Arielle Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Har noen liktorner under den ene foten (må ikke forveksles med fotvorter), og jeg får dem ikke bort med liktornplaster. Jeg greier liksom ikke å finne den "kjernen" som man liksom må fjerne. Den ene liktornen er VELDIG vond hvis man er borti, så jeg lurer på hva de gjør for å fjerne liktorn hos fotterapeut? Har hørt at de graver den ut, men det må jo gjøre forferdelig vondt?? Noen andre som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dem?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 I følge min mann, som også plages med dette, sitter man først med føttene i fotbad til de blir temmelig myke, og deretter skraper/graver fotterapeuten vekk liktornen med skalpell.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Vi graver dem ut med skalpell ja Har opplevd at noen syns det er vondt, men stort sett har ikke folk sagt noe, eller vist tegn til smerte. Den kan også bores ut med et lite rundt bor. Jeg syns det kan være en ganske grei metode for å få den ut. Vil helt klart anbefale deg å gå til fotterapeut med den! Hvis du bare har det problemet trenger du ikke full time hvis du ikke ønsker det
Gjest Monica Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Jeg gjorde dette for et par uker siden og det gikk kjempegreit. Fotpleier var forsiktig og borte var den.
Arielle Skrevet 8. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2010 Men denne er kjempevond. Jeg satt med foten i vannbad i flere timer i går, fjerna masse død hud, men når jeg kom litt innpå, var det kjempevondt bare å skrape litt borti den. Pr i går hadde jeg iallefall ikke tålt at noen skulle skrape den ut. Grøss! De andre skal nok det gå bra på.
mgr Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Jeg har også fjernet liktorn.Satt med bena i vann en stund først og fotterapeuten fjernet den med en skalpell.Kan gjøre bittelitt vondt,men føttene føles som nye etterpå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå