Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på butikken og handlet i dag. Det pleier alltid å stå en eske med poser på fremsiden av disken som vi forsyner oss av, men i dag stod det bare to tomme esker der. Det stod også en eske som ikke var åpnet, så jeg åpnet den og nappet ut en pose. Gutten som satt i kassa ble da lettere hysterisk, og utbrøt "du, det ligger poser her altså!" Jeg hadde jo da allerede fått ut en pose, som jeg hadde lagt på båndet, og gutten spratt opp og løp rundt disken, sikkert for å sjekke om jeg hadde åpnet en ny eske. jeg hørte han mumle noe sånt som at "vi skulle jo ikke ta poser derfra".

Hvorfor pokker står det esker der da, tenker jeg, det er jo der vi pleier å ta poser fra. Trodde jo bare de som jobbet der var litt sløve og ikke hadde passet på å åpne nye esker, og at det ikke var noe big deal om jeg åpnet og tok en pose, liksom? Og jeg føler at jeg har ødelagt noe for butikken, jeg er litt sånn at jeg tar meg så nær av ting...

Pleier butikker å ha noe slags stålkontroll på poser? Var det kanskje veldig dumt av meg å åpne denne esken og ta en pose? Det virket nemlig som om det var ille at jeg gjorde det, og nå føler jeg meg som en dott.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hadde kansje få poser igjen. Uansett gjorde du ikke noe feil. Det er jo klart at du må få pose når du har handlet der til å få hjem alle tingene i!

Hvis noen er en dott er det han som satt i kassen som fikk et unødvendig utbrudd :)

AnonymBruker
Skrevet

Ehm.. for en snåling. Hadde nok bare rett og slett ristet på hodet og tenkt det jeg. Men du får trøste deg med at du måtte betale for posen, uansett hvor du fikk den fra :)

AnonymBruker
Skrevet

Det lå en haug med poser på disken, som jeg ikke la merke til før jeg skulle begynne å pakke ned. Og det var garantert ikke mangel på poser, for det lå mange esker under pakkedisken også. Synets bare det var en så snodig reaksjon, og det virket jo som om de hadde fått streng beskjed om å ikke åpne eskene.

TS

Skrevet

Sikker på at posen var lik de andre posene? Mulig de hadde fått poser som var knyttet opp til en reklamekampanje og derfor ikke skulle benyttes før en viss dato?

Skrevet

Ikke noe å bru seg om, høres ut som en kontrollfreak. Du la jo posen på disken og da blir den jo betalt for..hadde gitt tilbakemelding til butikksjefen neste gang jeg handlet der.

AnonymBruker
Skrevet

Snåling ja! Burde ha litt opplæring i kundeservice! :nei:

AnonymBruker
Skrevet

Den typen oppførsel er rett og slett en trussel mot Rikets sikkerhet da det kan (og bør) føre til opptøyer. Jeg forventer at denne saken blir tatt opp i statsråd kommende fredag, hvis ikke forventer jeg at du, TS, henvender deg ved personlig oppmøte hos PST mandag 16. kl 0800 og rapporterer denne hendelsen der. Dette kan ikke gå upåaktet hen.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo godt være at gutten var ny, eller faktisk hadde fått beskjed om at denne esken ikke skulle åpnes, av en eller annen grunn.

Synes det blir litt teit å skulle "kjefte" på ham i kassen og kalle ham en dott. Jeg var nok også litt småhysterisk de første ukene jeg jobbet i butikk. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjeftet ikke på ham altså, ikke kommer jeg til å sladre til sjefen heller, for da kommer jeg til å ha dårlig samvittighet for resten av livet. Selv om han fikk meg til å bli jævlig flau. Følte jo at jeg hadde gjort noe "storgæli". Denne gutten har jobbet der en stund, han sitter ofte i kassa i helgene, men han er veldig ung, kanskje i 15-årsalderen.

Og han hadde jo tydeligvis fått beskjed om at esken ikke skulle åpnes, jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor de har esker med poser i stående på sitt vanlige sted hvis kundene ikke får ta av dem.

Så at en nevnte at de kanskje skulle brukes i noe slags reklamekampanje eller noe, det skulle de garantert ikke, det var bare helt vanlige poser.

TS

Skrevet

Noe annet jeg kom til å tenke på, jeg kjenner en gutt med autisme som jobber i matbutikk. Som de fleste vel har fått med seg, så er mennesker med autisme gjerne veldig vare på at rutiner skal overholdes etc. Ikke at jeg vil påstå at du møtte han jeg kjenner, men det kan kanskje være noe å tenke over.

Forøvrig er det vel ikke lovlig å sitte i kassa på en matvarebutikk før man har fylt 18, med tanke på alkohol- og tobakksalg?

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det kan jo være at han "har noe", som gjorde at han reagerte så sterkt.

Dette med aldersgrenser for å sitte i kassa har jeg ikke mye peiling på, men vet at man må være over 18 for å selge alkohol ihvertfall. Nå var jeg der etter klokka 18, når alkoholsalget stenger, så er jo mulig han ikke ble satt i kassa før da. Men det er flere som jeg vet er under 18 som sitter i kassa i denne butikken, og jeg har kjøpt røyk av dem ved flere anledninger.

AnonymBruker
Skrevet

Den typen oppførsel er rett og slett en trussel mot Rikets sikkerhet da det kan (og bør) føre til opptøyer. Jeg forventer at denne saken blir tatt opp i statsråd kommende fredag, hvis ikke forventer jeg at du, TS, henvender deg ved personlig oppmøte hos PST mandag 16. kl 0800 og rapporterer denne hendelsen der. Dette kan ikke gå upåaktet hen.

Hva mener du? Så spydig av deg.

TS følte at kassemannen kom med et utbrudd som hun reagerte på...forstår henne godt, da han høres merkelig ut, det er ikke god kundeservice!

Hun skulle ha sagt i fra der og da...at det ikke er ok av å reagere på den måten! Klart hun åpner esken for å hente ut en pose! Den jobben skulle jo den ansatte ha gjort.

AnonymBruker
Skrevet

PST her, har sjekket nærmere, og besluttet å koble inn DSB.

Et SWAT team vil besøke butikken i nærmeste fremtid.

Slik oppførsel kan vi jo ikke ha noe av.

Verden trenger flere som bruker tid å krefter på slike saker.

Takk.

Over og ut.

Skrevet

Forøvrig er det vel ikke lovlig å sitte i kassa på en matvarebutikk før man har fylt 18, med tanke på alkohol- og tobakksalg?

Det er lov, så lenge det også er en ansatt over 18 år tilstede i butikken. Det fikk i hvert fall butikken jeg jobber i beskjed om da vi undersøkte dette.

Poseepisoden høres ganske merkelig ut, kanskje gutten hadde fått beskjed av sjefen om å ikke åpne nye esker så lenge han hadde poser i kassa hos seg? Det kan ha hatt noe med varetelling å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Du har lov til å selge tobakk uansett alder, så lenge det er en over 18 år som jobber med deg. Men du må være over 18 år for å selge alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Han hadde sikkert fått kjeft av sjefen sin om å ikke åpne nye esker før de gamle var brukt opp eller noe i den dur. Fikk selv kjeft nesten daglig av sjefen min da jeg jobba i butikk, om at jeg måtte ta betalt for posene. Veldig enkelt, når jeg spurte om de ville ha pose, og de lot som at de ikke hørte, for så etterpå å strekke seg over og rappe til seg poser likevel. Ergo enda mer kjeft å få fra en sjef som fulgte med... I lengden blir det ganske piss å gå på jobb, bare pga kunder som ikke vil betale poser. Just hated that job...

Skrevet

Du har lov til å selge tobakk uansett alder, så lenge det er en over 18 år som jobber med deg. Men du må være over 18 år for å selge alkohol.

Ok, dette har du sikkert helt rett i, jeg tenkte ikke over at det kan være forskjellige regler for disse varene. :) Der jeg jobber selger vi nemlig tobakk, men ikke alkohol.

Skrevet

Han hadde sikkert fått kjeft av sjefen sin om å ikke åpne nye esker før de gamle var brukt opp eller noe i den dur. Fikk selv kjeft nesten daglig av sjefen min da jeg jobba i butikk, om at jeg måtte ta betalt for posene. Veldig enkelt, når jeg spurte om de ville ha pose, og de lot som at de ikke hørte, for så etterpå å strekke seg over og rappe til seg poser likevel. Ergo enda mer kjeft å få fra en sjef som fulgte med... I lengden blir det ganske piss å gå på jobb, bare pga kunder som ikke vil betale poser. Just hated that job...

Dette tenkte jeg og. Er nok en gutt som er litt for stressa pga en sjef som kjefter unødvendig mye.

Skrevet

Det var en snål reaksjon, men er det virkelig noe å henge seg opp i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...