kimmi Skrevet 30. september 2003 #1 Skrevet 30. september 2003 hei! jeg har fått en ny ide! nå skal jeg finne noen nydlige strikkeoppskrifter til kjoler og dermed skal prinsessene våre få strikka brudepikekjoler. det må da bli vakkert?!?!? :D så hvis noen vet om noen nydelige oppskrifter så mail i vei!
Snurre Skrevet 30. september 2003 #4 Skrevet 30. september 2003 Måtte bare forsikre meg Gå i en garnbutikk å se ! Min niese har fått en strikket "bunad" og den er kjempe søt :D
kimmi Skrevet 30. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2003 har stresset rundt m to små i hele formiddag... trodde det var verdens enkleste ting å få tak i slike oppskrifter jeg.... det viste seg å ikke være. vel, jeg fant oppskrifter men ikke slike jeg ser for meg....
Snurre Skrevet 30. september 2003 #6 Skrevet 30. september 2003 har stresset rundt m to små i hele formiddag... trodde det var verdens enkleste ting å få tak i slike oppskrifter jeg.... det viste seg å ikke være. vel' date=' jeg fant oppskrifter men ikke slike jeg ser for meg....[/quote'] Hvordan ser du de for deg ? Kanskje jeg kan hjelpe ?
kimmi Skrevet 30. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2003 de skal selvsagt være usedvanlig vakre! helst med litt bredde i skjørtet slik at de kan danse rundt og rundt..... :D nei for å være helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg ser for meg. men jeg vil de skal være prinsesser denne dagen... og det blir de i nydelige strikka kjoler. Vet du kompis!!!!! ( )
Gjest Muppi Skrevet 30. september 2003 #8 Skrevet 30. september 2003 Hmmm...klarer ikke helt å se det for meg. Skal det være vinterbryllup??Skal du også ha strikket brudekjole???Det må jo stå litt i stil med hverandre.
kimmi Skrevet 30. september 2003 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2003 himmel er det så vanskelig? nydelige sommerkjoler, hvite og strikka. jeg skal naturligvis ikke ha strikket kjole!!!! jaja. det skal bli veldig bra forstår dere. selv om dere kanskje ikke tente på ideen.
Pip Skrevet 30. september 2003 #10 Skrevet 30. september 2003 Trur det kan bli kjempefint!! Det finst jo mange nydelege strikka dåpskjolar (tykkjer det er det aller finaste) - med skjørt i kunststrikk, og strikka i tynt kvitt bomullsgarn. Noko sånt du ser for deg? Berre med visse i skjørtet sjølvsagt... Lukke til - så stilig med noko litt originalt!
jea Skrevet 30. september 2003 #11 Skrevet 30. september 2003 Men husk att det kan bli forferdelig varmt med strikka kjoler på sommern da...
Maja04 Skrevet 30. september 2003 #12 Skrevet 30. september 2003 jammen, strikk det i et lett mønster og lett garn (som ikke klør!) og da tror jeg nok de blir kjempe flotte. Tror nok det sikkert ikke blir så varmt som i Kjolen... Det kan jo være småsurt på sommeren også og da er det nok veldig greit at de ikke går nesten "nakne"... Lykke til! Håper du finner et fint mønster :D
Vimsevips Skrevet 30. september 2003 #13 Skrevet 30. september 2003 Mener å huske fra bunken av strikkeoppskrifter hos svigermor at Sandnes Garn, kan ha noe av det du er på jakt etter. (Skal dit i helga, så jeg kan se hva ho tryller frem da, om du vil) Men, du må bla, for de var ikke av de nyeste. Ellers kan du jo også kikke på Rauma Garn, de pleier også å ha mye fint i kjoler. Lykke til !
kimmi Skrevet 30. september 2003 Forfatter #14 Skrevet 30. september 2003 til vimsevips, takk o takk! og takk til dere med positive tilbakemeldinger; det er hyggelig med slike. og til dere andre; godt vi har ulike meninger! det må være lov. jeg er helt sikker på at dette blir bra, og jo mer jeg tenker på det jo sikrere blir jeg. i juni er nok ikke strikkekjole for varmt- jeg skal jo ikke kle de i ulltøy da!!! strikkekjoler kan være både luftig og varme, alt ettersom. må nok ut på leting igjen, litt tidligere på dagen før de to små blir for trøtte (og lei)... ah, det er spennende med planlegging!
vårbruden Skrevet 1. oktober 2003 #15 Skrevet 1. oktober 2003 Jeg henger forsåvidt med på ideen din, men pass på hvilket garn du bruker, for om sommeren når det blir varmt, kan unger bli ganske uggene og garn kan lett bli en plagsom sak for de å ha på seg. Ellers; hva med å bestille brudepikekjoler fra Lilly i DK og få dem postet over; veldig billig løsning det også! Klem Vårbruden
kimmi Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #16 Skrevet 1. oktober 2003 Jeg henger forsåvidt med på ideen din, men pass på hvilket garn du bruker, for om sommeren når det blir varmt, kan unger bli ganske uggene og garn kan lett bli en plagsom sak for de å ha på seg. Ellers; hva med å bestille brudepikekjoler fra Lilly i DK og få dem postet over; veldig billig løsning det også! Klem Vårbruden har tenkt tanken. til og med kontaktet lilly. men "alle andre" har slike kjoler - og da vil ikke jeg. vi skal ha enenkel og "rent" sermoni, med flott musikk og flotte kjoler. herremin hatt, det er jo nydelig bomullsgarn å få kjøpt, det har da aldri klødd?
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2003 #17 Skrevet 1. oktober 2003 De blir sikkert kjempesøte i hjemmestrikkede kjoler!! Gøy med noe som ikke alle andre har!! Lykke til med strikkingen..... :blunke:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå