Gå til innhold

Hvor mange skal ha festen i grendahus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette lurer jeg på, er det mange der ute?

jeg har vurdert dette selv nå, egentlig har jeg booket et sted hvor de serverer,pynter og alt annet, men er ikke helt sikker lenger.

men dere som skal ha det i grendahus ol. pyner dere selv eller leier dere inn noen som gjør dette? er ikke så flink med dekorering og sånn, men har en venninne som er det, men er så redd det ikke skal bli som jeg vil.. hva med dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha det. Valgte grendahus bla fordi at en står helt fritt til å pynte selv. I området vi skal gifte oss er det mange gamle tømrede grendahus, faktisk koselige om en ser bort fra gradiene :)

Skrevet

Vi skal festen på en gammel prestegård hvor vi skal ordne alt selv. Gårdshuset er så fint i seg selv, så veldig mye pynting blir det ikke. Selve vielsen skal vi ha i hagen. Bare 14 dager igjen! Gleder meg!

Skrevet

For oss ble det rett og slett for lite. Med potensielt 80-100 gjester ville de fleste av lokalene vært uegnet, og de som har plass til større arrangementer er ikke spesielt vakre (og kan ikke pyntes til å bli noe særlig bedre heller).

Hadde vi forventet rundt 50-60 gjester, ville vi kanskje gått for grendehus vi også. Men jeg er veldig glad for at vi slapp å dekke bord og pynte lokalet dagen før bryllupet.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi pyntet selv. Jeg hadde en idé om bjørkeris og markblomster, svigermor har øyne og evner så vi plukket blomster og svigermor lagde blomsteroppsatser. Vi kunne gjøre "iddiotarbeidet" :) mens svigermor hadde overoppsyn og den kunstneriske finishen. ble helt perfekt!

Skrevet

Vi skal ha festen i en kantine. Utgangspunktet er hvite vegger og fritt for furu - takk og lov :) Jeg er glad i å dekorere, så gleder meg til å pynte lokalet. Trikset tror jeg er å delegere og be om hjelp. Vi får med store deler av familien (og noen venner) til å bære bord/stoler, pynte o.l.. Jeg er ikke glad i voldsomme blomsterdekorasjoner, roseblader, steiner etc. på bordene. Jeg vil ha det enkelt og stilrent, så tror ikke selve pyntingen kommer til å ta all verden med tid.

Hvis jeg var deg ville jeg spurt venninnen din om hjelp, fortell henne hva du har tenkt, og dekk prøvebord hjemme. Tar det mye tid, gi henne en vinflaske eller to som takk for hjelpen :) Jeg har surfet mye på nettet og funnet inspirasjonsbilder, kanskje det kan gi deg noen ideer. Det er spesielt mange utenlandske bloggere som har fantastiske bilder og "mood-boards"for bryllup.

Skrevet

Vi skal pynte selv. har tenkt til å kjøpe blomster på Mester Grønn og bare dandere litt selv. Kanskje litt dill og strø utover bordene. Hjeemmelagde bordkort og kanskje noen duker (litt usikker på om de har der vi skal være)

Skrevet

Et tips til pynt: strø roseblader utover bordene. Det gjorde blomsterdekoratøren vår, og det ble kjempefint. For å lage roseblader brekker du av hele blomsterhodet på rosen - det blir ganske mange blader av en stor rose.

Skrevet

Vi skal ha det. Trommer sammen til dugnad to dager før hvor vi dekker opp, bytter gardiner (lokalet er vakkert og gammelt, gardinene håpløse..), knyter på stoltrekk, og lager alt klart.

Så drar jeg dit sammen med en venninne dagen før og lager blomstene. Har bestilt blomster på en blomsterbutikk, og kjøpt vaser, lys, dill og dall til pynting.

Veldig glad for at jeg på denne måten kan få det slik jeg vil.. Også er ikke jeg sånn blomsteroppsatsdame, så det ville vært vanskelig å skulle bestille noe.

Skrevet

Hei:)

Vi skal ha festen på et lokale -- sjekket først ut mulighetene for å ha festen på en restaurant på et vakkert hotell, men slo det fra oss da vi ikke kom til å ha muligheten til å pynte der før selve bryllupsdagen, noe vi sikkert ikke komemr til å ha tid til..

Er veldig fornøyde med lokalet vi har valgt, som har både bar, skikkelig scene og kjempestort kjøkken. I tillegg er de som skal ordne med mat godt kjent på lokalet, og har "full kontroll" på hvor alt er etc. Kommer til å få hjelp av både forlovere og familie å pynte dagen før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...