mousepad Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Huff .. Overhørte en episode mellom far og sønn sist jeg var i byen . Sønnen kunne vært kanskje en 5-6 år og han gikk ved siden av faren med barnevognen som plutselig tar tak i gutten , rister i ham og utbryter : "Du din tok ( idiot på svensk ) , ser du inte var du går " . Trist .
I.am.me Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 En gang hørte jeg ei dame kalle sitt barn (tror det var hennes) på kanskje 3-4 år for ei jævla fitte når hun la en pakke kjeks i handlevognen. Så idiot er vel ikke det verste, men skjønner hva du mener at det er trist...
Gjest rat palmiste Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Ser man på slike foreldre så får barna unngjelde for at de kommet opp i en forlegen situasjon, så da hjelper ikke annet enn et morskt blikk, men de fleste vil vel unngå situasjoner og bare står å koper gapende med store øyne. Trist.
Zerox Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Husker engang jeg ble vitne til en dame som kalte paa ungen sin i Manchester. "Come back here you litle shit!"
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Overhørte en episode mellom far og sønn sist jeg var i byen . Sønnen kunne vært kanskje en 5-6 år og han gikk ved siden av faren med barnevognen som plutselig tar tak i gutten , rister i ham og utbryter : "Du din tok ( idiot på svensk ) , ser du inte var du går " . Håper at du rapporterte dette til barnevernet, så sant det er mulig å identifisere denne faren i ettertid. En far som oppfører seg slik, må fratas retten til kontakt med egne og andres barn for alltid.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Håper at du rapporterte dette til barnevernet, så sant det er mulig å identifisere denne faren i ettertid. En far som oppfører seg slik, må fratas retten til kontakt med egne og andres barn for alltid. Hvor skal du gjøre av alle disse ungene? For de fleste foreldre glipper det faktisk en gang i blant. Jeg kan ihvertfall love deg at barnevernet ikke foretar seg noe som helst på bakgrunn av en episode hvor noen har sagt det ts har observert til ungen sin. Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som er verdige å ha omsorg for barn etter dine kriterier..
Tulling Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Enkelte har desverre en munnbruk der de sier enkelte ord så ofte at de mister sin betydning i den personens hode. Det er ingen unnskyldning, men desverre går det ut over barnet. Foreldre er ikke supermennesker, og det er barn som lever med langt værre skjebner enn at mor og/eller far er stygg i munnen. Hvis dette er grunn til å ta fra noen ett barn, er det bare å begynne å systematisk ta barna fra alle akoholikere og narkomane osv mens man er i gang. Og ikke minst alle som sliter med psyken eller epilepsi, det er nok mer traumatisk for ett barn å se mor riste og bite seg til blods i tungen enn det er å oppleve litt stygg munnbruk.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 Faren min har kalt meg idiot og sagt ting som "er du tjukk i huet eller" mange ganger gjennom oppveksten, tror han gjorde det uten å tenke seg om egentlig. Ikke at jeg kommer til å kalle mine barn noe slikt. Man lærer av sine foreldres feil.. er det ikke slik?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #9 Skrevet 8. august 2010 En gang hørte jeg ei dame kalle sitt barn (tror det var hennes) på kanskje 3-4 år for ei jævla fitte når hun la en pakke kjeks i handlevognen.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2010 #10 Skrevet 8. august 2010 Hvor skal du gjøre av alle disse ungene? For de fleste foreldre glipper det faktisk en gang i blant. Jeg kan ihvertfall love deg at barnevernet ikke foretar seg noe som helst på bakgrunn av en episode hvor noen har sagt det ts har observert til ungen sin. Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som er verdige å ha omsorg for barn etter dine kriterier.. Hvorfor skal barna ta til takke med noe dårligere enn perfekte foreldre?? Barnevernets oppgave er å tilse at alle barn får så god oppvekst som det er mulig.
Gjest Raindrops Skrevet 8. august 2010 #11 Skrevet 8. august 2010 Hvorfor skal barna ta til takke med noe dårligere enn perfekte foreldre?? Barnevernets oppgave er å tilse at alle barn får så god oppvekst som det er mulig. Ingen foreldre er perfekte. Unger tåler litt de også. Jeg synes selvsagt ikke det er ok å kalle ungen sin for en idiot, men det er da ikke noe å ringe barnevernet for.
mousepad Skrevet 9. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2010 De/den eneste som snakker om å ringe barnevernet her er en av gjestene /anonyme brukerne litt lengre oppe . Om vedkommende som skrev kommentaren selv hadde ringt barnevernet i situasjonen jeg beskrev kan man jo bare spekulere i .. Jeg blir bare sjokkert over hvordan enkelte behandler barna sine .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå