Gå til innhold

Reklamasjon?

Helia

Anbefalte innlegg

Jeg har naturlig mellomblondt til lys blondt hår, med litt mørk askeblond i nakken.

For tre uker siden farget jeg håret mitt hjemme (ja, fy, fy, fy, skal aldri gjøre det igjen!).

Jeg plukket en flott rødbrun farge fra fargekartet. Fargen het "Rav", og så ut som naturlig rødt hår. Ikke gulrot, mer som Bree VanDeKemp ;) Vel, håret ble burgunder-lilla....men manglet liksom dybde, og når håret var helt tørt var det et skuffende rosaskjær i det. Rett og slett mørkt, trist og daft.

To dager senere satt jeg hos frisøren og fikk avfarging (tror det var Magic Off), og det fungerte VELDIG bra. All den stygge hårfargen forsvant for kr 1400,- og det som var igjen var ikke så lant unna min egen naturlige hårfarge. Frisøren rådet meg til å vente minst en uke, gjerne to før jeg evt farget håret etter denne behandlingen, hvilket jeg gjorde.

Tolv dager etter avfargingen satt jeg igjen i stolen og plukket ut hårfarge fra fargekartet i henhold til bilder jeg hadde tatt med. Den unge frisøren som skulle farge håret mitt rådførte seg med de andre frisørene før hun blandet fargen. På det hun sa virket det som hun hadde skjønt hva jeg mente med at jeg ville ha naturlig rødt hår, IKKE rosa-lilla og IKKE mørkt. Hun blandet farge og penslet den på, og i løpet av de første minuttene så det ut som om fargen gikk i nøyaktig den retningen jeg ønsket. Jeg skulle sitte med det i en halv time, så dama forsvant, og jeg ble sittende alene. Og fargen ble mørkere og mørkere...og mer og mer lilla. Jeg ble så stressa at jeg var på nippet til å reise meg fra stolen og gå og lete etter henne! Hun var tydeligvis ikke i salongen all denne tiden. Kanskje hun tok lunsj, tok en røyk, shoppet litt, hva vet jeg?

Da hun kom tilbake var jeg nesten på gråten. Vi skylte håret og gikk ut igjen til stolen og speilet, og håret mitt var enda mørkere enn før jeg hadde tatt avfarging! Og det var intenst burgunder-lilla! Kjempeflott farge, men det var IKKE sånn jeg ville ha, og det visste hun. Jeg sa at det var for mørkt, og at jeg ville at vi skulle lysne det slik at det ble slik vi hadde snakket om. Jeg fikk en Magic Off som jeg satt med i ca 15 min, så ville hun skylle det ut. Resultatet ble litt lysere, men fortsatt intens burgunder fargehjelm. Kr 1.350,- (Hun tok faktisk betalt for Magic Off`en også!) Jeg gikk rett på do for å grine.

Hva synes dere?

Burde hun ikke vært tilstede mens jeg satt med fargen for å kontrollere underveis?

Reklamasjon? Burde jeg ikke få rettet fargen uten å betale mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du har rettigheter som forbruker på å få varen/produktet du har kjøpt.

Her er det litt info;

Forbrukerrådet

Forbrukerkjøpsloven

Du har full rett til å klage...

Når de gjør feil så burde de ikke ta betalt for å rette den opp :nei:

Ja, en skal være under oppsyn hos frisør...hva hvis det oppstår en alvorlig allergisk reaksjon? Er en jeg vet om som reagerte noe enormt på noe stoffer der så håret begynte å falle av. Måtte skylles ut med en gang. Nå skjer ikke dette ofte, men de skal være tilstede så man kan få kontakt med de om det er noe...

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte :)

Det er på det rene at frisøren og jeg var helt enige om hvilken farge hun skulle blande, og jeg forsikret meg om at hun hadde forstått hva jeg mente med ikke rosa-lilla og ikke for mørkt, så hun har ikke blandet feil eller gitt meg feil farge i forhold til det vi snakket om. Jeg tror bare hun lot meg sitte for lenge med den i. Så jeg mener jeg bør kunne arrestere henne på at hun lot meg sitte alene uten mulighet til å få kontakt med henne.

Tilfeldigvis noen frisører som leser denne tråden...? Hvordan ville dere gjort det?

Jeg vil jo ikke lage noe kvalm, jeg vil bare være fin på håret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline12

Hei :)

Det hun gjorde feil er nok at etter man har avfarget et hår så skal man ALLTID velge 2-3 nyanser lysere enn ønsket dybde fordi håret blir mer porøst og mottakelig for farge. så hun lot deg nok ikke sitte for lenge, de fleste frisørfargene har en virketid på 30 min uten varme eller20 min med. og alle farger som har rødt i seg går mot det lilla når de begynner å oxidere i håret før de tilslutt ender opp i en mørk/ lilla farge.. vet det kan se litt skummelt ut, men det er ikke det.

men gå dit å klag igjen, dette vet de nok om de tenker seg om ;)

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Hun visste jo godt at jeg hadde avfarget... Tror hun sa noe om en nyanse lysere, men hun burde tydeligvis vært mer forsiktig, da... Men ville det ikke vært mulig å avbryte fargeprosessen før håret ble så mørkt? Det ville kanskje blitt skjoldete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karoline12

Det er veldig vanskelig å avbryte når man farger opp igjen etter å ha avfarget for man vet aldri hvordan håret trekker farge. Men klart at det handler litt om erfaring også, som frisør så må man nesten være mottakelig for å lære av sine feil, jeg har gjort samme feilen en gang første året jeg var lærling og da brukte jeg 4-5 nyanser lysere enn forventet og enda ble det for mørkt, det sier litt om hvor uforutsigbart det er egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har naturlig mellomblondt til lys blondt hår, med litt mørk askeblond i nakken.

For tre uker siden farget jeg håret mitt hjemme (ja, fy, fy, fy, skal aldri gjøre det igjen!).

Jeg plukket en flott rødbrun farge fra fargekartet. Fargen het "Rav", og så ut som naturlig rødt hår. Ikke gulrot, mer som Bree VanDeKemp ;) Vel, håret ble burgunder-lilla....men manglet liksom dybde, og når håret var helt tørt var det et skuffende rosaskjær i det. Rett og slett mørkt, trist og daft.

To dager senere satt jeg hos frisøren og fikk avfarging (tror det var Magic Off), og det fungerte VELDIG bra. All den stygge hårfargen forsvant for kr 1400,- og det som var igjen var ikke så lant unna min egen naturlige hårfarge. Frisøren rådet meg til å vente minst en uke, gjerne to før jeg evt farget håret etter denne behandlingen, hvilket jeg gjorde.

Tolv dager etter avfargingen satt jeg igjen i stolen og plukket ut hårfarge fra fargekartet i henhold til bilder jeg hadde tatt med. Den unge frisøren som skulle farge håret mitt rådførte seg med de andre frisørene før hun blandet fargen. På det hun sa virket det som hun hadde skjønt hva jeg mente med at jeg ville ha naturlig rødt hår, IKKE rosa-lilla og IKKE mørkt. Hun blandet farge og penslet den på, og i løpet av de første minuttene så det ut som om fargen gikk i nøyaktig den retningen jeg ønsket. Jeg skulle sitte med det i en halv time, så dama forsvant, og jeg ble sittende alene. Og fargen ble mørkere og mørkere...og mer og mer lilla. Jeg ble så stressa at jeg var på nippet til å reise meg fra stolen og gå og lete etter henne! Hun var tydeligvis ikke i salongen all denne tiden. Kanskje hun tok lunsj, tok en røyk, shoppet litt, hva vet jeg?

Da hun kom tilbake var jeg nesten på gråten. Vi skylte håret og gikk ut igjen til stolen og speilet, og håret mitt var enda mørkere enn før jeg hadde tatt avfarging! Og det var intenst burgunder-lilla! Kjempeflott farge, men det var IKKE sånn jeg ville ha, og det visste hun. Jeg sa at det var for mørkt, og at jeg ville at vi skulle lysne det slik at det ble slik vi hadde snakket om. Jeg fikk en Magic Off som jeg satt med i ca 15 min, så ville hun skylle det ut. Resultatet ble litt lysere, men fortsatt intens burgunder fargehjelm. Kr 1.350,- (Hun tok faktisk betalt for Magic Off`en også!) Jeg gikk rett på do for å grine.

Hva synes dere?

Burde hun ikke vært tilstede mens jeg satt med fargen for å kontrollere underveis?

Reklamasjon? Burde jeg ikke få rettet fargen uten å betale mer?

Vel, en ting jeg stusser på.

Når du er blond fra før av, da skal du legge i en hårfarge FØR de setter i gang med brun-røde nyanser. Tror det er rødfarge de skal ha i håret ditt først (mulig jeg husker feil). Sikkert derfor du endte opp med dette resultatet hjemme?

Har selv farget håret fra lik farge som du, til rød-brunt, og da måtte frisøren som sagt legge i en slags rødtone før hun satte fargen.

Det finnes utrolig mange inkompetente frisører, og det kan virke som om mange overhode ikke HØRER ETTER, eller FØLGER MED (ellers så kan de ikke jobben sin).

JA, du har rett til reklamasjon, og ja du skal ha rettet fargen uten å betale mer.

Det sliter og på håret ditt, med farge, avfargning, farge, osv... (selvom frisørene nekter - hvorfor trenger man hårkurer da?).

Har opplevd en gang hvor jeg stripet håret, at stripene ble platinablonde på toppen, og mørkere og mørkere jo lenger ned i håret man kom.

Dette fikk jeg rettet opp i av en passe grinete frisør, som mente det ville gå over etter en stund (sikkert!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...