Lemona Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 (endret) Har tilbudt meg å bake en stor marsipankake til et jubileum i morgen. Har bakt sukkerbrød som er omlag 34x45 vil jeg tro. Har farget 1 kg marsipan, og lurer nå på om dette er nok til å kjevle ut et stort nok lokk? Noen som har erfaring? Endret 6. august 2010 av Lemona
FatallyYours Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 det skal være rikelig både til lokk og pynt lykke til med kaka!
Gjest navnelapp Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Det er meir enn nok. Men har du farga alt i same farge? Vil du ikkje ha ulike fargar på pynten?
Lemona Skrevet 7. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2010 (endret) Det er meir enn nok. Men har du farga alt i same farge? Vil du ikkje ha ulike fargar på pynten? Takk for svar. Har farget alt i samme farge fordi jeg har ikke tenkt å ha annen pynt enn et stort bilde av jubilanten som jeg har bestilt hos "fotokake". Tenker at det blir litt voldsomt hvis jeg pynter med roser e.l. i tillegg. Så er jubilanten en mann som ikke akkurat er feminin, så jeg tenkte at kaka ikke skulle være så "søt" (-: Endret 7. august 2010 av Lemona
Lemona Skrevet 10. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2010 Ble den vellykket? får vi se bilde? Ja jeg synes at jeg fikk den til, og som du sa var det mer enn nok marsipan. Leste et tips på nettet om å bruke innmaten til gavepapir å rulle opp marsipanlokket på, og det var veldig lurt når lokket var så stort. Har bilde av kaka, men vil ikke legge det ut, da det jo er bilde av jubilanten på den....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå