Gå til innhold

Hvorfor har du ikke iPhone?

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Synes det virker som alle utenom meg har iPhone. Jeg har ikke helt forstått hvorfor iPhone er best, men det kan jo se an som jeg går glipp av noe, i og med at "alle andre" anskaffer seg en.

Selv synes jeg den er litt stor og klumpete, og kunne helst ønsket meg en lignende telefon, men mye mindre.

Så hvorfor har ikke dere andre iPhone? For dyr? For stor? Andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg er av den kjedelige typen som bruker telefon til å ringe / sende meldinger, og data til å kommunisere via internett.

Dessuten ser jeg touch screen og tenker "tekniske problemer".

Skrevet

jeg har iPhone, hihi. Syns ikke den er så stor, får plass i lomma :) Beste telefonen noen sinne, vil aldri bytte igjen.

Skrevet

Fordi jeg tenkte den var litt unødvendig dyr og flott for meg sist jeg kjøpte mobil. Så da sitter jeg med en kjempegod mobil, litt for ny mobil, som jeg ikke har samvittighet til å bytte ut enda, selv om jeg har veeeeeldig lyst på en iPhone...

Skrevet (endret)

Liker ikke Apple-produkter generelt og den låsing det medfører.

Liker ikke å ha svindyre produkter som skal opp og ned i lommer og fingres med ørten ganger daglig med de miste-/knuse-farene det medfølger.....og all den tiden man da trenger for å gjenopprette alt dilldall man har 'justert' etter å evt ha kjøpt ny.

Liker generelt ikke å skrive tekstmeldinger fordi det går for seint (skriver touch på pc og alt annet er treigt).

Og har du sett hvor mye støv det kan komme i en mobil? Og med støv bakom skjermen på en svindyr telefon - nei glem det....

Nå er jeg dessuten godt over i Linuxverdenen og dessuten bruker jeg bare billige utrangerte pcer hjemme (altså de som er utrangerte på jobb).

Endret av slask
Skrevet

Fordi jeg er av den kjedelige typen som bruker telefon til å ringe / sende meldinger, og data til å kommunisere via internett.

Dette, i tillegg til at jeg har synsproblemer og vil ha muligheten til å kjenne tastene fysisk.

Skrevet

Jeg hadde iphone, og så ble jeg møkkalei av opplegget til Apple. Har nå HTC Desire og den knuser iphone på alle mulige måter.

Skrevet

Jeg hadde iphone, og så ble jeg møkkalei av opplegget til Apple.

Fortell? Jeg har en mann som elsker Apple og skulle helst sett at alt i denne verden var fra Apple. Selv er jeg ikke så opptatt av Apple, men har flere familiemedlemmer i tillegg til mannen som prøver å "frelse" meg.

Skrevet

Apple skal være så vanskelig og egen på alt. Du MÅ ha appleprodukter for å bruke apple. Kan ikke ha flash feks, for det liker ikke apple. Kan ikke overføre musikk uten itunes. iphonen min hengte seg opp flere ganger, ble skikkelig treg.

For all del, det er en flott telefon med flott design og enkel å bruke, så hvis man er villig til å bruke kun produkter fra Apple, så er det bare å kjøre på hehe..

Android er så myyye bedre og enklere, krever ingen spesialprogrammer for å brukes. Plugg telefonen rett i pcen og last over det du måtte ønske.

Skrevet

Apple skal være så vanskelig og egen på alt. Du MÅ ha appleprodukter for å bruke apple. Kan ikke ha flash feks, for det liker ikke apple. Kan ikke overføre musikk uten itunes. iphonen min hengte seg opp flere ganger, ble skikkelig treg.

For all del, det er en flott telefon med flott design og enkel å bruke, så hvis man er villig til å bruke kun produkter fra Apple, så er det bare å kjøre på hehe..

Android er så myyye bedre og enklere, krever ingen spesialprogrammer for å brukes. Plugg telefonen rett i pcen og last over det du måtte ønske.

Ok. Høres litt tungvint ut å måtte ha alt annet Apple også, ja.

Skrevet

Fordi jeg hadde en ganske ny mobil da første iPhone kom, så jeg var fornuftig og ventet. Tenkte jeg skulle vente på iPhone 4, men nå har det vært så mye skrevet om antenneproblemer og sikkerhetshull i den så jeg tenker jeg venter litt til og ser om det kommer noen effektive fiks av sikkerhetshullene i det minste.

Kunne like gjerne tenkt meg en android-telefon, men så er det det at jeg har mac hjemme og regner med at en iPhone ville kommunisere rimelig greit med hjemmemaskinen.

Skrevet

Fordi jeg ikke er noe glad i touchtelefoner, fordi jeg har lange negler, og det gjør det vanskelig å skrive på en skjerm, istedet for taster.

Fordi den er glatt, og jeg er veldig ofte slepphendt.

Og fordi jeg ikke helt forstår hva som er så jævlig bra med den. Jeg har prøvd flere ganger med venner, men jeg kan ikke si at jeg forguder den.

Skrevet

Fordi Iphone har en enorm stråling. Og enkeltes helgeunderholdning går derfor ut på å bruke Iphone til å poppe popcorn, for så å legge ut "moroa" på Youtube.

Skrevet

Jeg boikotter alt av Apple-produkter så lenge Apple kun støtter Apple, for å si det slik. Så hos meg blir det nok HTC når jeg en gang skal oppgradere telefonen min.

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å betale en svindyr markedsføringsjippo for et gjennomsnittsprodukt som binder meg på hender og føtter.

Husk historien gjentar seg: Apple sine alt-utenom-PC-dingser begynte med iPod - en mekanisk svak, billig men brukervennlig mp3-spiller, som utseendemessig var et designmareritt. Men de som dengang var nerder og levde binære og hexadesimale liv brukte dem. Det fikk dem til å se enda nerdere ut, med denne hvite firkanta plastdingsen med hvit ledning og ørepropper, hvor alle andre konkurrerte om å se mest mulig futuristisk ut i utforming og farve. Den ble kul, fordi den var ukul. Men den var lett og betjene. De andre krevde at du leste bruksanvisning og lærte tjuvtriks, for å kunne bruke dem, mens iPod var "intuisjonsstyrt".

Så begynte alle andre å bli lettbetjente, og du slapp til og med å laste inn driver først på de fleste. Men iPod måtte ha iTunes. De andre kunne du bruke med eller uten program for arkivet. Så lagde de avansertere iPoder, og prisen skjøt til himmels. Dermed ble dette billige, men lettbetjente "drittproduktet" hypet til himmels, og alle ukule sofaslitere kjøpte seg fame ved å ha hvite plugger stikkende ut fra øregangene.

Som smarttelefon er iPhone middels, mens prisen er høy. Den støtter ikke andre formater på tillegsprogrammer enn det Apple tillater, så du må hele tiden betale dem, og kan ikke hente ned gratis dugnadsinnsats og programmer for dine særinteresser fra nettet. Dessuten får du bedre smarttelefoner billigere fra konkurrentene, som er kjappere og "smartere". At iPhone er så steike bra, er noe vi tror fordi Jobs markedsføringsavdeling forteller oss det. Men den topper reklamasjonsstatistikken, og iPod toppet i fjor statistikken for misfornøyde reklamasjonskunder. Telefonen er grei når den funker.

At det er lett å finne entusiaster er ikke så rart. Overgangen fra vanlig mobil der du kan Wappe, snakke og sende tekstmeldinger er jo himmelropende. Men det er fortsatt en telefon, og ingen datamaskin.

Derfor valgte jeg i denne omgang (for et år siden) å kjøpe en standard mobiltelefon, med knapper og de mest avanserte funksjonene gjemt litt i bakgrunnen. Er sjelden langt unna en PC eller en bærbar, og da er det bare frustrerende å prøve å gjøre noe særlig på mobilen annet enn å ringe og svare på en og annen melding.

Venter heller en generasjon til, når PC-delen i dem begynner å bli litt kraftigere, før jeg vurderer en sånn telefon. Lar dere betale for å fikse barnesykdommene, før jeg kjøper. :lur: Men det blir neppe noe fra Apple, for jeg er sterkt imot monopoler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde iPhone, men byttet den ut med en HTC Wildire. Synes oppdateringen til iOS4 var så "hypa opp" at det var grusomt, den er fullstendig verdiløs i mine øyne. Jeg ble fullstendig gal av at alle programmene (også de som ikke multitasket) la seg nede i task-switcheren, og den begynte plutselig å sluuuuke strøm. I tillegg synes jeg alltid iPhonen var litt for stor. Men før jeg prøvde en HTC Desire, trodde jeg at jeg aldri skulle bytte ut iPhonen..

Mannen hadde også iPhone, men byttet den ut med en HTC Desire, og den var griselekker. Jeg lånte den noen dager, og det tok ikke mange timer før jeg innså at jeg også måtte få meg en Android-tlf. Nå er jeg helt forbløffet over alle valgmulighetene og hvordan jeg kan få tlf til å fungere akkurat slik jeg vil (uten å måtte jailbreake eller gjøre andre "ulovlige" ting), og kan ikke fatte at noen foretrekker iPhone.

Det skal sies at jeg har en MacBook jeg er veldig glad i, og når det kommer til datamaskinen er det heller tvilsomt om den noengang blir noe annet enn en Mac. I motsetning til iPhone fungerer Mac OS perfekt til mitt bruk og behov.

Når iPhonen skulle byttes ut valgte jeg Wildfire fordi den er ganske mye mindre i størrelse og jeg er en av få som ikke liker amoled-skjermer. Mannen sin tlf er omtrent ubrukelig for meg utendørs, da vil jeg heller ha en som fungerer hele tiden, men som har dårligere oppløsning. Er blitt veldig glad i Wildfireren min og Android.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi Iphone har en enorm stråling. Og enkeltes helgeunderholdning går derfor ut på å bruke Iphone til å poppe popcorn, for så å legge ut "moroa" på Youtube.

Kan du bevise det. Ikke linke til en youtube-film, men faktisk bevise det?

For jeg vet at mange har prøvd eksakt det samme uten at det fungerer i det hele tatt, og derfor tror jeg nok at det bare er bløffing :P

I tillegg så er jeg hypersensitiv mot stråling, og jeg ragerer ikke noe mer på samboerens iPhone enn hva jeg gjør med mange andre telefoner ;)

Skrevet

Fordi jeg ikke gidder å betale en svindyr markedsføringsjippo for et gjennomsnittsprodukt som binder meg på hender og føtter.

Det tenker jeg også. En kompis av mannen min jobber i elektrobutikk. Han sier at "alle" spør etter iphone og han mente det var fordi iphone er bedre enn alt annet. Da han sa det hadde jeg bare tre ord som svar til han: reklame, reklame og reklame. Ganske enkelt så spyr Apple ut enormt med pr for denne saken så folk blir nærmest hjernevasket. På samme måte som at Coca Cola er den mest solgte brusen, men ikke nødvendigvis den beste brusen.

Skrevet

Fordi jeg er godt nok fornøyd med min HTC touchtelefon og fordi jeg syns iPhone er altfor dyr i forhold til det man faktisk får

AnonymBruker
Skrevet

At iPhonen har noe mer stråling enn andre smart-telefoner er bare bullshit. Og man kan ikke poppe popcorn med den. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...