Gå til innhold

Pris på middagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på middagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve maten ute drikke kommer på rundt 23.000kr mener jeg vi kom fram til. Da er det snakk om 3-retters til ca 55 gjester. Dette er da på hotell som vil si at det koster litt.

Skrevet (endret)

Det er ca 700 kr pr kuvert. Med rundt 40 gjester kommer dette på ca 28000 kr. I tillegg kommer alkohol og annen drikke under middagen. I denne prisen er det også inkludert selve lokalet, kokker, servitører etc. 5000 kr av denne summen er allerede betalt som en del av et depositum. Med alkohol ender vi nok opp på omkring 45000 kr til sammen. Skal sies, jeg har tatt litt i beregningene, og tror nok ikke ender på så mye som 45000 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg mener det ble drøyt 23 000 inklusive alt for 36 mennesker. Det var helt latterlig lite, jeg vet ikke hvordan de fikk det til for menyen var førsteklasses:

2 lefseruller pr. person med gravlaks og gravet elgfilet

indrefilet av reinsyr med tilbehør (3 indrefileter pr. pers)

Karamellpudding

Til maten ble servert vin og øl til de som ville ha det

Vi gikk et annet sted for kaffe og kaker og videre fest, der hadde vi kjøpt inn alt selv og hva den regningen kom på, vet jeg ikke.

Jeg begynner å innse at vi fikk en veldig bra pris.

Skrevet (endret)

Nå er dette 6 år siden da, men vi betalte ca 7500,- for maten eksklusiv drikke med og uten alkohol da.

Vi var 36 til middagen mener jeg.

Og dette inkluderte en kokk som anrettet maten på lokalet, og 2 eller 3 servitører, hvor den ene ble igjen for å ta hånd om baren vi hadde laget til (var på et grendehus).

Da hadde de vasket alt av tallerkner, bestikk og glass underveis også.

Så når de som skulle ordne dette dagen etterpå kom, så var det ingen rydding omtrent igjen. Og det var ikke avtalt at de skulle gjøre, men de tok heller ingenting ekstra for det.

Og vi hadde følgende meny

spekeskinke og melonsalat til forrett

kalvestek med nydelig saus og masse gode grønnsaker til hovedrett

dessert var en nydelig sjokolademousse med krem, karamellknekk og raspet sjokolade.....

Endret av *Mocca*
Skrevet

vi har fått pris på 32000 for 90 pers, men vi blir bare 80 ca.. men i denne prisen er ikke drikke og pynt med, men duker, servietter, manskap, rydding og slikt er med i prisen =D

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Vi har tenkt litt på koldtbord, har lest at det blir billigere. Og så langt har vi regnet på at vi blir 50 mennekser. Og så får folk velge litt selv hva de vil ha å spise også.

Skal snart begynne å ringe rundt og høre på priser. Synes det er litt greit å høre hva andre har brukt og hvor mye man burde regne med.

Skrevet

275,- per person for middag. 47 gjester, så det ble ca 13.000,-.

Skrevet

TS her. Vi har tenkt litt på koldtbord, har lest at det blir billigere. Og så langt har vi regnet på at vi blir 50 mennekser. Og så får folk velge litt selv hva de vil ha å spise også.

Skal snart begynne å ringe rundt og høre på priser. Synes det er litt greit å høre hva andre har brukt og hvor mye man burde regne med.

Vi har et slags koldtbord (men uten de ekle standardrettene..), masse sjømat, og flere typer varm mat. Rett og slett en god buffet!

Vi har gjort en avtale om fast pris til kokkene og servitørene, også kommer ingredienser utenom. På den måten har vi anledning til å skaffe endel mat gjennom bekjente som f.eks. jakter elg, jobber på fiskebåt el.l. Vi skaffer det vi kan, også ordner kokkene resten.

For jobben skal kokkene og servitørene 24.000 kroner inkl moms og alt sånn. Dette er til 110 personer da.. Ingrediensene er stipulert til et sted mellom 15.000-20.000. Men nå fikk jeg f.eks ordnet 10 kg gratis kongekrabbe her en dag, så vi sparer mye på mat som normalt koster flesk.. :rødme:

Skrevet

Vi betalte kr 495 per pers for 4 retter. Det var inkludert kokk, men ikke oppdekking, servering osv. Vi hadde 80 tilbords, og hver rett ble lagt ferdig på tallerkenen til hver gjest.

Skrevet

Vi har fått tilbud om middag fra 320,- pr. pers. halv pris for barn under 12 (forrett, 2 serveringer av hovedrett og dessert). Kan være det blir litt dyrere da vi ikke har funnet ut hvilken meny vi vil ha enda. Drikke kommer utenom.

Skrevet

Vi skal ha helstekt gris med tilbehør, og betaler 250 per person for dette. Tilbehør er grønnsaker og salater + hjemmelaget potetsalat + fløtegratinerte poteter + flatbrød + dressinger. Om vi ønsket noe på bordet utover dette så kunne de fikse det:) Er veldig fornøyd med prisen :) Det skal serveres som en buffet, de ordner med mat og påfyll av diverse på matbordet. Vi må lselv ordne servitører til å ta av tallerknene på bordene, satser på at noen venninner av mamma vil hjelpe oss med dette til en god pris ;)

Skrevet

Vi betaler 1050 per pers. Vi har fått nice price gjennom kjente, da egentlig pris er 1150 pluss moms. Prisen er inkludert 3 retters middag, servering, drikke til maten, fri bar etter maten, pynting av lokaler. Ja rett og slett ALT! Men ser vi betaler ganske mye mer enn mange andre her!

Skrevet

Vi betaler 1050 per pers. Vi har fått nice price gjennom kjente, da egentlig pris er 1150 pluss moms. Prisen er inkludert 3 retters middag, servering, drikke til maten, fri bar etter maten, pynting av lokaler. Ja rett og slett ALT! Men ser vi betaler ganske mye mer enn mange andre her!

Det er ikke sikkert det er så ille. Vi har jo en del kostnader til servering, drikke bar og pynting.

Skrevet

Jeg syntes det der var en veldig bra pris jeg da men. Hvis det er inkludert drikke kommer dere til å spare mye penger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Mahareth
Skrevet

Vi betalte 650 kr per kuvert. Det var 3-retters middag, drikke, blomster, servering, brudesuite, alt egentlig inkludert. Med unntak av alkohol. Hotell.

Skrevet

Det er ikke sikkert det er så ille. Vi har jo en del kostnader til servering, drikke bar og pynting.

Jeg syntes det der var en veldig bra pris jeg da men. Hvis det er inkludert drikke kommer dere til å spare mye penger.

Mvh Yvonne

Jeg trodde også at den prisen var ganske fin... men jeg har jo ikke peil på hvor mye drikke og servering kan koste, syns bare det var så billig med nedi 300 kr per kuvert her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...