Gå til innhold

Kan noen tips meg om bra sminkekoster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha en kost med langt skaft til mineralfoundation.

Jeg trenger en kost til solpudder og en til blush.

Jeg trenger en kost til concealer.

Og så trenger jeg en kost til highlighter.

Help anybody? :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kostene fra Japonesque, Nouba, MAC og Make Up Store er etter min mening de beste. Kostene fra Sigma kan ikke måle seg med disse, men de er helt ok, og veldig rimelige.

Bruker ikke mineralfoundation lenger, men MAC 187 skal være suveren. Til blush elsker jeg MAC 129. Solpudder er ikke min greie, men pudderkostene fra MAC er alle ekstremt bra. Du nevner ikke om du bruker concealer i flytende form eller pudderform, hvis du bruker flytende/krem, velg en syntetisk kost, concealerkosten fra Japonesque( fås på makeupmekka.no) er fantastisk, og er også super til påføring av krenskygge. Vet heller ikke om du bruker highlighter i krem-eller pudderform, så det er vanskelig å anbefale noe.

Endret av Quirky
Skrevet

MAC 187 er ikke egnet til mineralfoundation. Den er en duo-fiber-børste, og jeg synes den er best til høypigmentert rouge, for å unngå klovneansikt. Ellers kan den visst også brukes til flytende foundation.

Til løs mineralfoundation synes jeg en kabuki av naturhår er best. Jeg tester for øyeblikket en fra Japonesque, som heter "Bronzer brush". Den er veldig tett i busten, og røyter mye mindre enn for eksempel kabukien fra Bare Escentuals. Hvis du vil ha en med langt skaft, kan du jo teste om en flattop funker for deg?

Til presset mineralfoundation foretrekker jeg en flattop-børste, for eksempel fra Glominerals (Ultra Brush) eller Heavenly Face brush fra Bare Escentuals. Jeg hater de fleste børstene fra Bare Escentuals, men denne er super. :hjerte:

Ellers underskriver jeg tipset om MAC 129, eller den korte rougebørsten fra Bobbi Brown. Sistnevnte liker jeg så godt at jeg vurderer å skaffe den med langt skaft. Børstene fra Bobbi Brown har veldig langt skaft, forresten.

Til solpudder kan du bruke MAC #150, men den er dyr, og røyter, så jeg ville kanskje prøvd noe annet først.

• 3 år senere...
Skrevet

Dytter opp denne, da jeg lurer på det samme :)

Anonymous poster hash: 5f0b3...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...