Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god venn som jeg har kjent i snart 6 år nå. De siste årene har han fått seg dame, og de er nå forlovet. Det har aldri vært noe seksuelt mellom oss, men han er virkelig en jeg bryr meg om og som jeg kan snakke med ALT om! Vi kan snakke i opptil timesvis hver kveld, stort sett på MSN. Jeg har aldri møtt forloveden hans heller, da vi bor et stykke fra hverandre.

Det jeg er redd for er at vi har for mye kontakt nå når han har dame. Jeg tenker bare at dersom det hadde vært JEG som var sammen med han, så vet jeg ikke om jeg hadde likt den kontakten vi har så godt!:S Han sier at hun synes det er helt i orden og at hun stoler på han, og det vet jeg jo at hun har all verdens grunn til! Hun tillot også at jeg kom på helgebesøk til han en helg hun var på ferie! Og hun har aldri møtt meg engang!!! Det skjedde jo ingen verdens ting den helga, selvfølgelig vil jeg si. Men jeg synes likevel det er litt spesielt? Vil jo absolutt ikke miste han som venn, og han og jeg vet jo veldig godt at det aldri vil bli snakk om noen som helst form for kjærlige følelser ovenfor hverandre. Likevel er jeg redd dette er noe som gnager på dama hans uten at hun kanskje ønsker å si det.

Noen som har noen tanker/råd/erfaringer/meninger her?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reis til ham en helg hun også er hjemme, så får dere møtt hverandre :) Hadde min bestekompis fått seg dame, ville jeg ha møtt henne snarest mulig :)

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Har en god venn som jeg har kjent i snart 6 år nå. De siste årene har han fått seg dame, og de er nå forlovet. Det har aldri vært noe seksuelt mellom oss, men han er virkelig en jeg bryr meg om og som jeg kan snakke med ALT om! Vi kan snakke i opptil timesvis hver kveld, stort sett på MSN. Jeg har aldri møtt forloveden hans heller, da vi bor et stykke fra hverandre.

Det jeg er redd for er at vi har for mye kontakt nå når han har dame. Jeg tenker bare at dersom det hadde vært JEG som var sammen med han, så vet jeg ikke om jeg hadde likt den kontakten vi har så godt!:S Han sier at hun synes det er helt i orden og at hun stoler på han, og det vet jeg jo at hun har all verdens grunn til! Hun tillot også at jeg kom på helgebesøk til han en helg hun var på ferie! Og hun har aldri møtt meg engang!!! Det skjedde jo ingen verdens ting den helga, selvfølgelig vil jeg si. Men jeg synes likevel det er litt spesielt? Vil jo absolutt ikke miste han som venn, og han og jeg vet jo veldig godt at det aldri vil bli snakk om noen som helst form for kjærlige følelser ovenfor hverandre. Likevel er jeg redd dette er noe som gnager på dama hans uten at hun kanskje ønsker å si det.

Noen som har noen tanker/råd/erfaringer/meninger her?

De har tillit til hverandre. Og dette er en vidunderlig ting som nyforelsket ungdom har. Når man blir en gammel knark som meg, så er det vanskelig å ha slik tillit. Spesielt når man har blitt forrådt av de som står deg nærmest, flere ganger. Tilliten er et tog som forlengst har forlatt min togstasjon.

Skrevet

Reis til ham en helg hun også er hjemme, så får dere møtt hverandre :) Hadde min bestekompis fått seg dame, ville jeg ha møtt henne snarest mulig :)

Lykke til :)

Ja jeg har sagt til han at jeg gjerne vil møte henne, og han vil at jeg skal møte henne også!!:) Selv om han sier han hadde synes det hadde vært litt rart i og med at jeg nesten vet mer om han enn dama hans gjør..:S Men han elsker dama, og jeg synes det er så herlig å se hvordan han varter henne opp og respekterer henne (har selv ekstremt dårlig erfaring med menn, så godt å se at det finnes NOEN brukbare..:P), så jeg har absolutt lyst til å treffe henne!!! :)

Gjest Awsome
Skrevet

Ikkje alle damer er sjalue hodeløse monstre som har vansker med at typen har jentevenner. :popcorn:

Du kan jo prøve å få møtt dama hans då..

Skrevet

Jeg ble kjent med en via skole og kurs. Han var i et forhold som hadde vart i flere år... Vi var sammen i alle friminutter og pauser og møttes av og til utenfor skolen og kurset. Vi ble godt kjent å jeg syntes det var godt å ha en kamerat det ikke ville bli noe styr med. Som det lett hadde blitt med kamerater tidligere, ved at den ene fikk følelser for den andre som ikke ble gjengjeldt.

På fester danset vi sammen, han holdt rundt meg og vi ga hverandre klemmer. Ikke noe problem for dama hans sa han å jeg følte meg litt teit som holdt igjen litt i starten i tilfelle hun var sjalu. Selv om det ikke var noe i mellom oss. En kveld vi var på samme fest, satt vi å snakket sammen. Ei jente kom bort og presenterte seg. Det var dama hans. Hun satte seg også ned, og alt virket helt fint. Etter en stund minglet jeg med andre på festen. Jenta gikk forbi meg da hun skulle på do og hadde et blikk som kunne drepe. På skolen noen dager senere lot jeg som ingenting, for å se om kameraten min sa noe. Det gjorde han ikke, så jeg fortalte om blikket å at jeg ikke trodde hun var så lite sjalu som han trodde. Trakk meg veldig tilbake etterpå og mistet den gode kontakten jeg hadde hatt med han...

Det er ikke så lett å innrømme for typen at man er sjalu. Men det kan småstikke litt å det kan komme sånne blikk. Ikke bra...

Håper hun i ditt tilfelle helt ærlig ikke har noen problemer med venneforholdet deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...