Gå til innhold

Utdrikningslag, kjekt for bruden og kjipt for de andre deltaerne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i sommer vært i to utdrikningslag, og skal i et til i morgen. Og er egentlig drittlei allerede før det siste begynner. Alle tre gifter seg med menn de har vært samboere med i årevis, de er ikke jomfru, flytter ikke ut hjemmefra og har på alle måter gjort seg ferdig med fyll og sprell for lenge siden. Likevel skal vi (vennegjengen) bruke masse penger på aktiviteter og drikke når de i praksis har vært gift lenge.

På alle utdrikningslagene har det vært en aktiv brud og evt forlover, mens vi andre har hatt utrolig mange og kjedelige publikumsroller. Se på at bruden blir sminket, se på at bruden får spa, se på at bruden får dansekurs, se på at bruden blir fotografert, se på at bruden ditt og datt, og så er det et måltid eller to og litt alkohol på kvelden, og dett var dett. Utrolig kjedelig, men helt nødvendig å være med på om man skal ha venner igjen når sommeren er over. Er det flere enn meg som føler at utdrikningslag er påtvunget, avleggs og kjedelig?

Jeg skulle ønske vi heller kunne møttes om ettermiddagen, spist god mat og god drikke og lagd en ramme med det å være sosial med venninnene sine som alle kunne hatt glede av fremfor den utrolige aktivitetsmaratonen. I morgen skal vi deltagende gjester være med på to aktiviteter som ingen av oss er interessert i, bare fordi brud og forlover syns det er kjekt. Lurer på om dere som er brud og forlover tenker over om andre har det kjekt i utdrikningslaget eller om det kun er viktig å ha det morro selv? Utdrikningslaget jeg skal i i morgen har et frafall på 50 % ettersom aktivitetene kom frem i dagen, og det har fått meg til å tenke over om det ikke er meningen at gjestene også skal kunne kose seg på en dag de ofrer mye penger og tid for å delta på.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hyggelig kveld med god mat og drikke var det jeg ønsket meg, fikk en kveld uten mat og nesten ingen drikke (ei flaske vin) da jeg måtte "tjene" pengene selv ved å drite meg ut (og det er bare ikke meg)...ikke engang penger til taxi hjem (3 mil fra byen) eller sjåfør hadde de ordna...måtte selv ringe broren min for å komme meg hjem.

Så jeg signerer det du skriv er og skal jeg en gang gifte meg igjen så blir det ikke utdrikkningslag.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg er litt enig med deg, Ts. Mitt utdrinkningslag inneholdt litt mer aktiviteter for deltakerne enn de du beskriver, men har vært i noen som har vært mer eller mindre uutholdelige.

De jeg har vært i som har vært ok har det gjerne vært flere av brudens nærmeste med i planleggingsprosessen, og alle deltakere er tenkt på.

AnonymBruker
Skrevet

Haha. Jeg tenker at sånn "lider man seg gjennom" jeg, om det faktisk er så ille, for det er jo tross alt bruden som skal være i fokus den dagen. Mine venninner satt også passive i to timer under en aktivitet i utdrikningslaget mitt, men jeg er ganske så sikker på at ikke én av dem hadde noe i mot det - de var tvert i mot veldig glade på mine vegne og glade for å kunne gi meg den opplevelsen. Det samme tror jeg jeg ville tenkt, selv om jeg er første frue i vennegjengen og derfor ikke har vært med på noe annet utdrikningslag enn mitt eget. Mitt utdrikningslag fulgte i hvert fall den oppskriften du beskriver, med et par måltider, en aktivitet der kun jeg var aktiv mesteparten av tida og alkohol og kos på kvelden, og jeg fikk mange meldinger dagen etterpå fra venninner som sa de hadde kost seg veldig! :)

Skrevet

Syns du har en litt egoistisk tankegang for det er jo tross alt bruden sin dag og hun som skal være i fokus.

Men hadde det vært min dag så ville jeg heller hatt en sosial kveld med gode venner uten så mye dill og dall, hvor alle kunne vært en del av moroa.

Skrevet

Jeg har sagt til min forlover at det jeg ønsker meg en en koselig kveld med jentene. Ut å spise og bare ha en hyggelig jentekveld. Jeg kommer ikke til å stille opp på utdriting. For meg er et utdrikningslag ment som en "siste" kveld med jentene, og mener jeg alle jentene og ikke bare meg =o)

Skrevet

Er litt enig med TS faktisk. Når jeg arrangerte utdrikningslag så slo faktisk jeg og forloveren til brudgommen sammen hele greia. På dagen hadde vi et kjempeopplegg med kanotur, klatring og div. Hvor alle som ville kunne delta selv. Så hadde vi grillfest alle sammen ut i de sene timer :) Kjempevellykket!

Skal selv gifte meg neste år og vil helst at utdrikningslaget mitt blir gøy for alle, noe jeg også kommer til å ytre et ønske om :) Har ikke noe behov for å være i sentrum, viktigere for meg å ha en minnerik dag med gode venner :)

Skrevet

Syns du har en litt egoistisk tankegang for det er jo tross alt bruden sin dag og hun som skal være i fokus.

Men hadde det vært min dag så ville jeg heller hatt en sosial kveld med gode venner uten så mye dill og dall, hvor alle kunne vært en del av moroa.

Er det ikke mulig å lage i stand noe, der bruden og vennene får en koselig dag sammen? Jeg syns det høres veldig kjipt ut, om bruden skal få spa ol, mens gjestene skal bare sitte og vente. Da ville jeg helelr valgt å gi bruden et gavekort på spa, som hun kunne bruke en dag hun ønsket det selv. Eller at alle gjorde det, sånn at man ikek følte at det bare var bruden som ble ivaretatt.

Bruden er i fokus, men selv ønsket jeg tid sammen med mine venner, der vi bare slappet av og koste oss. Og det gjorde vi alle sammen, og det ble en kjempe vellyket helg (siden vi dro på hyttetur).

Skrevet

I vennegjengen vår har vi klart å unngå det du beskriver. Utdrikningslagene hittil har vært fine både for bruden og resten av jentene. Aktiviteter som kan nevnes:

• Paintball
  • Innspilling av CD/musikkvideo (bruden sang mens resten av jentene koret, og var med å danse til musikkvideoen)
  • Oslo Gladiators
  • Grilling / Piknik i parken / Middag hjemme hos en venninne (forskjellige mat-løsninger)
  • Dansekurs (for hele gjengen, men med bruden i sentrum)

Felles for disse utdrikningslagene er at det har vært flere venninner som har hjulpet med organiseringen, og ja, det har nok kostet litt penger, rundt tusenlappen per pers. Men de fleste aktivitetene har vært for alle, ikke bare for bruden og forloveren, og da tror jeg folk er villige til å betale litt mer.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig med TS!

Jeg hadde snakket med min forlover om dette på forhånd, og vi hadde blitt enige om noen kjøreregler:

1) Ingen skulle måtte takke nei pga prisen (altså måtte det ikke være dyrt)

2) Ingen aktiviteter kun for bruden

3) Ingen utdritning

4) Ingen store høyder og dype fosser pga høyde- og vannskrekk

Det endte med lunsj hjemme hos forloveren som en start. Hver og en hadde med seg en matrett (ikke jeg, da...) Masse deilig, hjemmelaget mat, masse tid til å skravle og bli kjent (siden ikke alle kjente hverandre fra før). Deretter biltur til Snarøya, der det ble curling med herrelandslaget - selvfølgelig for alle. Etterpå var det badestamp og mer skravling, og til slutt middag og fest hjemme hos forloveren igjen. Der hadde alle med seg en gave (anonym) som jeg skulle pakke opp. Gaven henspeilte på en eller flere episoder med giveren, og jeg skulle da gjette på hvilken episode og hvem gaven var gitt av. Masse latter og mange gode historier!!

Jeg ble også overrakt et album, hvor hver av deltakerne på forhånd hadde fått to sider de kunne fylle med hva de ville. Her var små historier, bilder, minner - og jeg skal love at det fremkalte både tårer og latter!!

Det ble en lang og trivelig kveld, og mange overnattet hjemme hos min kjære forlover etterpå. Dagen derpå ble det lang og god brunsj, før vi satte nesa hjemover.

Knallhelg - og et godt bevis på at utdrikningslag kan være både sosiale, trivelige og billige!! Her betalte folk under 500,- for helgen.

Endret av Modic
Skrevet

Jeg har vært i 2 utdrikningslag i sommer. På det første var det aktiviteter her og der, i tillegg til masse god mat og drikke. Så ut som alle hygget seg. På det andre skjedde det ikke så mye. Bare spiste ute et sted, hygget oss og drakk litt. Det er jo helt opp til forloveren og vennene om hvor mye som skal gjøres. Men jeg synes ikke man skal betale over 1000kr for at bruden skal ha det bra.

Skrevet

Mitt utdrikningslag syns jeg løste dette på en flott måte. Først var vi hos fotograf og tok haugevis av gruppebilder, bilder av bare meg, av hver enkelt av de andre, to og to sammen osv. Masse gode minner. Så reiste vi inn til byen på en restaurant og spiste god mat og drakk mye godt resten av kvelden. Kjempesosialt og koselig for alle!

Skrevet

jeg var i utdrikningslag i går og vi hadde en kjempe bra dag \natt. Vekket henne hjemme, litt felles frokost og så ta på seg litt flaue klær. Gikk litt rundt i byn å tok litt pinlige bilder i de klærene. Så gikk vi videre til fotogtaf der fik hun skifte til fine klær. Alle var så med masse bilder, ble også tatt noen av bare henne. vi var på danse kurs.. teasedans med stol. Alle var med å danse og til slutt hadde hun en litt oppvisning for oss. vi var også med på cd\dvd innspillingen. Siste stopp var ut på hytten til kusinen hennes der vi spiste masse god mat vi hadde laget. Hadde pakkelek og drakk og koste oss.. vi var vel 20 stk og 10 som overnattet. Alle hadde en kjempe fin opplevelse og den kommende bruden var utrolig fornøyd!

Skrevet

Joa, det er brudens dag. Det betyr ikke at alt skal være bare brud brud brud mens de andre ser på. At alle gjør noe sammen må da være koseligere for både bruden og gjestene.

Jeg har vært med på én gang at bruden skulle gjøre noe og vi andre skulle se på. Det var dautrist, det. Det var også et utdrikningslag av typen "ta på bruden noe teit", hvilket innebar at jeg tilbrakte mye av dagen med å være veldig flau på hennes vegne og ha lyst til å myrde forloveren hennes.

Jeg fikk god mat, god whisky og pakkelek i mitt utdrikningslag. Det var veldig hyggelig, forholdsvis rimelig for gjestene og passet bruden utmerket. Det var faktisk også viktig for meg at venninnene mine hadde en fin kveld (hvilket alle hadde, meg bekjent), og jeg regner det som en suksessindikator at flere som ikke kjente hverandre fra før endte opp med nye venninner.

Skrevet

Et vellykket utdrikningslag er for meg en dag/kveld hvor BÅDE bruden og detakerne sitter igjen med gode minner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...