prøve så la vær. Du rissikerer å skade deg selv alvorlig. Uansett hvor harmløst prosjektet SER ut at det er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe at poenget er å dementere påstanden din om popcornpoppende mobiler. Det er ikke påvist noen helsepåvirkning av mobilstråling ut over det som kan tilskrives noceboeffekten til dags dato. Og når det gjelder de popcornvideoene må man være litt tett for å tro på de. Les artikkel her om du er interessert i vitenskapen bak.

Skulle til å svare, men støtter heller opp om dette innlegget da det ikke er nødvendig å gjenta :)

AnonymBruker
Skrevet

Trodde tråden het "hvorfor har IKKE du iphone?"

Ikke hvorfor du har en iphone

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for meg er at den blir for dyr og stor! Koser meg med SE experia mini jeg :D

Ellers er jeg ikke helt applefrelst jeg heller..

AnonymBruker
Skrevet

Trodde tråden het "hvorfor har IKKE du iphone?"

Ikke hvorfor du har en iphone

Hvem er det som forteller grunnen til at de har iPhone?

Gjest strykebrett
Skrevet

For å svare på trådens opprinnelige tema: Jeg venter på at Sony Ericson X10 mini pro skal komme i butikken igjen. Den har vært utsolgt en stund men skal visstnok komme inn igjen på tirsdag.

AnonymBruker
Skrevet

Så hvorfor har ikke dere andre iPhone? For dyr? For stor? Andre ting?

Fordi de reklamerer ufint!

I Facebook står det "Vinn en iphone" og man klikker seg inn. Man svarer på et spørsmål og det står "bra!" - tast inn ditt telefonnummer og operatør: dernest tikker meldinger inn på din mobil om at du har blitt abonnent på diverse tjenester so du nå blir trukket kr 30,- for hver uke! Det koster også av melde seg av, og når du gjør det ("STOP" til 2333), får du ingen bekreftelse...abonnementet og trekk i beløp bare tikker.

Snakk om møkka-markedsføring - der potensielle kunder blir regelrett lurt!

:kjefte:

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke Apple som driver med den type greier da .....

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som forteller grunnen til at de har iPhone?

Fortunatus

Skrevet (endret)

:overrasket: Unnskyld meg, men tror du at jeg er rakettforsker? *klør meg i huet* Jeg er ikke så engasjert at jeg har noen som helst interesse av å bruke av tiden min for å bevise det for noen som helst. Skulle jeg grave frem et papir med underskrifter og stempler for å vise til at telefonen popper popcorn? Var det det du tenkte?

Regner IKKE med at man er nødt til å poppe popkorn for å bevise at det er skadelig stråling i det meste av telefoner. Akkurat det finner du mye dokumentasjon på. Og for meg er det tvilsomt at Iphone avgir mindre stråler enn andre telefoner.

Her i huset bruker vi enhver mobil minst mulig. Har opplevd å få eksem av telefoner. Og det holder for meg. Og derfor bryr jeg meg ikke om om det faktisk er sant det man ser på Youtube eller ikke. Hva andre tror og gjør, legger jeg meg ikke oppi. Poenget med innlegget mitt var strålefaren. Og den er ikke mindre når det gjelder smart-telefoner. Om noen her inne er opptatt av bevis, så er man alltids velkommen til å bevise at strålefaren er MINRE med en Iphone... :lur:

Du kommer med en bastant påstand, og så blir du sjokkert og oppgitt over at noen lurer på om du har dokumentasjon?

Eksempel:

Jeg: Jeg har et fjell av diamanter hjemme! Du kan få de om du gjør noe for meg.

Du: Jaha, kan jeg få se de først da?

Jeg: Unnskyld meg, men kan du bevise at jeg ikke har de kanskje? HÆ!?!

:roll:

Innlegget har blitt endret ihht kvingeguidens regler.

Iah, moderator.

Endret av Iah
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke liker Apple, og ajeg synes alle som sverger til Apple er selvgode og jålete.

MEN kjæresten min har iphone og jeg ser at den er raskere, mye mer stabil og har bedre dekning enn min nokia og tidligere htc. Nokia og htc må skrus av og på hele tiden, mens iphonen virker stabil. Jeg skal likevel ikke ha iphone, synes den er for dyr.

Skrevet

Nå gjelder sikkert ikke den her for de nyeste versjonene av iphone, men husker den var litt morsom med en gang iphone kom: iPhone vs rock :gjeiper:

Skrevet

Dette her synes jeg er helt latterlig og en flott påminner av hvorfor jeg sjeldent benytter meg av KG. Man blir nesten "fotfulgt" fordi man tror/mener noe når man helt enkelt har et ønske om å svare TS fra et ståsted som kanskje ikke samsvarer med andres ståsted.

Okay. Jeg vil ikke ha Iphone fordi:

1. Den er stor og klumpete,for MEG (krysser fingrene for at jeg slipper å få masse tull om at den ikke er såååå stor og klumpete og bla, bla, bla)

2. Jeg forguder min Nokia N95, synes det er en knallbra telefon. Den har det jeg trenger.

Og nei, jeg forsøker ikke å si her at den er best. (håper på å slippe argumenter om at den ikke er så bra, at det finnes bedre telefoner, den stråler den også og bla, bla, bla).

Takk til "brutal mann" for et 100 % konstruktivt og FORKLARENDE svar :) Jeg innser at det kan være tull dette med popcorn og skjønner at jeg ikke har noe å være redd for når det gjelder Iphone og hva man ser i disse filmene. Selv om jeg fortsatt tror at en Iphone (og mye annet) ikke er direkte "helsekost for kroppen (huffda... her kom jeg med en personlig MENING igjen, gitt. Men det betyr ikke at jeg er på jakt etter at den meningen må bevises, forsvares og parteres).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke iPhone pga. det høye strømforbruket den har. De jeg kjenner med iPhone må ladde den hver dag og jeg trenger en mobil hvor strømmen varer lengre enn det siden jeg reiser såpass mye o.l. Har nå en Sony Ericsson hvor strømmen varer en uke før jeg trenger å ladde den på nytt, det er utrolig praktisk. Dessuten så er jeg avhengig av tastaturet da jeg skriver SMS hele tiden, og blir gaaal av å taste på touch-skjermen. Men skal bestille meg en X10 mini PRO nå snart, med tastatur og touch-skjerm, perfekt for meg. :) I følge de som har testet den så varer batteriet mye lengre enn bare ett døgn.

Skrevet (endret)

Du kommer med en bastant påstand, og så blir du sjokkert og oppgitt over at noen lurer på om du har dokumentasjon?

Eksempel:

Jeg: Jeg har et fjell av diamanter hjemme! Du kan få de om du gjør noe for meg.

Du: Jaha, kan jeg få se de først da?

Jeg: Unnskyld meg, men kan du bevise at jeg ikke har de kanskje? HÆ!?!

:roll:

Som du ser lenger opp har jeg skjønt poenget. Og det at jeg er sjokkert er dine ord og ikke mine. De som synes at jeg skal si unnskyld for min uvitenhet kan alltids komme med flere eksempler, slik at vi er heeeeelt sikker på at vi klarer å kuppe trådstarter sin tråd.

Endret av nettvenninnen
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke iPhone fordi jeg generelt sett ikke liker Apple. Har Itunes på pc`n med tanke på iPoden, men synes at det bare er herk med hele greia. Har samtidig hørt at endel har hatt problemer med iPhone.

Har selv Sony Ericsson Xperia10,vet selv at den er stor. Men den er enklere å håndtere, og det er enklere å overføre musikk å sånn :) Man trenger ikke å være avhengig av andre programmer for å overføre musikken.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke helt har skjønt greia med iPhone. (Hva ER egentlig greia??? Hva er det den har som ikke andre mob'er har?) Jeg liker heller ikke store mobiler i str. lommebok, og jeg klarer ikke å skrive med touch. Pluss at den er altfor dyr da jeg alltid klarer å miste/ søle på, bli frastjålet mobiler. Kjøpte meg en SE Xperia X10 Mini Pro jeg. Deilig med tastatur!

Skrevet

Den er nåtidens murstein, alt for stor. Den er dyr også. For meg er den ubrukelig på grunn av den uspiselige størrelsen.

har sonyericsson x10mini. Eneste android eller tilsvarende som er liten nok til at jeg gidder å drasse rundt på den.

Gjest Agurkolat
Skrevet

Fordi den er for dyr, og fordi eg ikkje har bruk for ny mobil, endå. Kosar meg framleis med ein gammal SE. Og så kan man faktisk kjøpe iPhone kloner som er mykje billigare enn iPhone og har bedre specs.

Men, har faktisk iPod, som ble kjøpt for 3,5 år siden og funkar framleis. Den blei kjøpt fordi det var den mp3 spillaren på markedet som hadde mest plass (60gb) for minst penge. Bruker ikkje iTunes til den, men MediaMonkey. Da går, i alle fall med dei eldre modelane!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...