Gå til innhold

TELINET - gebyr for brudd på bindingstid...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg byttet til Telinet i april, og byttet over til Kraftinor nå i juli.

Og hva skjer?! Jeg må betale et bruddgebyr på 900 kr til Telinet pga

"brudd i bindingstid". Men det står ingenting om bindingstid i avtalevilkårene...

hallo??!! Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var oppslag i aftenposten om den avtalen for noen måneder siden. De ble dømt fordi den avtalen der er rett og slett lovstridig (kreve bruddgebyr for strømavtale).

Ta kontakt med Telinet, de er nok klar over at dette er noe de må trekke.

Skrevet

Takk for svar. Vel, jeg kontaktet Telinet og ble møtt av en sur megge som kontant avviste min henvendelse. Jeg spurte om de ikke hadde tenkt å rette seg etter vedtaket i Markedsrådet, og fikk til svar at saken ikke var ferdigbehandlet og at de kom til å kreve gebyret så lenge de hadde mulighet. Hva jeg gjorde? Meldte saken inn for Elklagenemda.

Jeg tror det er MYE snusk i strømmarkedet. Andre med tilsvarende erfaringer?

Skrevet

Har bare dårlige erfaringer med dette selskapet - styr unna!

De krever forhåndsbetalte beløp som ligger milevis unna faktisk forbruk, i vårt tilfelle gjerne tre-fire tusen mer i kvartalet enn vi endte opp med å bruke. Det er et par år siden nå, og som fattige studenter i en liten hybelleilighet var det ganske slitsomt.

Nå nylig oppdaget jeg at foreldrene mine hadde strøm hos Telinet, de også. Kikket over regningene deres, og det var samme opplegget de kjørte der. Splitter, pine galskap-akontoer.

Fikk opphavet til å finne en ny strømleverandør rimelig kjapt, ja...

Hilsen oppgitt

Skrevet

Har bare dårlige erfaringer med dette selskapet - styr unna!

De krever forhåndsbetalte beløp som ligger milevis unna faktisk forbruk, i vårt tilfelle gjerne tre-fire tusen mer i kvartalet enn vi endte opp med å bruke. Det er et par år siden nå, og som fattige studenter i en liten hybelleilighet var det ganske slitsomt.

Nå nylig oppdaget jeg at foreldrene mine hadde strøm hos Telinet, de også. Kikket over regningene deres, og det var samme opplegget de kjørte der. Splitter, pine galskap-akontoer.

Fikk opphavet til å finne en ny strømleverandør rimelig kjapt, ja...

Hilsen oppgitt

Styr unna forskuddsbetaling av strøm! Går det galt med selskapet taper dere pengene deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...