Gjest Noevik Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 I flere år har jeg vekket min samboer (minst tre ganger i uken) av at jeg ler i søvne og sier navnet til min beste kamerat som tok livet sitt for noen år tilbake. Hver gang har jeg en av armene mine over hodet, noe som er veldig underlig fordi når jeg ble født kom jeg ut med den ene armen over hodet. Jeg tenker på kompisen min hver dag og føler at jeg "snakker med han", jeg føler han er lyseblå???? Jeg har mine problemer (vil ikke gå inn på de) og hverdagen er til tider utrolig tøff. Jeg har erfart at "han" eller "noe" lyseblått har kommet og holdt rundt meg, strøket meg på kinnet eller holdt meg i hånden om kvelden når jeg har hatt det verst. Jeg har aldri vært særlig overtroisk og for meg er dette helt sprøtt. Jeg tenker at det er fantasien min som har tatt overhånd og i blant føler jeg at det har klikket for meg Men det er så virkelig og så godt når "han" kommer på "besøk"... Kan ikke beskrive det godt nok...
Gjest Pucifer Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Om du har det tøfft i hverdagen ellers, så er det nok sikkert din undebevissthet som prøver å få deg til å slappe av på...overleve på et vis om du forstår. Når man sover så er det tiden for at hjernen slapper av, kroppen slapper av, bearbeider ting som har skjedd og prøver å komme seg videre - og det at du ler og koser deg i drømmene, betyr nok derfor at hjernen din trenger det.
Gjest Noevik Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Det høres logisk ut. Men hva har min avdøde kompis med det hele å gjøre? eller jeg mener, hva TROR du min avdøde kompis har med det å gjøre? Er det underbevisstheten min som bearbeider tapet? fortsatt? det vil si at jeg innbiller meg alt sammen? da har det jo klikka litt for meg
Gjest Pucifer Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Du har vel kanskje dine beste minner med denne kompisen din, ergo så bruker underbevisstheten din denne kompisen din som en slags meditasjon og avspenning... akkurat som når man mediterer med vilje, så drømmer man seg bort til et sted man syns er fint, avslappende og som gir en gode følelser. Det er ikke sikkert din underbevissthet bearbeider tapet, men heller bruker det som en avspenning, if u see Nå tror jeg på mye rart da, så jeg kan ikke se bort i fra det at din kompis kanskje har en finger med i spillet, men jeg liker å tenke med skepsisen først
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Når man opplever noe så fint og positivt som det du beskriver, så synes jeg det er bra å omfavne det, ta det til deg og gjør det så positivt som mulig. Du er ikke gal! Jeg mistet min besta for noen år siden, og hun har dukket opp i mine drømmer et par ganger, med gode råd. Ta det til det du. Kansje beskjeden er: Le mere i hverdagen. Livet skal leves og nytes.
Zuna Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 akkurat som når man mediterer med vilje, så drømmer man seg bort til et sted man syns er fint, avslappende og som gir en gode følelser. Jeg tenker at du, Noevik, kan prøve å meditere "over" den døde kompisen din, og se om du får noe "klarere bilde" eller kommer mer i kontakt med det. Ikke vær redd for at det er "fantasien min som har tatt overhånd og i blant føler jeg at det har klikket for meg". Hva gjør vel det, om det føles godt med denne kontakten?
Gjest Noevik Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 Åh det var god respons på innlegget mitt. Jeg prøvde å meditere mens jeg fokuserte på han og det endte med at jeg fikk latterkrampe, SKIKKELIG latterkrampe hihi. Det var befriende. I hverdagen prøver jeg å smile og le mer. Fikk en liten oppvekker fordi jeg har vært ganske seriøs i hverdager, jeg tror faktisk jeg har vært misunnelig fordi han klarte å ta det steget, å ta livet sitt. Jeg føler at han prøver å fortelle meg at hvis han kunne skru tilbake tiden ville han aldri gjort det, at jeg må ta vare på meg selv og sette mer pris på livet. Jeg trener yoga også men måtte stoppe opp i treningen og fnise fordi jeg følte han lo av meg og sa at det var litt av noen stillinger og det er jo helt sant . Tingen er at vi mistet kontakten de siste månedene før han døde. Jeg tror ikke han visste hvor mye ante hvor mye han betydde for meg da han levde, hvor stor pris jeg satt på han. Men han vet det nå og jeg vet at jeg betydde mye for han også. Mer enn også jeg trodde. Min beste kamerat!
Gjest Noevik Skrevet 14. august 2010 #9 Skrevet 14. august 2010 Åh det var god respons på innlegget mitt. Jeg prøvde å meditere mens jeg fokuserte på han og det endte med at jeg fikk latterkrampe, SKIKKELIG latterkrampe hihi. Det var befriende. I hverdagen prøver jeg å smile og le mer. Fikk en liten oppvekker fordi jeg har vært ganske seriøs i hverdager, jeg tror faktisk jeg har vært misunnelig fordi han klarte å ta det steget, å ta livet sitt. Jeg føler at han prøver å fortelle meg at hvis han kunne skru tilbake tiden ville han aldri gjort det, at jeg må ta vare på meg selv og sette mer pris på livet. Jeg trener yoga også men måtte stoppe opp i treningen og fnise fordi jeg følte han lo av meg og sa at det var litt av noen stillinger og det er jo helt sant . Tingen er at vi mistet kontakten de siste månedene før han døde. Jeg tror ikke han visste hvor mye ante hvor mye han betydde for meg da han levde, hvor stor pris jeg satt på han. Men han vet det nå og jeg vet at jeg betydde mye for han også. Mer enn også jeg trodde. Min beste kamerat! Ehh ignorer skrivefeilene er dere snill hihi..
Zuna Skrevet 23. august 2010 #10 Skrevet 23. august 2010 Det var godt å høre at du har fått bekreftelse og føler fred i forhold til vennskapet deres Ta vare på minnene og kontakten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå