Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som kan gi blått vann i dusjen? Ødelagte rør eller noe? Det flasset blått av meg i dag da jeg skulle tørke meg etter dusjen, og gulvet i gusjkabinettet er misfarget blått. Når jeg tenker meg om kan dette ha pågått en stund, men da har det vært svakere.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kobberrør kan gi blå/grønn farge. Hvis dere bor i et område med alun i jorda (typisk mjøsområdet i hvert fall) kan det også være et problem, jeg tror det er verst ved nygravd brønn/vannkilde (er ikke helt sikker, mulig det skyldes reaksjoner med luft..ofte lukter det svovel i tillegg)... det er de forslagene jeg kommer på, i hvert fall :klø:

Skrevet

Det er helt blått, ikke blågrønt. Bor midt i Haugesund by, så noen nygravd brønn er det hvartfall ikke. Har heller ikke merket noe i vaskene eller i vaskemaskinen....

Skrevet

Ta en vannprøve, og send den til analyse hvis du har privat brønn.

Er det kommunalt vann, ta kontakt med vann og avløps etaten i kommunen du bor i.

Skrevet

Kobber-rørene inne i boligen kan også irre eller oksidere eller hva det nå er kobber gjør... og gi blått vann bare lokalt i dusjen, så du bør få det testet.

Men det første jeg tenkte på var om noen har skrudd av dusjhodet og helt blåfarge inni det bare for å tulle med deg... Så du kan jo starte med å skru det av og sjekke :gjeiper:

Skrevet

Jeg og eksen opplevde noe av det samme. Ble veldig bekymret, men så viste deg seg at det var vårt nye blå sengetøy, som til tross for vasking før bruk hadde mye overskuddsfarge. Han ble blåere enn meg, siden han svettet mer om natten. Så til slutt ut som en smurf, før vi oppdaget hva det var. Gulvet i dusjen ble også farget av dette.

AnonymBruker
Skrevet

Eller om noen har vært morsome og lagt blåfarge i dusjhodet?

Skrevet

Har tenkt tanken på at det kan være sengetøyet ja, men vi har ikke det blå sengetøyet på nå. Og ville det ikke da farget av på klærne også? Hehe, har faktisk prøvd å skru opp dusjhodet for å kikke inni, men det satt bom fast. Det er bare meg og samboer som bor her allikevel, så vel ikke helt hvem som skulle hatt blåfarge i... Vet at samboeren min ikke hadde turt det, jeg er gravid og irritabel nok som det er :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...