AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Jeg hater de er så lei har slitet med kviser siden 17 års alderen og er 26 nå . Flere her som har slitet/sliter med kviser. Fortell om da kvisene var på sitt verste og hvordan du følte deg? Jeg var verst på vidregående husker alle jentene i klassen hadde helt ren hud,men jeg hadde store byller i begge kinnene.Skjulte dette med masse foundation,men når jeg ser på bildene så synest det sikkelig.Jeg var så flau over meg selv turte ikke overnatte hos venninner pg huden min den ødela så mye for meg...Kviser er noe dritt og folk som ikke har dem er HELDIGE.
tirilla Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Ja...du er ikkje åleine,sjøl om det følest som alle andre har perfekt hud.....eg ha sett ut som et "monster" sida eg var 10 år gammal...dekka meg med all verdens fundation og pudder og alltid følt meg stygg og oversminka...i periodar av livet har det blitt beire av p-pille bruk..men no et halvt år ette at eg slutta på p-pilla ser eg verre ut en nåken gang... det ødelegge so masse av kvardagen...det e so stygt!!!! det e so trist å måtte ha på seg maske med sminke for å sjå normal ut....og alle rare blikk og kommentara pga all sminken er forferdeleg opp i det heile...... har prøvd masse lege middel..ingenting hjelpe...no er eg 25 år og trur eg er dømd til å leve et liv me stygg hud, trur aldri huda mi vil bli bra...vil alltid ha masse arr og spor ette den huda eg har no......ja det gjer livet ulykkeleg...singel på 3 året...ingen som vil ha det oversminka ansikte mitt,når dei ser meg på nært hold... livet er urettferdig...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Know the feeling Blei også erta for det igjenom hele ungdomskolen osv. Men begynte på Diane ppiller, og etter 6 mnder var de borte! "Redda" meg iallefall Er 28 år nå, og ikke vært plaget med det siden. Hvorfor ikke prøve diane da?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Ja...du er ikkje åleine,sjøl om det følest som alle andre har perfekt hud.....eg ha sett ut som et "monster" sida eg var 10 år gammal...dekka meg med all verdens fundation og pudder og alltid følt meg stygg og oversminka...i periodar av livet har det blitt beire av p-pille bruk..men no et halvt år ette at eg slutta på p-pilla ser eg verre ut en nåken gang... det ødelegge so masse av kvardagen...det e so stygt!!!! det e so trist å måtte ha på seg maske med sminke for å sjå normal ut....og alle rare blikk og kommentara pga all sminken er forferdeleg opp i det heile...... har prøvd masse lege middel..ingenting hjelpe...no er eg 25 år og trur eg er dømd til å leve et liv me stygg hud, trur aldri huda mi vil bli bra...vil alltid ha masse arr og spor ette den huda eg har no......ja det gjer livet ulykkeleg...singel på 3 året...ingen som vil ha det oversminka ansikte mitt,når dei ser meg på nært hold... livet er urettferdig... :klemmer: Hva det med folk og blikk egentlig.Det virker som om de gleder seg over å se på folk som har noe rart eller er annerledes enn normale.Kviser er ikke noe man velger å ha og ingen vet hvor vannskelig det er å bli kvitt dem heller.For noen så har kostholdet ingen verdens ting å si. Hvorfor slutta du på pillen?Hvis det hjelper deg kan du jo starte igjen.For meg så hjelpøer den veldig og jeg går på det pga kvisene.Har du prøvd rocuttan?Mange blir kvitt kvisene for alltid med disse pillene. Jeg forstår deg kjempe godt og kjenner meg igjen i alt du skriver TS
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Know the feeling Blei også erta for det igjenom hele ungdomskolen osv. Men begynte på Diane ppiller, og etter 6 mnder var de borte! "Redda" meg iallefall Er 28 år nå, og ikke vært plaget med det siden. Hvorfor ikke prøve diane da? ts her jeg bruker diane ja de hjelper,men så snart jeg slutter er det svææææærre byller ove rhele trynet.
tirilla Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 begynnte på diane når eg var 12 år..!!! og ette mange år på p-pillar og no når eg ha vore singel so lenge så valgte eg å slutte...og merka stor forskjell på heile kroppen...ned i vekt osv...mange fordeler...so vil i grunn ikkje proppe i meg p-pilla meir..de e jo ikkje bra..kan ikkje gå på det heile livet...... roucctane har eg prøvd å få 2 ganger hos hudlege..men de e mange år siden sist eg prøvde..ha som sagt lært meg å leve med de mens eg gjekk på p-pille og de ikkje var so gale....men no i sommar har eg virkeleg vurdert roucctane...men så e de alle bivirkningane og skrekk historiene frå folk det ikkje har hjelpt på............. unne ingen kviser....det søtaste ansikt blir fælt når huda er full av sår og skorper..arr...og lag på lag me sminke.... ja kommentara og blikk..er eg blitt vand me..og dei som aldri har hatt ei kvise har ikkje forståelse for all sjuling og sminking.... mange trur de e sminke,ureinslegheit og feil kosthold...men nei neppe...det er berre ei medfødt svakheit....som ødelegge veldig mykje..og ja sosiale festa og sånnt og...ofte eg ha meldt avbud og ikkje orka å gått fordi eg ha sett so fæl ut.. Måtte det en dag dukke opp en vidunderkur..
Periwinkle Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Jeg sliter med det samme, men ikke like ille som i tenårene. Jeg hadde dårlig selvbilde allerede før jeg fikk kviser, og da de kom ble alt mye verre. Jeg fikk ikke direkte kommentarer, men så blikkene og hørte hviskingen. Da jeg var 15 tror jeg, begynte jeg på tetralycal/tetracycliner for å prøve om det hadde noen virkning, og jeg ble noe bedre, men ikke på langt nær kvitt kvisene. I tillegg fikk jeg store problemer med fordøyelsen og kraftige mageproblemer som til tider hindret meg i å få trent skikkelig fordi jeg var så oppblåst hele tiden. Jeg gikk på tetralycal frem til jeg var 17, men da valgte jeg å slutte, pga at bivirkningene ødela for de fleste aktiviteter, noe som ikke videre hjalp på selvbildet. Det hjalp ikke nevneverdig heller at kvisene ikke kom bort. Fra jeg var 17 frem til i dag, har stort sett det eneste vært p-piller og diverse reseptbelagte kremer, pluss renseprodukter fra apoteket som skal være gunstig mot kviser. Jeg er i perioder så og si uten store byller, og bare med små røde flekker, noe som definitivt er en forbedring fra tidligere,, men kvisene er der. Jeg spurte for et halvt års tid siden om muligheten for roccutanbehandlig, fordi jeg var så rålei av kvisene. Hudlegen mente jeg hadde et for lite problem til en slik behandlig og bare skrev ut to typer kremer isteden. Disse hjalp på samme måte som tetralysalen gjorde, men jeg ble ikke kvitt kvisene. Når mine nevøer begynner å kommentere: Hvorfor har du så masse utslett i ansiktet? Hvorfor ser det ut som du har vannkopper? Du har jo blå flekker i ansiktet. Da rører det ved noe i kroppen som helst ikke bør røres ved. Det er så tøft og tungt at jeg nesten til tider bare vil grave meg ned. Jeg var til Gynekolog for noen måneder siden, og ble testet for PCOS, noe som kan være årsaken til noe av kviseproblematikken min... Det ble hverken påvist eller avvist at jeg hadde PCOS, noe som er meget frustrerende med tanke på det meste. Jeg fikk vite at med PCOS kan det være problematisk å få barn, men de ville ikke teste dette før jeg fylte 25. Jeg ønsker heller å vite det nå, så jeg kan forberede meg.. istedenfor å vente til jeg mest sannsynlig begynner å prøve å få barn. Så dette med kviser har virkelig påvirket livet mitt, og jeg sliter fremdeles, men skal prøve meg på en ny runde til legen snart nå, for å prøve å få et svar på både PCOS - spørsmålet og hvordan i H... å bli kvitt kvisene.
Gjest FrkLinnea Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 Prøv å kutte ut melk. Jeg har hatt mye kviser i 10 år, fra jeg var 13 til nå, men etter å ha kuttet ut melk og alle melkeprodukter har jeg NULL kviser. Er såklart ikke sikkert det vil fungere for deg, men det er en enkel og billig ting å teste ut. Si ifra hvis det funker;)
Wonders Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 jeg har hatt kónger og kviser siden jeg var 14, er nå 30. Og jeg har masse arr og litt kviser ennå hver uke. Jeg ser på andre jenter, og de har plettfri hud. Så åpner de munnen og vi snakker litt sammen. Da viser det seg ofte at de har sår i hjertet som ikke synes på utsiden. Uhelbredlig smerte de må bære på inni seg,... Da er jeg glad min "smerte" synes for alle hver dag. For jeg har ingen slik smerte inni meg, jeg har bare arr som leges. ************************
Winona Skrevet 7. september 2010 #10 Skrevet 7. september 2010 Hilde Christina sin blogg har reddet huden min! :D Før var jeg pizzatryne nå har jeg bare èn kvise en sjelden gang iblant! Herlig!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #11 Skrevet 7. september 2010 Siden Diane hjelper deg kan det virke som om problemet er hormonelt. Riktig hudpleie er selfølgelig viktig, men de "små tingene" kan ofte hjelpe på. Du spør ikke etter råd, men jeg tar meg friheten å komme med noen alikevell.. - Å "pille" og ta seg mye i ansiktet er ikke bra. - Skifte putetrekk ofte er viktig. Det er en bakteriebombe. - Vask av sminkeredskaper. - Bruke lite sminke så huden for "fred" til å lege seg. (Vet dette ikke er så lett når man helst vil dekke hele trynet med sminke.. ) - Kosthold er alfa-omega for balanse.
ondebanan Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 (endret) Jeg har hatt problemer med kviser hele veien jeg og, dog ikke så mye i kinnene, og ikke hele fjeset på en gang. Har dog alltid hatt minst fem stykker samtidig, og de siste årene masse rundt munnen, og de gjør VONDT! Det som hjalp MEG var å skifte hudpleierutine og sminkevaner! Jeg er nøye på å bruke rens og toner hver morgen og kveld, fuktgivende hudkrem, nattkrem for uren hud og rensemasker og skrubb jevnlig. Slutter jeg med dette, kommer kvisene tilbake med en gang. Jeg passer også på å bruke mineralmakeup, siden det ikke inneholder mineraloljer som tetter til porene og gjør det verre. Det med mineralolje er veldig viktig! Bruk litt penger på å bruke hudprodukter fra hudpleier. de koster litt mer, men å ta vare på huden sin i lengden er mye mer effektiv enn sjokkbehandlingene fra hudlegen. Det jeg bruker per nå: Decleor rens for uren hud (den tørker ikke ut huden, slik mange andre renser for uren hud gjør) Decleor toner for normal hud Decleor hydra floral dagkrem Decleor ylang ylang balm nattkrem Decleor rensemaske Skrubb fra MD Formulations MD Formulations Contious Renewal Serum (etter toner, før hudkrem) Både Decleor og MD Formulations er anbefalt på det sterkeste! (nå høres jeg ut som en reklame her, men det har faktisk gjort huden min normal!) Endret 8. september 2010 av ondebanan
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #13 Skrevet 8. september 2010 Det jeg bruker per nå: Decleor rens for uren hud (den tørker ikke ut huden, slik mange andre renser for uren hud gjør) Decleor toner for normal hud Decleor hydra floral dagkrem Decleor ylang ylang balm nattkrem Decleor rensemaske Skrubb fra MD Formulations MD Formulations Contious Renewal Serum (etter toner, før rens) Hehe
ondebanan Skrevet 8. september 2010 #15 Skrevet 8. september 2010 Hehe Haha, oj! Det var ikke det jeg mente. Skulle stå KREM. haha
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #16 Skrevet 8. september 2010 ? Jeg tolket det som at hun tar på serum før rensen, altså vasker hun vekk serumet. Men regner med det var en skrivefeil.
ondebanan Skrevet 8. september 2010 #17 Skrevet 8. september 2010 Definivt skrivefeil. serum skal være Etter toneren og før dagkremen. Man skal jo ikke ta på toner før rens heller
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #18 Skrevet 8. september 2010 Hilde Christina sin blogg har reddet huden min! :D Før var jeg pizzatryne nå har jeg bare èn kvise en sjelden gang iblant! Herlig! Hvor mye fikk du betalt for å gå rundt å reklamere for henne i alle innleggene dine?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #19 Skrevet 8. september 2010 jepp du som reklamerer for hun hilde kristina dama kan du skrive hva du gjorde siden det halp deg sååååååååååååååå mye.Og hvis kvisene er hormonelle kan vel ikke hudpleie produkter og mat hjelpe meg.Hilsen ts
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #20 Skrevet 8. september 2010 jepp du som reklamerer for hun hilde kristina dama kan du skrive hva du gjorde siden det halp deg sååååååååååååååå mye.Og hvis kvisene er hormonelle kan vel ikke hudpleie produkter og mat hjelpe meg.Hilsen ts og hun anbefaler bare decleor og md formulations. Og det funker desverre ikke for alle!! Decleor gjorde huden min stygg, tålte ikke planteoljene, eller gav ikke nok fukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå